Een deken met veel bewegingsvrijheid

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Edith

Een deken met veel bewegingsvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:18

Vraagje:

Ik ben op zoek naar een deken met veel bewegingsvrijheid. Ik heb nu een S&K winterdeken, met loopsplit, maar omdat de hals vrij laag is uitgesneden trekt de deken nogal naar achteren. En dus heeft dan de loopsplit ook geen functie meer. Omdat mijn paard in de winter ook veel buiten staat, ben ik op zoek naar een winterdeken die goed blijft liggen en waar mijn paard dus ook lekker mee in de wei kan dollen.

Wie heeft hier ervaring mee?

DiantaM

Re: Een deken met veel bewegingsvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:07

Ik.. Die van mij krijgt altijd gigantische schuurplekken, daarom heb k dit jaar eindelijk de duurdere merken aangeschaft. Ik heb de Bucas Smartex rain die echt heel mooi ligt, en waar hij heerlijk in kan bewegen.

Voor de echte kou heb ik een dominick deken, die heb ik nog niet uitgeprobeerd!!

Voor een echt goed outdoordeken die perfect ligt zal je toch naar de duurdere merken moeten kijken.. Vooral als hij veel buiten staat.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:16

ik heb ook een bucas smartex rain. Bij mijn eerste paard had ik die ook hij is 5 jaar meegegaan en ze heeft nooit een schuurplek oid gehad. En hij blijft ook na het wassen waterdicht

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:09

Dominick en Amigo (of Rhino/Rambo), zijn beide fijne, goedliggende dekens!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 06:44

Wij hebben voor onze Quarters {moeilijke paarden om een passende deken te vinden}, Horseware dekens , ze zijn heel sterk, mooi ruim ook voor bij de borst en blijven netjes liggen.
Ze zijn wel duur in aanschaf maar ik heb ze al een paar jaar en blijven goed dus dan is het te doen.

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:07

waar koop je de horseware deken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:09

in de meeste goede ruitersportzaken hebben ze de verschillende dekens van Horseware wel...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:18

Ik vind bij Bucas een nadeel dat ze voor een breed paard te smal vallen. Ik vind Bucas heel mooi van materiaal etc., maar qua pasvorm past het echt totaal niet bij mijn paard.
Zij is wat breder gebouwd dan een normaal sportpaard en dan zie je echt de deken helemaal strak gespannen om de schouder staan. Ziet er niet lekker uit Knipoog.

Ik heb een Rhino regendeken die in de winter altijd over al mn dekens heen ligt. Ik ben over Harry's Horse en BR bij mijn paard ook heel tevreden Ja .
Maar Rhino (onderdeel van Horseware dus) is echt geweldig! Het kost wel wat, maar ze zijn echt super!

Jael

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:40

ik heb goede ervaringen met rambo en rhino. geen last van schuurplekken, kost wat heb je ook wat. Tevens heb ik nu een ongevoerde regndeken van amigo maar die is niet echt goed waterdicht.
De bucas is dat wel echt maar daar moet ik eerst voor gaan sparen ( alhoewel de regendekens die ik heb die toch niet goed waterdicht zijn daar kan je een aardige bucas van kopen Haha! )

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:58

@Jael; wij hebben nog een bucas te koop,van 205.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:03

Weatherbeeta Orican, veel bewegingsvrijheid door o.a. een speciale staartflap. Te koop bij de Divoza.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 06:46

Tinne schreef:
Ik vind bij Bucas een nadeel dat ze voor een breed paard te smal vallen. Ik vind Bucas heel mooi van materiaal etc., maar qua pasvorm past het echt totaal niet bij mijn paard.
Zij is wat breder gebouwd dan een normaal sportpaard en dan zie je echt de deken helemaal strak gespannen om de schouder staan. Ziet er niet lekker uit Knipoog.

Ik heb een Amerikaans Appie en das echt geen smalletje. Toch draagt hij nu al een paar jaar de Bucas all weather Irisch turnout, die is met hals, en past super. Mijn paard heeft een open stal en dus 24/7 op de wei en in beweging en heeft er nog nooit een schuurplek van gehad.
Een hele fijne deken waarvan ik zeker een volgende aanschaf als deze op een dag niet meer gaat. Wat hoop ik nog lang gaat duren want ze zijn duur zat.

jabadabadoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:59

hallo

Ik heb een deken van bucas en die geeft ook genoeg bewegings vrijheid vind ik misschien is dit wat.