Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. 

ikke schreef:Ook voor jou geldt: correct Nederlands graag en een correcte interpretatie van de wet!!!!!
Registratie is verplicht en chippen is een methode daarvoor! DNA is OOK een methode en irisscan wordt mogelijk ook een methode.
Vanaf nu ben ik het zat en hak ik iedere bokker de pan in die dit fout schrijft! Sorry, jij bent de eerste...........
missnynke schreef:wat is het probleem dan? het geld?

Jobbeltje schreef:missnynke schreef:wat is het probleem dan? het geld?
Dat vraag ik me ook af?
Er zijn meerdere 'dingen' in Nederland die geregistreerd moeten worden. Denk aan auto's, aanhangers.
Wat is er mis met een chip of anders registratie dmv dna?

corinne1981 schreef:De eigenaresse van de pony's die ik samen met nog iemand anders verzorg, had gisteren een brief/folder van de dierenarts gekregen over het chippen van paarden wat vanaf januari 2007 verplicht is.
Nu staan daar 4 pony's, waarvan er met 3 niks gedaan wordt (te oud)(staan alleen als 'aandenken' van eigenaar in de wei), we zouden die drie dus alleen maar moeten chippen voor het geval ze overlijden en met de distructor mee moeten, dat is toch te gek!
Wie weet hoe dit precies zit? (ik kon geen aanverwant topic vinden, sorry...)

ElCamino schreef:En dan komt de dag dat je met je oude pony naar een kliniek moet..... dan moet je toch over de weg ( dus registratie verplicht) en kom je bij de kliniek zul je in de toekomst ook deze papierenmoeten kunnen laten zien ... en dan ???
Iedereen die klaagt dat zijn oude paard niets meer doety, pensioen heeft en niet op pad gaat blablabla die vergeet misschien dat de dag komt dat je naar een kliniek of iets anders toe moet. Dan heb je geen zin in gezeur.
Daarom dus gewoon je paard/pony laten registreren, ben je van het gezeur af !!