Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
particuliere adressen weet ik niet, en volgens mij kom je daar niet zo snel aan, maar Lisiduna en Grol zijn idd mogelijkheden. Persoonlijk prefereer ik Grol. Daar is het gewoon wat 'georganiseerder', niet zo'n rommeltje. Maar dat is mijn mening. zoek anders eens naar 'Stal Woodstock' op Google. Ook een stal in Haamstede, maar ik weet niet of je daar nog je paard kan stallen. http://www.paardrijdenzeeland.nl/ is de site, SUcces!! potterlover schreef:ik woon in Haamstedeparticuliere adressen weet ik niet, en volgens mij kom je daar niet zo snel aan, maar Lisiduna en Grol zijn idd mogelijkheden. Persoonlijk prefereer ik Grol. Daar is het gewoon wat 'georganiseerder', niet zo'n rommeltje. Maar dat is mijn mening. zoek anders eens naar 'Stal Woodstock' op Google. Ook een stal in Haamstede, maar ik weet niet of je daar nog je paard kan stallen. http://www.paardrijdenzeeland.nl/ is de site, SUcces!!

Arabian_Girl schreef:vond het buiten rijden bij grol daar juist wel wat je kan bijna de heletijd via soort ruiterpaden naar het strand en de duinen.ook hebben hun daar verschillende tochten enz.miss kan je daar de route van krijgen of een keer meegaan?

mammaslamma schreef:
Ben je wel es in de Domeinen geweest(Burgh-Haamstede)dan kun je vergelijken wat het verschil is tussen Renesse en B-H, Renesse mist bos en snelle toegang tot het strand,je moet eerst het halve dorp door om ergens te komen, de domeinen zoals dat hier heet, heeft direct toegang tot het strand, je rijd eerst een mooie bosroute en dan kun je kiezen wat je wilt , strand of bos, je hoeft geen druk dorp door o.i.d.
Enigste voordeel van het strand van Renesse is, dat er geen zeebrekers staan,die staan wel bij B-H en als het niet zo laag is, kun je er niet omheen, moet je door het mulle zand.
Hier bij sommige winkels zijn foldertjes te koop over eb en vloed tijden, kun je uitkienen wanneer je het beste op het strand kunt gaan rijden..........
mammaslamma schreef:Nu ben ik toch benieuwd hoe jij dan die overgangen bereikt, je ontkomt er niet aan om eerst een half uur kruip door, sluip door het dorp te moeten rijden, heb je dat gedaan, zit je nog niet op het strand maar op een slecht onderhouden ruiterpad.
Het strand is i.d.d breder, maar strandgasten zijn er nu niet , dus kan je ze ook niet hinderen, en je kunt rijden of je kunt het niet..........
Jammergenoeg is ons bos niet zo groot als de veluwe, maar bied voldoende rijmogelijkheden en kan het nu niet echt zwaar noemen,ook maar weer wat je gewend bent.........
Vraag ik me ook nog af, waarom je op je schreden terug zou moeten keren, vreemd, rij wekelijks naar de vuurtoren/watergat, ben nog niet terug hoeven keren, iets gemist zeker.
Voordeel van hier is, dat we alles hebben, bos/strand/duinen/polder, maar in het klein!!
mammaslamma schreef:<knip>
Ik pak ook vaak via de punt, of ik ga er daar dan juist af, de vuurtorenrit doe ik best veel, maar moet het wel heel laag water zijn, heb je lekker de ruimte en geen last van de zeebrekers.
De 2e opgang is momenteel niet te doen, veel te veel zand opgestuifd, zie je het hek en draad niet meer, maar zit er natuurlijk wel, onder het zand, levensgevaarlijke situatie, jammer, is een mooi galoppeerstukje terug het bos in.
Ik vind zelf het bos niet zwaar, vergeleken met Drenthe , dat is echt mul, zal bij jullie ook vast wel zijn.
Aankomende Meivacantie gaan we naar Kootwijk met een paar aanspanningen en ruiters, ben benieuwd, wordt weer buffelen, vooral voor de menners.
Het bos is niet zo zwaar als het strand, maar als je de keiharde bospaden van Z-O Brabant gewend bent (waar ik toen woonde) dan is het bos daar best wel zwaar. Beetje relatief dus.