Onderling concours 13oktober maar probleem..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Onderling concours 13oktober maar probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:17

Hey,
Ik heb volgende week een onderling concours alleen heb ik een probleem:
-Mijn pony heeft moeite mee rechtergalop en in het proefje moet je tussen de x en c aangalloperen dus maar ik hij peert juist er altijd tussenuit dus hij gaat linksaf in plaats van rechts en ik krijg hem dan niet om of terug en ik ben zo bang dat het gaat gebeuren volgende week. Verdrietig heeft iemand tips waar ik het beste op kan letten en aangaloperen?

Ik heb me zweepje links zodat ik hem op de hals kan tikken en doet me buitenbeen en buitenteugel erbij maar of het gaat werken op wedstrijd is hij super gestresst en heeft iemand nog tips voor mij voor deze week voor de wedstrijd??

Dankjullie wel!!

KusKUs Paulaaa en hoefjuhzzzz sjoerdddd

Elodie1

Re: Onderling concours 13oktober maar probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:08

je zegt dat je tussen x en c moet aanspringen, ik zou proberen pas de galop hulp te geven als je op de hoefslag komt zodat hij niet meer kan omdraaien. en goed opsluiten met buiten been en buiten teugel sucses!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 07:19

Niet te druk om maken. Als dat nu nog niet lukt dan ga je dat niet meer voor elkaar krijgen. Gewoon blijven ontspannen en genieten van de wedstrijd. Als het verkeerd gaat isd at helemaal niet erg probeer je het daarna gewoon opnieuw.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:10

en stel hij gaat een bordje verder wel beter in de galop, gewoon een bordje verder proberen. niet te druk om maken, dan gaat het juist mis Lachen
Juist als jij kost wat kost tussen die bordjes het gaat proberen en het gaat mis,krijg je lage punten.
dan maar een nettere galop ietsje later, zodat zowel jij als je pony lekker ontspannen verder kunnen.
Probeer wel thuis er actief mee te oefenen, want uiteindelijk moet je pony het natuurlijk wel kunnen Knipoog

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 17:59

Oke dankjullie maar het is toch precies op letters rijden of is het bijv van m-x-k van hand veranderen dat je pas iets na de m van de hoefslag gaaten iets ervoor in de k?? wat kan ik doen op de dag zelf meteen fjord voor wedstrijd bijvoorbeeld met wassen ofzo want het is koud en we hebben alleen maar koud water en hij staat buiten en iemand nog leuke tips voor mij of paard??? dankjullie loveee youuu

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:17

Paula1990 schreef:
Oke dankjullie maar het is toch precies op letters rijden of is het bijv van m-x-k van hand veranderen dat je pas iets na de m van de hoefslag gaaten iets ervoor in de k?? wat kan ik doen op de dag zelf meteen fjord voor wedstrijd bijvoorbeeld met wassen ofzo want het is koud en we hebben alleen maar koud water en hij staat buiten en iemand nog leuke tips voor mij of paard??? dankjullie loveee youuu

K ben ok nogal zenuwachtig omdat hij hem in de rechtergalop dus flipt en omdraait eni k hem nietmeer houd!!!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:28

Paula1990 schreef:

afwenden doe je voor de letter, van hand veranderen en gebroken lijnen op de letter, dus wanneer jij met je knie bij de letter bent.
je kunt hem wel gedeeltelijk wassen (benen staart, mischien een stukje kont en buik)maar helemaal zou ik niet doen.... als je er voor kiest t wel te doen ,doe hem daarna wel een deken op, en zet hem binnen! verder zou ik zen staart in vlechten, en voorpluk los laten hangen (als het een dikke pluk is)

sucses!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:33

Hoe staart invlechten??