Winterdekentest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LMR

Winterdekentest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:15

Tijdje geleden (misschien ook wel een jaar, weet het echt niet meer) stond er in het paardenblad Bit een artikel over winterdekens. Weet natuurlijk niet meer waar ik die uitgave heb. Weet misschien iemand welke als winnaar uit de test kwam en welke nog meer als positief werden beoordeeld? Mag ook uit eigen ervaring natuurlijk.

Ben op zoek naar een winterdeken voor buiten.

Ohja er zit zeker bij geen enkel merk nog een maat tussen 175 en 185... Praktisch, die epony's Tong uitsteken

Dankjullieee

janice

Re: Winterdekentest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:19

Wat die uitslag was weet ik niet, heb alleen eigen ervaring.
Ik heb zelf een Bucas smartex rain geloof ik, ben daar erg blij mee. Laat niets door, en mijn pony heeft hem nog niet kapot gekregen. Ik heb maat 175 maar hij valt in vergelijking met andere merken best klein, misschien dat een maat 185 voor jou pony goed is?
Laatst bijgewerkt door janice op 06-10-06 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:21

ja, de winnaar was de Hurricane, en op de 2e plek de bucas deken. BR kwam er niet goed uit voor zover ik weet. Heb even geen foto kunnen vinden van de hurricane,

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:22

gossie als ze nog een slachtoffer zoeken om dekens te testen op hun scheurvastheid enzo is mijn haf echt een aanrader... die sloopt echt alles... heeft vorig jaar al 3 dekens dr door gewerkt.. knap he ?
dus als je DE deken vind die echt hufterproof is ? tell me about it !!!!!

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:25

melaniepk schreef:
gossie als ze nog een slachtoffer zoeken om dekens te testen op hun scheurvastheid enzo is mijn haf echt een aanrader... die sloopt echt alles... heeft vorig jaar al 3 dekens dr door gewerkt.. knap he ?

Mijn Haf deed dat ook heel erg, heb toen de dekens ingespoten met antibijt, daar zit een smaak aan Bloos , krijg je zelf niet uit je mond Haha! . Maar daar is ze het wel mee afgeleerd. Het merk weet ik niet meer het zat in een gele fles.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:34

Wel grappig dat er een deken van imperial riding als beste uit de test gekomen is. Een van mijn dekens heb ik retour gestuurd omdat hij compleet niet waterdicht was. Bleek een fout te zijn van IR.
Ik zweer bij Rhino, Bucas en BR. Vooral BR vind ik erg mooie dekens met een fijne voering. Die van Rhino en Bucas zijn erg sterk!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:38

#Ymke# schreef:
Vooral BR vind ik erg mooie dekens met een fijne voering.

hihihi die van mij die ik vorig jaar had gekocht (bruin met groenige voering) kon ik na drie weken terug brengen omdat de voering op alle naden ging scheuren. Ik heb wel netjes al mijn geld terug gekregen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:40

LMR schreef:

Ohja er zit zeker bij geen enkel merk nog een maat tussen 175 en 185... Praktisch, die epony's Tong uitsteken

Dankjullieee

Horseware heeft maat 180! Knipoog

Ik heb pas 2 Amigo dekens gekocht van Horseware, omdat die van mij ook tussen de maten invallen, ik heb nu 190, en die zit super!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:43

Ik zweer ook bij bucas en horseware!

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:58

Nouvel schreef:
LMR schreef:

Dankjullieee

Horseware heeft maat 180! Knipoog

Ik heb pas 2 Amigo dekens gekocht van Horseware, omdat die van mij ook tussen de maten invallen, ik heb nu 190, en die zit super!

Ooooh wat een helden! heb er nu 185 op, voor zweetdeken wel goed maar dr staldeken zit wel erg ruim, als ik dr daarmee naar buiten doe ligt ie zo om dr enkels Bloos

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:00

Ohja en waar is Horseware verkrijgbaar? Clown

Webwinkel/verzendhuis zou handig zijn

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:08

Ah net ff gezocht naar Horseware... maar dat is dus van de Rhino en Rambo dekens Haha! Ergens wist ik dat wel hehe, was niet helemaal scherp. Welk model bevalt jullie het best?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:02

Ik heb ze bij Hypotrend in Bennebroek gekocht (hypo-keten heeft meerdere winkels door het hele land).
Verder heb ik Dominick dekens, die vallen klein, dus mijn paardjes passen de 195 super!
Ook nog een idee misschien?

www.dominick.nl

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:15

Ik heb ook de Amigo van horseware en vindt ze super, je kunt ze krijgen bij diverse winkels zoals bij Ingrid van Berlo Ruitersport, Horsemopolitan etc.

Als je op google kijkt krijg je veel winkels die deze leveren Knipoog

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:17

Heel even een vraagje tussendoor Koe : Hoe komt het dat jullie Eponys een 175-185 omhebben en die van mij een 145 ?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:19

melaniepk schreef:

Haha, bij mij hetzelfde verhaal. Tong uitsteken

lizzy2 schreef:
Heel even een vraagje tussendoor Koe : Hoe komt het dat jullie Eponys een 175-185 omhebben en die van mij een 145 ?

Mijn D/E-tje heeft 165. Heel klein dus. Maar 145, is dat niet de bovenlengte? Want 145 is ongeveer een A-pony'tje.

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 09:50

R_ChiChi schreef:
melaniepk schreef:

Haha, bij mij hetzelfde verhaal. Tong uitsteken

lizzy2 schreef:

Mijn D/E-tje heeft 165. Heel klein dus. Maar 145, is dat niet de bovenlengte? Want 145 is ongeveer een A-pony'tje.

Denk idd ook dat dat de bovenlengte is...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:55

ik dacht juist dat de bucas de testwinnaar was?!?!
Ik vind hem qua pasvorm niet echt geweldig. Voor mijn brede ruin is hij voor te krap.
Ik houd het op de amigo en de rhino dekens. Helemaal top!!!
de rambo is me (helaas) te duur.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:06

Ik heb een winterdeken van BR ( 4-ever Horse ) Een goede deken, leuk kleurtje en hij heeft de vorige winter overleefd ( mijn pony kan er ook wat van met dekens mollen )

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:19

Nouvel schreef:
Verder heb ik Dominick dekens

Ik heb een dominick deken en die heb ik 10 jaar geleden op concours gekocht, toen voor 300,- gulden (behoorlijke prijs toen) Ik heb hem nog steeds, hij is wel dunner geworden maar er zit nog geen haaltje aan en hij past overal op. Echteen byzondere deken. Verder heb ik Rambo dekens.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:37

heel toevallig heb ik hem gisteraaf gelezen.. kzal em ff opzoeken.

dekens die getest zijn:
Bucas smartex all in one : conclusie: testwinnaar. voor 198 een deken kopen die tegelijk buitendeken, staldeken en zweetdeken is, de bucas smartex kan dat waarmaken, een slag om de arm houden we om de claim zweetdeken. de smartex isoleert zo goed en houdt de hitte zo goed binnen dat het paard vast en zeker gaat zweten, ondanks het goede ademende vermogen. water dichtheid is ondanks de test geen issue. bucas geeft 2 jaar garantie op waterdichtheidclaim. is hij lek. dan krijg je een nieuwe

rambo supreme turnout: als je paard deken aan deken aan gort helpt dan de de rambo supreme turnout uitkomst bieden, de kans dat deze deken kapot gaat is zeer klein. op ademend vermogen komt de rambo echter als laatst uit de test zweet word minder goed afgevoerd dan bij de andere dekens. aan kwaliteit hangt wel een fors prijskaartje ( 325 euro )

imperial riding tornado: de tornado is absoluut de best buy dekenuit de test hij is met 127,50 euro niet echt duur. ademt als de beste en heeft een haast onverwoeste borstsluiting, ook de stof kan tegen een flink stootje. enige minpuntje is dat de paardenhouder een extra tussenlaag moet overwegen als het echt hard gaat vriezen buiten. de deken isoleert wel maar iets minder goed dan de andere dekens.

harry horse upperclass: de upper class laat zien dat je niet volledig moet blind staren op de D- waarde als je opzoekt bent na de sterkste deken, met 53 kilo scheursterkte presteert de upperclass netjes, maar niet meer dan dat. het ademend vermogen van de deken is onder de maat, in combinatie met de ruim voldoende isolatiewaarde kan dat tot zwetende paarden bij warmer weer leiden. ( 159 euro)

BR Diamond een heerlijke warme deken voor het macho paard dat eigelijk toch wel een watje is, lekker comfortabel de kudde aanvoeren en slechts boos kijken om eventuele aanvallers te weren. staat het diamond dragende paard lager in de rangorde dan zal de deken ongetwijfeld aan flarden gaan. de stof bied weinig weerstand tegen scheuren ( 123,80 euro )

Eskadron 129/00 Thermo deken: een stof die ondanks een ingeweven 'ripstop' versteviging, met de hand te scheuren is, voldoet niet aan een paardendeken. De eskadron biedt wel iets meer weerstand tegen scheuren dan de BR. ontevreden zijn we ook over de borstsluiting. zelf de beste van die 2 is minder sterk dan die van alle andere dekens. aan waterdichtheid, ademend vermogen en isolatie heb je niets als de dekens stuk is. ( 135,45 euro )

S&K Phanter DE S&K Phanter is geen uitblinker in de geteste onderdelen maar dat is geen reden om de deken te veroordelen. het is gewoon een goede paardendeken tegen een nette prijs. met een iets te grote weerstand wat betreft ademend vermogen. ideaal voor het gemiddelde paard. ( 139 euro )

bron: BIT nummer 114, november 2004.

oke... als jullie weer willen weten zoals vulling, voering etc.. zoek ik het weer op...

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:01

lizzy2 schreef:

[/quote]

Denk idd ook dat dat de bovenlengte is...
[/quote]

Idd , maar over welke lengtehebben jullie het dan, de onderlengte Koe ?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:13

Ik heb altijd Horseware gehad en heel tevreden over. Maar mijn ruin was te smal van voor en paste de Horseware niet. Toen ben ik op Bucas gekomen !!! Ik ben er heeeeeel tevreden over, en wil echt niets anders meer !!!

Domenick heb ik ook, maar ik ben ontevreden over de voorsluitingen. En omdat ze allemaal een naad over de rug hebben wil ik deze dekens niet op als ie buiten staat. Met 1 flinke bui is de deken doorweekt vanaf de rugnaad. Maar het is wel een fijne staldeken.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:24

Ik heb de imperial riding tornado uit de test. het wordt nu de 5e winter dat ik deze deken gebruik. ik ben er heel blij mee. hij is echt super waterdicht en ligt ook goed.

hiernaast heb ik nog een bucas smartex rain,
een rambo winterdeken en een rhino ongevoerde regendeken. ook allemaal al 5 jaar oud en superwaterdicht en sterk.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:32

Een vraagje: Als iets maat 160 heeft, is dat dan de boven of de onderlengte Koe ?