morgen hebben we onze jaarlijkse clubkampioenschapen.. ook moeten we dit jaar weer springen ik spring nu L met me pony maar heb al zo half jaar niet meer gesprongen alleen van de week even par sprongetjes laag gemaakt maar veel kwam der ook niet van door dit weer ik heb het gevoel dat me pony met der dressuur zadel beter springt die ligt ook beter dan spring zadel maar kan he kwaad om met dressuur zadel te springen???
Het kan geen kwaad maar ik kan het je echt niet aanrade. Voor de ruiter zit het niet lekker. Ik kan me ook niet voorstellen dat je pony er beter van gaat springen als jij geen fijne houding kunt aannemen door dat zadel.
ik spring altijd met mijn dressuurzadel ( met erg diepe zit en veel kniefrong ) ik heb er helemaal geen last van en het zit heerlijk. Ben vanplan wedstrijden te gaan springen maar ga er absoluut geen springzadel voor aanschaffen.
ik kan der best goed op springen en het zadel ligt gewoon beter op me pony ik neem alle twee de zadels morgens mee en kijk wel even wat ik doe bedankt nog iedergeval