Natte cap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Natte cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:23

Ik vraag me af wat jullie met je natte cap doen? Gewoon ergens neerleggen? Op zijn kop ophangen? Droogwrijven?

Ik heb namelijk net een nieuwe dus ben erg zuinig op Tong uitsteken Het is een HH pro plus en ik heb op bokt gelezen dat die niet zo goed tegen regen kan (krimpen of het stof laat los ofzo) En dat wil ik graag voorkomen Nagelbijten / Gniffelen...

Maar hoe?

Puera

Re: Natte cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:30

Ik heb al mijn paardenspullen in de gang opgeslagen en daar komt mijn natte cap ook te liggen. Meestal als ie nat is, laat ik 'm gewoon opdrogen.

Als het water eruit loopt, zou je 'm misschien droog kunnen deppen met een handdoek, maar ik zou er niet al te veel op gaan wrijven. Gewoon ergens laten drogen, niet te dicht bij een kachel ofzo.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:33

Ik leg die van mij altijd gewoon weer in de kast, en tot nu toe (jaar of 2 later) nog steeds in prima staat! Ik heb een HH Pro Plus

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:27

Ik heb een gladde casco dus de mijne word niet nat (nu ja, het drupt er gelijk vanaf)

Maar gewoon bij kamertemperatuur laten drogen.

Elske72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:33

droge omgeving.bv avonds onder de kachel leggen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:52

Gewoon te drogen leggen.
Ik zou m niet té dicht bij een kachel oid leggen.
Als je gaat wrijven enzo is t misschien juist niet goed voor de cap.

Meisje op stal heeft altijd thuis zo'n hoes er over. Alleen voor concours gaat ie er af.
Dat is pas 'zuinig zijn op...' Knipoog

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:53

in iedergeval niet in je tas laten zitten... en al helemaal niet met handschoenen erbij... dat gaat stinken *heb er ervaring mee*

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:58

Elske72 schreef:
droge omgeving.bv avonds onder de kachel leggen

Ik ben een beetje bang dat hij dan te snel droogt en dus de stof op den duur los zal laten.

Ik heb hem nu op z'n kop gehangen in de zadelkamer, hier te lezen zal hij dus nog wel intact zijn Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:24

Die van mij lag voorheen in mijn auto en tegenwoordig in mijn zadelkast. Aan de binnenkant heb ik een stapel velletjes keukenrol gestopt zodat evt. zweet droogt en verder rij ik op het moment binnen dus nat aan de buitenkant wordt ie niet. Zou ie dat wel zijn, dan denk ik dat ie mee naar huis gaat om op kamertemperatuur te drogen (of evt. in de kantine leggen als daar geen bezwaar tegen is).

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:40

Ik heb ook een HH pro plus en hij gaat inmiddels alweer 2 jaar mee ..
Hij heeft het inrijden van mijn beide jonge paarden overleeft, en ook de vele hoosbuien die ik over me heen gehad heb .. (nadeel van alleen een buitenbak hebben Knipoog )

Als mijn cap weer nat is, leg ik hem te drogen (gewoon op de plek op stal waar hij altijd ligt) en de volgende dag doe ik hem als hij droog is weer in de tas die erbij zat..
Nog nooit problemen mee gehad Haha!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:37

Ik laat hem ook altijd gewoon opdrogen (in mijn zadelkast), als ik de volgende dag weer ga rijden dan droogt hij meestal vanzelf op in de wind.

leliadeidre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:10

Niet bij de kachel gewoon ergens droog neerleggen, laat maar gewoon rustig opdrogen

Ghetto_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:59

ik heb de kist nog steeds waar ik mijn cap ook in had gekocht. leg ik altijd daarin, dus als hij nat is dan is het daar geen probleem.
en hij heeft al veel doorstaan, laten vallen, harde klappen, zandvlekken, moddervlekken, nat. en hij ziet er nog steeds prima uit Lachen

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:10

Ik leg hem altijd op de kast in de woonkamer de dag erna is die droog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:24

Ghetto_Elf schreef:
ik heb de kist nog steeds waar ik mijn cap ook in had gekocht. leg ik altijd daarin, dus als hij nat is dan is het daar geen probleem.
en hij heeft al veel doorstaan, laten vallen, harde klappen, zandvlekken, moddervlekken, nat. en hij ziet er nog steeds prima uit Lachen

Ik denk dat jij misschien toch die cap maar eens moet laten controleren, want laten vallen en harde klappen kunnen wel degelijk schade geven die je niet ziet en als je dan jouw cap een keertje nodig hebt (bij een val) is ie niet meer veilig.

Liisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:58

Droge omgeving is het beste!:D Haha!

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:18

Ik laat de mijne gewoon drogen in de zadelkamer, niets speciaals dus.

Brittos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:37

Ik hang de mijne op of leg hem neer maar niet in de kast ofzo, ik laat hem eerst helemaal goed opdrogen 1 dagje ofzo. Van de week heb ik nog door het hondenweer gereden Vork en was me cap echt heel erg nat, eenmaal neergelegt en goed op laten drogen was die weer helemaal droog en klaar voor gebruik! Haha!

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:44

Een vriendin van me heeft ook een HH pro plus en die had ze, toen de cap nat was, in de hoes gedaan en zo op laten drogen. Daardoor ging de stof op de voorkant van de cap helemaal bobbelen.
Ikzelf dep 'm meestal een beetje droog met een handdoek en laat 'm gewoon rustig drogen op kamertemperatuur.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:25

ik hang hem bovenop de kapstok

laura86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:28

Ik ruim hem ook gewoon op, kan die best hebben. Ik heb een casco cap, gaat ondertussen al drie jaar mee en ziet er nog goed uit.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:29

De mijn leg ik altijd bij ons in de keuken op een kastje daar is het warmer dan op stal. Droogt die sneller

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:46

Ik nam hem altijd mee naar huis, niet in je kast laten liggen, dan gaat hij vrezelijk stinken.
Ik heb nu gladde caps, die zijn zo droog