Fijne chaps, voor lange/smalle benen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Fijne chaps, voor lange/smalle benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:30

Ik pas 9 van de 10 keer niet in normale maten qua chaps, zijn altijd te wijd of te kort. Heb dus iig een lengtemaatje nodig.
Gisteren heb ik Mountain Horses aangehad, dun leer. Waren mooi, maar de winkel had geen lengtemaat liggen, en daar wil ik ook niet bestellen.
Ik wil dus graag een paar chaps waarmee ik weer een tijdje vooruit kan, maar zéker niet over de 100 euro (dus ariats vallen helaas buiten budget). Gewone simpele neopreen chaps ben ik zo doorheen, en die vind ik ook niet mooi.
Kom maar op met die suggesties! Haha!

Delphi2

Re: Fijne chaps, voor lange/smalle benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:33

just chaps, kan je op maat laten maken in (bijna) alle kleurtjes die je wil en verschillende materialen. www.justchaps.com

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:34

Ik heb chaps van Petrie, die hebben ze ook in lengtematen, zelfde soort matensysteem als de laarzen.
Weet niet meer precies hoeveel die kostten, iig minder dan 100 euro, geloof zo'n 80 euro Lachen

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:34

Ik heb van harry's horse leren chaps in lengtemaat bestelt zitten erg lekker!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:40

Ik heb bruine van Tred Step, een van de weinige die in lengtemaat waren en perfect pasten bij mij!
En ik heb sinds kort zwarte leren van Derby, ook lang genoeg...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:21

Ik heb van die, suède is het geloof ik, althans, leer met zo'n suède laagje, pikeur dingen. Zijn ideaal (heb zelf ook erg smalle kuiten) voor lange en dunne benen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:24

Deze:

Afbeelding

..hebben wij in het blauw en zwart.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:58

rectiligne chaps - foto zie profiel (leren chaps, erg mooi slank en lang)

Linda01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:32

Petrie Gaithers! Zij errug mooi, fijn en in alle maten! ook lengtematen en kuitmaten!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 11:43

sjaantje schreef:
Ik heb van die, suède is het geloof ik, althans, leer met zo'n suède laagje, pikeur dingen. Zijn ideaal (heb zelf ook erg smalle kuiten) voor lange en dunne benen.

Die heb ik al eens aangehad, zitten inderdaad erg lekker maar ik vind ze zo lomp! Bloos

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:53

Ik heb ook chaps van Petrie!! Die kunnen ze volgens mij in alle maten laten maken (maatwerk) Want ik had ook net geen standaard maat !! Ze zijn van mooi soepel leer!! Ze waren normaal €100,- maar ik had ze voor € 85,- want moest er erg lang op wachten, omdat eerst de verkeerde maat was opgenomen en daarna had de fabriek vakantie !!
Ik heb ook chaps van Imperial Riding, maar daar zitten allemaal deuken in!! maar wel erg fijn!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:56

Linda01 schreef:
Petrie Gaithers! Zij errug mooi, fijn en in alle maten! ook lengtematen en kuitmaten!

Juist, ik heb ze in 45 of 46cm hoog, bij een kuitwijdte van 38. Bruin Ariatschoentje eronder et voilá, superchique Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:12

Concorde schreef:
sjaantje schreef:

Die heb ik al eens aangehad, zitten inderdaad erg lekker maar ik vind ze zo lomp! Bloos

Echt?? Oh dat vind ik dus echt niet.. Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:06

ik heb ook die hele dun leren van MH. ik heb ze gekocht in delden. daar hebben ze van de zwarte veel lengtematen liggen. voor mij moesten ze een korte namelijk zelfs bestellen!
ze kosten daar 65 euro als ik het goed heb

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:37

ik voel met je mee , het is echt ontzettend moeilijk laarzen (niet alleen voor het rijden)te vinden als je lange benen hebt .. ben 185 cm lang en heb maartje 39 ..
erg lastig

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:01

Van Kentour heb ik. Hebben verschillende modellen. Ik heb ze aan over mn Ariat jophers en vaak zien mensen pas dat het chaps zijn als ik dichterbij kom. Ik vind ze ideaal prijs was dacht ik rond de 90 euries....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:10

Ik heb gewoon kalfsleren globalchaps. Die vond ik veel fijner zitten dan de Petrie. Je moet al heel dichtbij kijken wil je zien dat het geen laarzen zijn.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:13

sjaantje schreef:
Deze:

Afbeelding

..hebben wij in het blauw en zwart.

en die zijn perfect!! heb zelf ook lange dunne benen en heb deze chaps, echt geweldig zijn ze!!
ook na tig keren in de wasmachine zijn ze nog mooi zwart en ze zitten echt precies goed, sluiten erg netjes aan.
vind ze op t plaatje eerlijk gezegd niet zo heel mooi zitten, maar in t echt is dat dus wel zo!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:19

Hmmz, misschien moet ik dat toch maar eens aan die Pikeurs denken... Heb er een tijd mee gereden, een vriendin van me had een stel over en die zaten idd echt super.
Ik zie ze niet zoveel in de winkels liggen, Klumper hier heeft ze wel maar die is meestal niet de goedkoopste. Calevo heeft ze een stuk cheaper (rond 45 euro) maar daar komt dan wel 15 euro verzendkosten op..

augalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:11

Bij Decathlon in Amsterdam bijde Arena hebben ze chaps in twee lengtematen. Ik ben zelf ook vrij lang met smalle benen en ben er prima geslaagd, ook nog superbetaalbaar, 17 euro was ik kwijt, dan kun je nog eens een paar verslijten Lachen Succes!