Zoveel dekens MAAR WELKE MOET IK HEBBEN!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Zoveel dekens MAAR WELKE MOET IK HEBBEN!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 08:44

Mijn paard staat nu dag+nacht op stal (buitenstal)met een fleecedeken op(met hele hals) van premiere..

Maar dan heb ik het volgende ook nog liggen!!!!

1 Harry's horse onderdeken wave 220 grams
1 PREMIERE staldeken van 240 grams
1 PREMIERE 100% waterdichte ademende winterdeken 340 grams

........................................................................................................................

Hoe ?welke deken en wanneer???

Mijn paard staat 24/7 op stal ( komt natuurlijk buiten voor beweging en los in paddock zeg maar 2uur per dag)

Wordt waarscheinlijk toch geschoren rond eind oktober(aangezien hij iets dikkere vacht begint te krijgen))

BEDANKT ALVAST!!!! Ja Pling

Perla

Re: Zoveel dekens MAAR WELKE MOET IK HEBBEN!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:17

ik zou je paard nu snachts de 200 grams staldeken op doen

als je hem scheert zou ik dan gelijk de 340 er over doen en word het kouder de onderdeken er onder. heeft hij het dan nog koud kun je altijd nog de fleece er bij doen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:33

Mijn paard staat ook op stal nu (ivm met een blessure) en staat gewoon dekenloos, het is op stal warm genoeg! Normaal had hij overdag buiten gestaan en als de wei te nat wordt, 's nachts pas binnen. Dan had hij nu zijn ongevoerde regendeken opgehad. Als overdag het beneden de 10 graden wordt of koud aanvoelt, krijgt hij zijn tussendeken op (150 grams) en als het echt koud (beneden de 5C) wordt krijgt hij zijn 350 grams op. Als het flink vriest krijgt hij er nog een onderdekentje onder.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:40

Perla schreef:
ik zou je paard nu snachts de 200 grams staldeken op doen

als je hem scheert zou ik dan gelijk de 340 er over doen en word het kouder de onderdeken er onder. heeft hij het dan nog koud kun je altijd nog de fleece er bij doen

jeetje, vind je dat niet veel nu al voor een paard op stal?????

Ik zou nog geen deken op doen, het is nog niet zo kud, pas als je hebt geschoren zou ik er een deken op doen en dan dun beginnen.