Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Je weet zelf vast wel of je wilt blijven paardrijden. Ik zou me er al helemaal niet druk over maken wat andere ervan denken, gewoon doen wat jij prettig vind
het rijdt nl heel anders als met chaps of plastic laarzen. 
) met leren chaps gekozen. dat is wel way goedkoper dan laarzen, erg makkelijk EN toegestaan op de KNHS wedstrijden
. univoortje schreef:Als je het geld er voor hebt, en je wil blijven rijden, lekker leren laarzen kopen!!!!!
Ik heb ze ook al snel gekocht, en het rijdt fantastisch!!!!!!!
Even wennen, want in het begin is het net of je een paar kachelpijpen aan je benen hebt, maar als ze eenmaal ingelopen zijn, rijdt het veel lekkerder!!!!![]()
Heb met een bosrit m'n rubberen nog aangehad, maar dat rijdt dan echt niet fijn meer, veel minder steun en m'n beenligging is met leren laarzen veel beter, ook m'n hulpen komen beter door, echt, ik zou niet anders meer willen!!!!
Nog veel plezier met rijden!!! (ik rijd trouwens ook gewoon een manegeles, hoor)
silvana schreef:Het schijnt dat je aan leren laarzen moet wennen.Dus ik vraag me af of de combinatie zo ideaal gaat zijn.Laarzen die nog lekker moeten gaan zitten plus ook nog eens leren rijden?
Ik rijd al 30 jaar met schoenen en chaps,dus kan je geen advies geven wat echt het lekkerste zit.
RicardoOpa schreef:Ik vind het een beetje onzinnig om nu al lederen laarzen te kopen. Als jij nu nog maar kort rijdt, is alles nog wat nieuw enzo. Vooral in manege lessen worden eigelijk nooit, zover ik heb gezien, lederen laarzen gebruikt. Misschien in hoge lessen. Ik weet niets van jou niveau. Maar als ik jou was zou ik het nog even laten. Ik rij na 8 jaar ook nog met chaps. Gewoon omdat ik ze fijn vind. Ik wil wel lederen, maar mijn budget is momenteel niet zo hoog
Maar waarom zou je lederen laarzen willen?
Koen123 schreef:Ik heb ondertussen lederen rijlaarzen gekocht omdat ik ze mooi vind maar ik ben wat verlegen om ze te dragen.![]()
Om zo als jongen (beginner) over straat naar de manège te rijden. Omwille van reacties als : pff, hij loopt er bij als een
volleerde ruiter enz...

Koen123 schreef:Ik heb ondertussen lederen rijlaarzen gekocht omdat ik ze mooi vind maar ik ben wat verlegen om ze te dragen.![]()
Om zo als jongen (beginner) over straat naar de manège te rijden. Omwille van reacties als : pff, hij loopt er bij als een
volleerde ruiter enz...