Beginner met lederen rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Koen123

Beginner met lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 05:55

Hallo,

Ik ben pas begonnen met paardrijden en zou lederen rijlaarzen willen kopen.

De meeste beginners in onze manège rijden met chaps. Ik vraag me nu af of ik als beginner geen domme indruk ga maken als ik nu al met lederen dressuurlaarzen ga rijden ?

Zijn hier nog mensen die begonnen zijn met lederen laarzen of wat denk jij er van ?

_Marianne

Re: Beginner met lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 05:57

Tja lederen laarzen zijn duur, dus je moet wel zeker weten dat je echt wilt blijven paardrijden..

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 06:06

tja, ze zijn duur, dat ook. En ik rij nu al mijn hele leven en ik heb nog plastic rijlaarzen.. :S Maar als beginner zou ik het ook niet doen. Stel dat je paardrijden na een poosje niet meer zo leuk vind, dan heb je hele dure laarzen gekocht. Ik zou nog eens een jaartje wachten hoor, het is een beetje 'te hoog gegrepen' om ze nu al te kopen laat ik maar zeggen...

suzieone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 06:10

Stel dat je paardrijden na een poosje niet meer zo leuk vind, dan heb je hele dure laarzen gekocht.

idd, maar je zou geen domme indruk maken daardoor. Ikzelf rij ook met chaps, maar het ligt er gewoon aan wat jij het lekkerste vind rijden, of wat je denkt dat lekkerder zal rijden.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:42

Tja, als je het geld er voor hebt zou ik het gewoon doen Knipoog Je weet zelf vast wel of je wilt blijven paardrijden. Ik zou me er al helemaal niet druk over maken wat andere ervan denken, gewoon doen wat jij prettig vind Knipoog

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:43

ik vind ook dat je moet wachten. om te kijken of je het wel echt leuk vind.
je kan evt wel een paar tweedehands kopen. mijn eerste paar lederen laarzen waren ook tweedehands. deze zijn ook al ingereden en ingelopen! Haha! het rijdt nl heel anders als met chaps of plastic laarzen.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:48

Ik vind het een beetje onzinnig om nu al lederen laarzen te kopen. Als jij nu nog maar kort rijdt, is alles nog wat nieuw enzo. Vooral in manege lessen worden eigelijk nooit, zover ik heb gezien, lederen laarzen gebruikt. Misschien in hoge lessen. Ik weet niets van jou niveau. Maar als ik jou was zou ik het nog even laten. Ik rij na 8 jaar ook nog met chaps. Gewoon omdat ik ze fijn vind. Ik wil wel lederen, maar mijn budget is momenteel niet zo hoog Tong uitsteken
Maar waarom zou je lederen laarzen willen?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:51

ik heb zelf pas lederen rijlaarzen gekocht op het moment dat ik wedstrijden ging rijden, met het trainen rijd ik meestal gewoon met chaps wel zo makkelijk, alleen vlak voor de wedstrijd heb ik ze een paar dagen aan om weer te wennen, ik zou het nog even uitstellen als ik jou was Lachen

univoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:01

Als je het geld er voor hebt, en je wil blijven rijden, lekker leren laarzen kopen!!!!!
Ik heb ze ook al snel gekocht, en het rijdt fantastisch!!!!!!!
Even wennen, want in het begin is het net of je een paar kachelpijpen aan je benen hebt, maar als ze eenmaal ingelopen zijn, rijdt het veel lekkerder!!!! Vingers aflikken
Heb met een bosrit m'n rubberen nog aangehad, maar dat rijdt dan echt niet fijn meer, veel minder steun en m'n beenligging is met leren laarzen veel beter, ook m'n hulpen komen beter door, echt, ik zou niet anders meer willen!!!!
Nog veel plezier met rijden!!! (ik rijd trouwens ook gewoon een manegeles, hoor)
Knipoog

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:03

Je moet het zelf weten! Leren rijlaarzen zijn niet goedkoop! maar als je wilt blijven rijden is het wel een optie, ikzelf vind leren laarzen lekkerder zitten dan rubberen...
Nu mijn leren laarzen versleten waren ging ik opzoek naar anderen.
Uiteindelijk heb ik voor leren joppers (hoe schrijf je dat ; Jophers Verward Knipoog ) met leren chaps gekozen. dat is wel way goedkoper dan laarzen, erg makkelijk EN toegestaan op de KNHS wedstrijden Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:10

Tja volgens mij moet je het lekker zelf weten! Het zit beter, staat mooier en als je het paardrijden zat bent, kun je ze altijd nog proberen te verkopen! Anders heb je wat StalHaast zegt bijvoorbeeld ook nog mooie jophers met leren chaps. Goedkopere optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:52

Als je het je kunt veroorloven, zou ik het je (OOK als beginner!) zeker aanraden. Je beenligging wordt er veel stabieler van, en het zit 10x lekkerder dan rubberen laarzen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:54

Ze zijn idd duur, en ik vraag me ook af hoe oud je bent... Zijn je voeten nog veel in de groei?? Dan ben je er straks al snel uitgegroeid. Ik ben ook begonnen met Rubberen Robbies hoor Knipoog.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:55

univoortje schreef:
Als je het geld er voor hebt, en je wil blijven rijden, lekker leren laarzen kopen!!!!!
Ik heb ze ook al snel gekocht, en het rijdt fantastisch!!!!!!!
Even wennen, want in het begin is het net of je een paar kachelpijpen aan je benen hebt, maar als ze eenmaal ingelopen zijn, rijdt het veel lekkerder!!!! Vingers aflikken
Heb met een bosrit m'n rubberen nog aangehad, maar dat rijdt dan echt niet fijn meer, veel minder steun en m'n beenligging is met leren laarzen veel beter, ook m'n hulpen komen beter door, echt, ik zou niet anders meer willen!!!!
Nog veel plezier met rijden!!! (ik rijd trouwens ook gewoon een manegeles, hoor)
Knipoog

Ja dat klopt dus wel, Rubberen Robbies zitten nu echt vreemd, net sokken, weinig ondersteuning haha. Ik ga ook niet meer van het leer af hoor!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:01

Als je zeker weet dat je wilt blijven rijden: vooral doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:06

Het schijnt dat je aan leren laarzen moet wennen.Dus ik vraag me af of de combinatie zo ideaal gaat zijn.Laarzen die nog lekker moeten gaan zitten plus ook nog eens leren rijden?

Ik rijd al 30 jaar met schoenen en chaps,dus kan je geen advies geven wat echt het lekkerste zit.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:31

silvana schreef:
Het schijnt dat je aan leren laarzen moet wennen.Dus ik vraag me af of de combinatie zo ideaal gaat zijn.Laarzen die nog lekker moeten gaan zitten plus ook nog eens leren rijden?

Ik rijd al 30 jaar met schoenen en chaps,dus kan je geen advies geven wat echt het lekkerste zit.

Daar geef ik je ook absoluut gelijk in, ik denk dat dat een beetje lastig wordt. Het ligt er wel aan of je rundlederen of kalfslederen laarzen wil, kalfslederen zijn veel soepeler, ik heb zelf rundlederen, en duurde wel enige tijd voor die ingelopen waren. Zitten nu heerlijk! Maar in het begin... Voeten uit de beugels, hobbelen enz Knipoog

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:37

Met Jodphurs en chaps heb je dit veel minder! Ik heb de schoenen amper in hoeve te lopen en ik had chaps van heerlijk soepel leer die ik na 3 keer rijden ook al had ingereden Lachen

Koen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 13:03

RicardoOpa schreef:
Ik vind het een beetje onzinnig om nu al lederen laarzen te kopen. Als jij nu nog maar kort rijdt, is alles nog wat nieuw enzo. Vooral in manege lessen worden eigelijk nooit, zover ik heb gezien, lederen laarzen gebruikt. Misschien in hoge lessen. Ik weet niets van jou niveau. Maar als ik jou was zou ik het nog even laten. Ik rij na 8 jaar ook nog met chaps. Gewoon omdat ik ze fijn vind. Ik wil wel lederen, maar mijn budget is momenteel niet zo hoog Tong uitsteken
Maar waarom zou je lederen laarzen willen?

Ik heb ondertussen lederen rijlaarzen gekocht omdat ik ze mooi vind maar ik ben wat verlegen om ze te dragen. Bloos

Om zo als jongen (beginner) over straat naar de manège te rijden. Omwille van reacties als : pff, hij loopt er bij als een
volleerde ruiter enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:05

Ach zo'n rijbroek is ook niet echt charmant, dus waarom zou je je wat aantrekken van wat een ander vindt? Bovendien: ambitie moet er zijn! Gewoon doen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:06

Koen123 schreef:
Ik heb ondertussen lederen rijlaarzen gekocht omdat ik ze mooi vind maar ik ben wat verlegen om ze te dragen. Bloos

Om zo als jongen (beginner) over straat naar de manège te rijden. Omwille van reacties als : pff, hij loopt er bij als een
volleerde ruiter enz...

je kunt ze natuurlijk als je geen kastje hebt ook achterop je fiets in een sporttas meenemen, evenals cap enz en pas op stal aandoen, staat wat minder penny Vork

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:17

Gewoon aantrekken,, wat maakt het uit wat een ander zegt,, als jij het fijner vind en mooier vindt staan of wat dan ook gewoon doen,, ik de mijne pas naar 10 jaar rijden gekocht,, en daarvoor reed ik altijd met rubberen! en kreeg ik zelfs reactie waarom heb jij leren rijlaarzen

Linda01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:43

Hoi,
Wat je zou kunnen doen is beginnen met een paar 2de hands leren laarzen..
Dat heb ik ook gedaan, heb toen via marktplaats een paar leren petrie's gekocht voor 60 euro of zo, en heb ze jaren gedragen!
Dat is net zo duur als een paar goede rubberen!
Groetjes Linda

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:45

ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou ze zeker niet kopen als je nog in de groei bent!
dan is het zeker zonde van je geld!

Edit: haha sorry had nog niet gelezen dat je ze al had!
veel plezier ermee!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:48

Koen123 schreef:
volleerde ruiter enz...

Vooral niks aantrekken van de mening van een ander!
Ik ben echt super tevreden met mijn lederen rijlaarzen.
Mijn beenligging is er ook 10x op vooruit gegaan. Inrijden/inlopen is wel even pijnlijk en onwennig maar zodra ze ingelopen zijn wil je nooit meer anders (althans ik)