kentucky slecht merk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

kentucky slecht merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:26

Ik heb via bokt bij de uitverkoop van een ruitersportzaak een rijbroek gekocht van Kentucky. De bewuste broek zou nieuw 200 gulden gekost hebben maar was nu voor 50 euro te koop. Bij aankomst viel me al op dat de broek vrij dun was, maar ik dacht dat dat gewoon de stof was., Nu heb ik de broek 2 maanden in mijn bezit, en rij ik er gemiddeld 3x per week mee. Maar de bewuste broek is dus gewoon helemaal op! De gaten komen erin, en hij rafelt als een idioot. Ook de stiksels bij de leren kniestukken laten los.
Ik heb het gemeld bij de verkoopster, maar ze zegt dat de broek idd van kentucky was en nieuw was bij verkoop. Haar schuld is het dus niet, maar is het dan echt zo dat deze broeken zo snel af zijn?

carlijn83

Re: kentucky slecht merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:28

Hmm, dat is wel heel vlot inderdaad.
Ik had een kentucky waarbij de kniestukken opeen gegeven moment losvielen.
Terug naar de ruitersportzaak, die hadden m ingestuurd naar kentucky en even later kreeg ik m weer gerepareerd terug.
Vlak daarna begon het andere been dus voor mij geen kentucky meer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:30

Ik heb ook een keer een Kentucky gehad, maar dat was ook geen succes. Ik rij tegenwoordig in spijkerbroek (want western) maar in de tijd dat ik nog dressuur reed had Pikeur toch echt mijn voorkeur.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:16

Ik heb wel een Kentucky broek maar die ziet er nog goed uit (gebruik hem ook alleen bij wedstrijden). heb alleen dat lipje van de rits gemold, maar dat was mijn eigen schuld Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:28

ik heb 4 kentucky broeken en heb er 1 gehad waarbij de naden loslieten, ik heb daarvoor een nieuwe gekregen.

ik werk daarnaast in een ruitersportzaak en hebben al zolang als dat we bestaan 26 jaar, kentucky in de collectie.
eigenlijk vrijwel nooit klachten.

fijne broeken, goede service, goede kwaliteit.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:15

ik heb ook een kentucky broek. Met kunstlederen kont. En het valt me op dat binnen een maand al het kunstleder begon te pillen. Terwijl bij andere merken dat helemaal niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:26

Ik vind kentucky broeken juist geweldig! Misschien heb je met die van jou pech gehad, misschien kun je nog bellen met de importeur?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:11

het is jammer dat ze bij de zaak waar je hem hebt gehaald niet meer moeite doen, kentucky heeft over het algemeen goede service in dit soort gevallen

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:50

ik zweer ook bij Kentucky, Ik rij dagelijks en na 2 jaar zijn de broeken op maar dat mag dan ook wel!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:59

Ik ben gek op mijn Kentucky's, de broeken zijn stuk voor stuk perfect en ook de jas die ik heb is echt super Lachen

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:14

Ik heb ook 2 Kentucky broeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van de stof inderdaad niet al te best vind. Ik heb 2 Miami's en die zijn beide na 1 jaar bijna helemaal weggesleten. Ik rijd bijna dagelijks een uurtje en doe er verder geen gekke dingen mee. Mijn Euro-star daarentegen gaat al 3 jaar mee!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:25

Ik heb ook een Kentucky rijbroek. Tot nu toe niks mis mee. (Alleen dat ik er uit gegroeit ben) Misschien was het wel een broek van onbekend meerk met opgenaaid logo van Kentucky ??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:33

Ik ben wel benieuwd naar het model dan?

Ik heb ook een Kentucky Miami deze bevalt mij verder prima, zit goed blijft ook mooi na het wassen geen enkel probleem ermee tot nu toe!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:45

Ezmee schreef:
Ik heb ook een Kentucky rijbroek. Tot nu toe niks mis mee. (Alleen dat ik er uit gegroeit ben) Misschien was het wel een broek van onbekend meerk met opgenaaid logo van Kentucky ??

vind ik knap als ze de zakken, knopen en achterband kunnen vervalsen Cool

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:19

haha.

je moet wel kijken naar welke stof het was.
ook kentucky heeft goedkopere stoffen voor een goedkopere prijs.

ook kan het zo zijn, dat wanneer een broek al wat langer in de winkel hangt, de stof porreus wordt, waardoor de vezels verzwakt raken en hij dus snel slijt.

soms heb je gewoon pech met broeken, duur of goedkoop.

ik had zelf een miami, zoals ik altijd heb. waarvan de naden erg zwak waren bij het kruis en binnenkant bovenbeen, mijn moeder verschillende keren geprobeert te maken, maar hij bleef stuk gaan. hij is toen terug gestuurd en ik heb een nieuwe gekregen.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:14

Ik heb ook een kentucky broek en ook bij mij lieten de naden los (na 1 keer dragen). Toen is de broek terug gestuurd en is hij gerepareerd. Nu rij ik er weer volop mee en ben er nu zeer tevreden over. Nergens slijtage of loslaten van de naden e.d.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:08

Ik heb ook een rijbroek van dit merk, geen problemen. Lachen

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:10

ik heb ook wel broeken van kentucky, bevalt prima

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:33

ik heb ook een broek van kentucky, die met steekzakken en leren zitvlak, super fijne broek en rijd er dagelijks meerdere paarden mee, pluist niet en ziet er nog steeds netjes uit(na 2 jaar inmiddels)
heb ook een eurostar klarissa maar die pluist behoorlijk....

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:36

Ik HAD 2 broeken van kentucky.. erg stom verhaal.. ik stapte op een paard en scheurde uit mn broek Bloos en niet dat ie te krap zat.. want dat voel je wel met aantrekken maar hij rekte niet erg mee.. die andere lieten de stiksels ook aan alle kanten los.. een pikeur gekregen.. en die zit nog steeds super!! tja bij mn beenstukken gaan die stiksel nu ook een beetje los.. maar ja.. heb hem ookal 3jaar Knipoog

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:09

Ik had 2 broeken van kentucy, een van die 2 is verscheurt voor mijn o zo lieve hond en die ander doet het na 5! jaar nog steeds prima!!
Ik heb dan wel de katoenen uitvoering met compleet leer vlak.
Ik heb ooit ook een soort thermostof uitvoering gehad en die vond ik kwalitatief een stuk minder.
Maar dat mag ook wel voor het prijs verschil mijn broek was omgerekend €225,- (Model Philadelphia city bandplooi)
Tewijl de goedkoopste bij €100,- beginnen