Jury verwisseld coupons, op tijd gecorrigeerd, maar KNHS...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Jury verwisseld coupons, op tijd gecorrigeerd, maar KNHS...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:26

Ik heb 24 augustus mijn paard voor het eerst gestart in het M1, de eerste proef 152 punten (oeps, ze was gestresst) en de 2e proef 191 en een 2e plaats.
Bij de 2e proef werd er nogal geprutst door de jury, een bepaalde amazone wilde persé eerst en liep nogal herrie te maken, jury was blijkbaar de draad kwijt, andere amazone voor laten gaan. Resultaat: De jury heeft míjn coupon gebruikt voor iemand anders. Toen ik eenmaal aan de beurt was heeft ze mijn punten dan maar op een A4'tje gezet, maar zelfs zonder de naam van mijn paard (bleek nu)
Toen ik later mijn punten op ging halen lag de coupon van die 2e proef er dus niet bij, ik naar het secretariaat, en kreeg toen het verhaal dat de boel verwisseld was, kreeg te horen dat ik 191 punten had, en mocht even snel op het A4tje kijken voor het commentaar. Ik mocht niets houden, nee, want dit moest naar de KNHS voor registratie.
Weken later kijk ik op de knhs-site naar mn winstpunten, bleek dat die 191 niet was meegerekend.
Ik de KNHS gebeld. Het verhaal uitgelegd, nou dat was allemaal geen probleem, als er maar een uitslagenlijst was (die was er wel, was nog 2e ook). Goed. Het zou allemaal geregeld worden.
Nu krijg ik vandaag een brief van de KNHS, ik heb gestart zonder geldige coupon, of ik dat niet meer wilde doen. Stoom uit je oren
Ik weer opgebeld, de 'dame' die ik aan de lijn kreeg kon me niks zinnigs zeggen en ik zou wel teruggebeld worden. Dat werd ik.
Ze had het A4tje van de jury voor zich liggen, maar mocht deze punten ABSOLUUT NIET registreren, ik moest maar naar dat secretariaat om hén te laten bevestigen dat de jury idd de boel heeft verwisseld. HALLO, dat hebben ze zelf opgestuurd!! Kan IK daar wat aan doen?!!
Ik ga dus proberen dat secretariaat te pakken te krijgen voor een briefje oid. Die muts bij de knhs had me ook weinig zinnigs te vertellen. Ik: "wat moet ik ze vragen bij dat secretariaat dan, brief laten schrijven?" Zij "Uh, nou, uh ja of ze dat kunnen bevestigen". Vage doos!!
Ik weet nog hoe die jury heet, misschien kan ik via haar een verklaring krijgen dat ze de boel heeft verwisseld? Het was zo'n chaos toen, dat MOET ze wel onthouden hebben. Maar hoe kom ik aan een telefoonnummer?
M.a.w.
Ik ben ontzettend PISSED!

Anoniem

Re: Jury verwisseld coupons, op tijd gecorrigeerd, maar KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:34

Concorde schreef:
Maar hoe kom ik aan een telefoonnummer?

Als het goed is is dat te vinden in het Hippos Vademecum.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:37

Die heb ik niet, is in de aanvraag maar dat zal wel even duren ben ik bang.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:40

Als je me de info van de jury pb-t kan ik wel even kijken voor je.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:42

Wat een vervelende situatie....

Kun je niet van de organiserende vereniging de gegevens krijgen van de betreffende jury?
Die moeten dat wel weten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:50

Gegevens van de jury heeft ze al. Knipoog Laat je wel weten hoe dit afloopt?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:08

Neonlight: Thanks!
Organiserende vereniging heb ik inmiddels aan de telefoon gehad, ze wist ook direct over welke jury het ging en zou haar best voor me gaan doen. Ik ben benieuwd Bloos
Maar vond ze bij de KNHS toch niet echt netjes hoor, "en voor de volgende keer moet je zorgen dat het gewoon op een goede coupon staat!" Alsof ik hier iets aan had kunnen doen Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:31

Concorde schreef:
Neonlight: Thanks!
Organiserende vereniging heb ik inmiddels aan de telefoon gehad, ze wist ook direct over welke jury het ging en zou haar best voor me gaan doen. Ik ben benieuwd Bloos
Maar vond ze bij de KNHS toch niet echt netjes hoor, "en voor de volgende keer moet je zorgen dat het gewoon op een goede coupon staat!" Alsof ik hier iets aan had kunnen doen Koe

Geduld, altijd erg belangrijk bij de KNHS. Meestal komt het dan wel goed

succes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:32

Hier kun je niks aan doen. Maar als tip misschien altijd een reserve-coupon meenemen, mocht er zoiets nog eens gebeuren kunnen ze het op die coupon overschrijven, heeft de KNHS niets meer om te zeiken. Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 16:05

Ik heb altijd reservecoupons mee, maar ze vroegen daar niet naar... dachten blijkbaar dat het wel los zou lopen, maar nu blijkt dat ze niet eens de naam van mijn paard hadden opgeschreven... Da's ook niet heel slim

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:43

Neonlight schreef:
Gegevens van de jury heeft ze al. Knipoog

Oops, over het hoofd gezien Bloos

Mooi dat de organiserende vereniging meewerkt!
Wel vreemd van de KNHS idd. Het was immers jouw fout niet.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:44

Wel vreemd van de KNHS idd. Het was immers jouw fout niet.[/quote]

De organiserende vereniging moet wel meewerken zij hebben de fout gemaakt en hadden jou meteen om een goede coupons moeten vragen en de boel netjes op een rij moeten zetten
Als vereniging weten ze dat alles op een onginele coupon moet staan dat daar niets aan verandert mag worden ( buiten het adres van de ruiter) en als de jury op een protocol werkt en alleen het punten aantal op het protocol heeft gezet en secretariaat komt er achter dat dat punten aantal fout opgeteld is moet dat met reactie en handtekening van de jury op de coupon en copie protocol naar de knhs gestuurd worden
Gebeurd dat niet worden nooit punten geregistreerd
Het is dus zaak dat als er iets fout is ( altijd meteen controleren als je de uitslag krijgt) moet je jezelf er meteen van verzekeren dat alles op de orginele coupon recht gezet word gebeurd dat niet en zeggen ze dat veranderen we straks wel komt het niet goed
Ook voor de organiserende vereniging is alles makkelijker recht te zetten op het moment zelf en hebben ze er veel minder werk mee dan dat ze het weken naderhand nog allemaal recht moeten gaan zetten

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:00

goldwing schreef:
carlijn83 schreef:
Wel vreemd van de KNHS idd. Het was immers jouw fout niet.

De organiserende vereniging moet wel meewerken zij hebben de fout gemaakt en hadden jou meteen om een goede coupons moeten vragen en de boel netjes op een rij moeten zetten
Als vereniging weten ze dat alles op een onginele coupon moet staan dat daar niets aan verandert mag worden ( buiten het adres van de ruiter) en als de jury op een protocol werkt en alleen het punten aantal op het protocol heeft gezet en secretariaat komt er achter dat dat punten aantal fout opgeteld is moet dat met reactie en handtekening van de jury op de coupon en copie protocol naar de knhs gestuurd worden
Gebeurd dat niet worden nooit punten geregistreerd
Het is dus zaak dat als er iets fout is ( altijd meteen controleren als je de uitslag krijgt) moet je jezelf er meteen van verzekeren dat alles op de orginele coupon recht gezet word gebeurd dat niet en zeggen ze dat veranderen we straks wel komt het niet goed
Ook voor de organiserende vereniging is alles makkelijker recht te zetten op het moment zelf en hebben ze er veel minder werk mee dan dat ze het weken naderhand nog allemaal recht moeten gaan zetten

Ja, je hebt gelijk, natuurlijk horen ze dat ook te doen.
Maar omdat de organiserende vereniging al behoorlijk vage acties had op de wedstrijddag weet je natuurlijk niet wat je kunt verwachten in dit geval Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:15

Het is mij als jury ook weleens gebeurt dat er een verkeerde coupon was ingevuld. Ik vul het dan ook op een kladje in. Deze coupon geef ik dan niet mee als ze de coupons komen ophalen. Maar ik ga dan persoonlijk naar het secretariaat om te melden wat er gebeurt is.

Op elke wedstrijd moet een TA aanwezig zijn en die hebben altijd blanco coupons bij zich. In zo'n geval schrijf ik de punten en het commentaar van het kladje altijd zelf even over.

In dit geval denk ik dus niet dat je bij de jury moet zijn maar bij het secretariaat van de vereniging. En eigenlijk vind ik dat de KNHS het zelf met de vereniging moet regelen. Zij hebben tenstlotte dat kladje opgestuurd en niet jij.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 11:29

Ik heb alleen een verklaring nodig dat de jury idd omdat ze mijn coupon verwisseld had, een kladje heeft gebruikt. (ze gaan niet op mijn verklaring af, want stel je voor dat ik loop te liegen)
Dat zou dus evt. ook via de jury kunnen, maar lijkt nu iig nog niet nodig.