bodyprotector??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

bodyprotector??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 13:09

hoihoi

ik had een vraagje ik wil graag een bodyprotector aan gaan schaffen omdat ik nu al rugproblemen heb en als ik een keer val ben ik bang dat het mis gaat.

maar nu de vraag ik weet dus helemaal niks af van BPs
nu mijn vraag hoe weet je of de kwaliteit goed is?
is met elastiek beter?
wat zit het comfortabelste?
wat zijn de prijzen ongeveer?

ik denk dat ik hier antwoord op krijg al een heel eind ben.
niet dat ik er een koop en achteraf helemaal niet goed blijkt te zijn.

de maten, moet je een maat groter kopen dat je hebt zodat de pasvorm beter is?

alvast bedankt
Groetjes

ik weet trouwens niet of het hier goed staat, weet anders niet waar het moet staan...

_Marinke_

Re: bodyprotector??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:16

Ik volg het even, weet er ook niet echt veel van Knipoog
Ik weet alleen dat je goed moet zorgen dat ze passen.. een maat groter zal denk ik te ruim zitten, en een maat kleiner te strak.. Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:47

_Marinke_ schreef:
Ik volg het even, weet er ook niet echt veel van Knipoog
Ik weet alleen dat je goed moet zorgen dat ze passen.. een maat groter zal denk ik te ruim zitten, en een maat kleiner te strak.. Knipoog

haha dat denk ik ook Vork hopen dat anderen het wel weten dan, dan hebben we er beide wat aan!

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:51

hallo, ik heb als ik paarden zadelmak maak altijd een bodyprotector aan. Die ik gebruik is van Kieffer, ziet er vrij lomp uit, maar heeft voor mij een fijna pasvorm. Door klitteband stroken is hij goed aan te passen aan je lichaam. zowel aan de schouders als bij je buik. in de rug zit materiaal dat ervoor zorgt dat je rug niet achteruit dubbel kan klappen.
Ik heb hem van iemand gekregen za eens navragen wat hij kost. Bedenk wel dat met prijs ook de pasvorm en kwalitiet omhoog gaat.
succes met zoeken.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:00

dankje. hoe heet die van jou dan? of is het alleen BP van kieffer en verder niks? dikte van een BP heeft dus niks met de veiligheid te maken opzich? want ik zie hele lompe dingen of dingen die je amper ziet, dat het net een hempje lijkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:01

--> RUI

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:05

Een tijd geleden heb ik via canter-equipment (site weet ik niet helemaal uit mijn hoofd) een bodyprotector gekocht met schouderbescherming.
Ik werd er goed geholpen.
Op hun site vind je fijne informatie, misschien kun je er eens op kijken Lachen

Succes in ieder geval!

Edit: http://www.canter-equipment.nl/ Ik heb de site even opgezocht.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:09

dankje ik zal de site eens doorspitten

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 07:52

verder niemand die ervaringen heeft?
met aanraders of juist niet?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 09:02

ik rij ook wel eens met een bodyprotector, alleen als ik op een (wat) jong(er) paard rij, maar die protector is niet van mijzelf, dus misschien dat ik er nog eentje aan wil schaffen, ik ben ook wel benieuwd maar ik denk dat het, het beste is dat je gewoon naar een ruitersportzaak heen gaat en verschillende protectors gaat passen, die mensen hebben er ook wel verstand van daar en misschien kun je je daar eens laten adviseren.

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:15

die van mij heeft geloof ik boven de 100 euro gekost, maar ik heb er absoluut geen spijt van, met springen was ie zeer fijn en gaf je ook meer vertrouwen. nu gebruik ik hem alleen voor jonge paarden nog.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:49

op divoza zag ik ze idd staan voor 110 euro Ja

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:36

die kieffer vind ik echt een schildpad geval...

Ik heb zelf een van Intec (?).. bij de horselover keten... kostte 130 euro. Ik spring en cross ermee. Als ik ooit tot een nieuwe aanschaf over ga, koop ik een echte goed bij canter! De pasvorm van de duurdere bodyprotectors zijn vaak beter..

volgens mij staat op www.eventing.be een uitleg hoe je een goede bp moet aanmeten..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:37

ik heb er een van imperial riding.......... super ding Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:39

ik heb het even nagezocht, en het staat onder het kopje advies aan de boevnkant van de site!
Suc6!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:56

danke voor de reacties. gelukkig geen negatieve ervaringen, dat is wel fijn want dan zijn ze echt veilig Knipoog ik ga rustig rond kijken nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:09

KiWiKo schreef:
ik heb er een van imperial riding.......... super ding Haha!

Die heb ik van de week ook een aangehad, helaas vond ik hem niet lekker zitten, hij was wat te ruim. Dus ik ga verder zoeken Ja

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:25

het merk dsm en usg zijn ook hele fijne om te dragen, alleen er zitten wel een prijskaartje aan!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:18

Ik heb zelf een bodyprotector, welk merk weet ik niet etc. maar hij is erg fijn.
Mijne was iets onder de 100 euro...
Hij zit met klitteband en elastiek vast(heel vaag) maar ik denk dat je het beste even bij een paardenwinkel gewoon langs kunt gaan en die vragen stellen...
Heb ik ook gedaan en ik ben er erg tevreden mee...

augalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:16

Hoi! Ik haal vrijwel al mijn spullen bij Decathlon in Amsterdam, zit bij de Arena. Die hebben echt veel voor paarden en ruiters, en een bodyprotector is 69 euro. Ze hebben het verplichte keurmerk. Er zit een rits aan de voorkant en klittenband aan de zijkanten en bij de schouders, zwart, geen poespas. Succes!

chelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:24

heyhey ik heb eene van john field is verstelbaar bij de schouders en buik d.m.v klitteband en bij de buik zit er nog een zekering op naja ik moet zeggen ik heb hem in duitsland gekocht daar zijn ze geodkoper heb er €80,- voor betaald en ik weet zker dat ie dat waard is hij is echt van heel goede kwaliteit heb er al flink wat smakken mee gemaakt en dan echte dat ik vol naar een hindernis in vloog enz en hij is nog steeds in goede vorm en hij past zich aan aan je lichaam naar mate da hij warmer wordt naar 5 min merk je niet meer dat je hem aan hebt

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 08:32

chelleke schreef:
heyhey ik heb eene van john field is verstelbaar bij de schouders en buik d.m.v klitteband en bij de buik zit er nog een zekering op naja ik moet zeggen ik heb hem in duitsland gekocht daar zijn ze geodkoper heb er €80,- voor betaald en ik weet zker dat ie dat waard is hij is echt van heel goede kwaliteit heb er al flink wat smakken mee gemaakt en dan echte dat ik vol naar een hindernis in vloog enz en hij is nog steeds in goede vorm en hij past zich aan aan je lichaam naar mate da hij warmer wordt naar 5 min merk je niet meer dat je hem aan hebt

is hij dan ook niet heel erg warm in de zomer?

waar in duitsland zit dat zaakje dan?

amsterdam ga ik zo wie zo niet heen die 30 euro trein of benzine kosten stop ik liever in een duurdere BP (woon in de achterhoek)

springen zal ik niet veel gaan doen het is echt gewoon voor mn rug als ik val ben ik bang dat mn rug meteen weer aan diggelen ligt vandaar.

via internet bestellen lijkt me eigenlijk ook niet wat dan ben ik gauwer genijgd om hem te houden ookal zit hij dan niet goed.

bedankt voor de reacties, ik ben blij dat er geen reacties zijn die me aan het twijfelen maken.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:21

Ik heb eentje van USG, kost ongeveer 90 euro. Ik gebruik 'm niet zovaak, maar het is een fijn ding.

Wat ik als tip zou willen geven is dat je in de winkel even op een zadel moet gaan zitten met de BP aan. Dan weet je meteen of ie niet te lang is, dan kom je nl. tegen het zadel aan met de achterkant.

Denniz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:20

Je moet ze in ieder geval nooit te groot kopen. Dan richten ze meer schade aan dan dat ze helpen. (Heb dit met eigen ogen gezien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:34

Puera schreef:
Wat ik als tip zou willen geven is dat je in de winkel even op een zadel moet gaan zitten met de BP aan. Dan weet je meteen of ie niet te lang is, dan kom je nl. tegen het zadel aan met de achterkant
Goeie tip OK dan! Want dit is dus precies het probleem waar ik tegen aanloop met m'n Kieffer PB. Hij is net iets te lang aan de achterkant en komt tegen het zadel aan waardoor die omhoog duwt tegen m'n nek aan. En met lichtrijden heb ik er soms ook last van. Boos!
Ben er ooit een keer plat mee op m'n rug gevallen na een werkelijk schitterende salto en toen zei m'n verstand ik moet nu pijn voelen maar ik voelde helemaal niets Haha! Dat was een best vreemde ervaring.
Ik ben wel aan het rond kijken voor een andere PB die net 10cm of zo korter is zodat ik niet meer achter m'n zadel blijf hangen tijdens het rijden.