Ik ben vandaag wezen shoppen voor nieuwe laarzen, ik wilde een laars met veters en een rits, niet al te hoge boog, smalle enkels en redelijk soepel. Die heb ik gevonden, de Petrie Canterbury.
Gepast in de winkel, zaten super en volgens de verkoopster ruimte zat voor een rijbroek (ik had alleen hoge sokken aan). Ik heb nog een maat ruimer gepast, maar die stonden echt vreselijk af aan de bovenkant, daar kon ik met gemak mijn hele hand tussen stoppen.
Nu pas ik ze thuis over mijn (dunne) rijbroek + hoge sokken, en ze zitten behoorlijk strak. Ritsen gaan wel gewoon dicht, maar ik krijg een heel 'moe' gevoel in mijn benen en ik voel mijn kuiten kloppen. Niet pijnlijk, maar ook niet echt prettig.
Het leer van deze laarzen is wel behoorlijk soepel, veel soepeler dan de dressuurlaarzen die ik heb (dit is een springlaars). Ik vraag me dus af of dit ook nog uitloopt? Een paar mm zou genoeg zijn, een maat groter qua kuit is dus te groot.
Vreemd genoeg zijn mijn andere laarzen (Petrie Standaard) dezelfde kuitmaat als deze, en die zitten zelfs wat ruim.