Jodhpur met rits op hak/met rits/met elastiek - ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Jodhpur met rits op hak/met rits/met elastiek - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 10:28

Mijn jodhpurs zijn hoog nodig aan vervanging toe. Graag zou ik weer een paar willen met veters. Nu heb ik een stel Ariats maar ik zoek eigenlijk een stel goedkopere omdat mijn budget geen Ariats toestaat. Scheve mond

Op verschillende websites heb ik jodhpurs met veters gezien maar deze hebben ook een ritsje op de hak zitten. Mij lijkt zoiets niet echt comfortabel, maar het lijkt me ook niet echt goed voor de chaps (slijtage). Hoe zitten dergelijke schoenen?

En hoe zit het met jodhpurs met een rits op de wreef, wie rijd hiermee op wedstrijden? Krijg je hier ook commentaar op of valt 't niet op?

Ook heb ik jodhpurs gezien met alleen maar elastiek. Hoe zit het daarmee? Blijft dat elastiek wat mooi naarmate je ze langer hebt (ok, kan verschillen per merk, snap ik Lachen ).

Mocht iemand nog weten waar de Ariat Heritage paddock (die normaliter zo rond de 100 euro kosten) in de aanbieding zijn, ik hou me van harte aanbevolen. Haha!

Eva_

Re: Jodhpur met rits op hak/met rits/met elastiek - ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:17

Ik heb zelf jodphurs met rits op de wreef, dit moest wel omdat ik hoge wreven heb en heel moeilijk in joppie's zonder veters of rits kom, en ze dan dus van de achterkant (binnenkant) helemaal kapot maak. Wanneer ik chaps draag, ze je weinig van deze rits, en van de zijkant ze je het helemaal niet. Het valt dus niet op.
Succes ermee.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 18:26

Bedankt voor je reactie. Lachen Mag ik vragen welk merk jij hebt?

Qua chaps zou de rits bij mij wel zichtbaar zijn, denk ik. Ik heb nl. deze chaps en daar zit niet zo'n stukje leder over de wreef.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:32

Even een abbo Ja

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:32

die ariat die jij hebt lijken mij ook super fijn maar zo duur

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:41

Ja Die Ariat zijn hele fijne schoenen, maar helaas boven mijn budget.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:31

Ik heb met rits op de wreef.
Ik vind ze ideaal, veters strikken is zo'n gedoe iedere keer Knipoog

Ik rijd er alleen soms thuis mee en dan zie je wel de rits onder de chap uitkomen maar dat vind ik voor thuis geen probleem.

Persoonlijk zou ik nooit joppers kopen waar geen rits/veter opzit. Die instappers zijn dan vaak zo los aan de bovenkant....

Monny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:17

Ik heb jodpurs van Harry's Horse, model Samato.
Deze hebben geen ritsje of vetertje, alleen elastiek.
Zitten erg goed, en het elastiek blijft mooi.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:20

Ik een rijschoen van Cavallo, met veter en rits op de hak. Ik was er ook huiverig voor, maar ze hebben mij in de winkel het volgende gezegd. Bij het instappen de voet eerst zover mogelijk naar voren de schoen in. Op die manier komt er geen spanning op de rits. Als je op deze manier instapt en natuurlijk bij het uitstappen de rits ook helemaal opent moet het geen probleem opleveren.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 12:22

Maar voel je die rits dan niet zitten op de hak? En krijg je geen rare bult onder je chaps van dat drukknoopje op de hak? 't Lijkt mij nl. alleen maar voor extra slijtage aan de binnenkant van de chaps te zorgen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:39

Oe, dat zal je dan wel zwaar gaan vallen zeg, iets anders dan Ariat's aan je voeten Nagelbijten / Gniffelen.

Ik heb ze met rits op de hak, en geen problemen hoor. Idd goed ver doorschuiven voor je 'm dichtdoet, dan is er niks aan de hand!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 16:50

Zijn die 'goedkope' Ariat dan écht zoveel beter dan die andere? Ik heb mijn budget nog eens kritisch bekeken... maar als ik dan niets beters kan vinden, dan komen er gewoon weer Ariat.

Puera schreef:
Maar voel je die rits dan niet zitten op de hak? En krijg je geen rare
bult onder je chaps van dat drukknoopje op de hak? 't Lijkt mij nl.
alleen maar voor extra slijtage aan de binnenkant van de chaps te
zorgen.

Linda01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:49

Hoi,
Ik heb ook een paar jodpuhrs met een rits op de wreef, van horka geloof ik, deze zijn van leer en waren maar 50 euro of zo.
Ik draag hier leren gaithers over, en dan zie je helemaal niks meer van de rits! Heb ook nooit commentaar gekregen!
En ik vind het ideaal met aan en uittrekken!
Groetjes Linda

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 10:53

Inmiddels ben ik al te shoppen geweest en ik ben weer met een paar Ariats thuis gekomen. Remember, je had gelijk, de andere schoenen zaten niet lekker.

Heb zelfs nog een paar van die nieuwe jodhpurs van Mountain Horse aan gehad, maar die zaten ook niet zo goed als de Ariat, ondanks dat ze duurder waren.

Het was een pittige uitgave, maar ik kan weer een tijd vooruit. Lachen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:58

Puera schreef:
Remember, je had gelijk, de andere schoenen zaten niet lekker.

Tong uitsteken , nooit aan beginnen die Ariats haha, dan zit je er je leven lang aan vast!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 11:29

Naja, dan maar... liever een paar goeie schoenen dan een stel prutdingen die 't geld niet waard zijn. Dan kun je van Ariat iig wel zeggen, dat ze hun geld waard zijn. Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:32

Ik had ook nieuwe gekocht, had eerst altijd ariat maar ze zijn binnen een jaar elke keer versleten (scheen ze verkeerd te poetsen).
Heb toen harry`s horse gekocht met veter en rits aan de achterkant, maar had helaas na een paar uur al zere voeten!!!!
Toen heb ik de zooltjes uit mijn versleten ariats in de harry horse gelegd en nu zitten ze super!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:38

Ik heb de rijschoenen van Ooteman, voor maar 47.50euro. Zitten echt heerlijk, ik heb al een 2e paar besteld, die hou ik netjes voor de wedstrijden die ik ga rijden. Ik rijd ook met gaithers Haha!
De schoenen hebben een rits achter, en veters, en elastiek. Heel handig met aan en uittrekken, die ritsen! Lachen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:48

ik heb een hele tijd geklungeld met goedkope jophurs omdat ik Ariat niet kon betalen. Ben na láng zoeken op de Imperial Riding jophurs terecht gekomen. érg goede kwaliteit en heb er zelf 65 euro voor betaald. Dit waren dan wel de meest "sjieke" versies met rits op de hak én veters. Ideaal want je kunt hem helemaal naar jouw voet "veteren" en toch lekker snel aan en uit doen met de rits Haha! De zool van de Ariat is sjieker maar heb zelf toch zooltjes voor in mijn schoenen dus dat compenseert al..
Succes met zoeken verder..