zomerdeken s'nachts opdoen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

zomerdeken s'nachts opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:23

ik heb mijn paard in een buitenstal staan en hij krijgt dus al een behoorlijke dikke vacht, maar hij wordt nog geschoren (ik denk eind oktober begin november) maar nu wordt het toch wel wat kouder en heb ik zitten denken om s'nachts (misschien ook overdag) de zomerdeken op te doen. heeft hij toch nog iets op en niet te dik.. zodra hij geschoren is doe ik de winterdeken op..
is dit verstandig of zal ik wachten tot hij geschoren is en dan gelijk de dikke winterdeken op doen?
en wat raden jullie dan aan, alleen s'nachts de zomerdeken op doen of ook overdag?

gootje12

Re: zomerdeken s'nachts opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:55

Ik zou hem bloot laten tot hij geschoren is.Een deken hoeft nu echt nog niet .het is voor een paard nog niet koud.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:06

ik heb de mijne ook een zomerdeken opgedaan.
zo blijft ze gelijk iets minder dik in de vacht en dan hoeft er dadelijk dus minder vanaf geschoren te worden. Lachen

kleppieklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:41

Ik zou alleen 's nachts een zomerdeken op doen,die van mij staat vanaf vannacht met een zomerdeken..En ze staat ook in een buitenbox en kreeg idd ook al 'n beetje een vachtje!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:03

Mijn paard heb ik wel een deken op gedaan

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 08:30

ok, bedankt.. ik denk dat ik hem ook maar de deken dan op doe.. s'nachts is het toch wel behoorlijk fris... maar zit me nog af te vragen of ik hem ook overdag op zal doen.. (is echt een hele dunne deken) tot hij geschoren is en dan de winterdeken op.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:41

Die van mij loopt nou ook met een deken op buiten

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 12:51

ik heb besloten, ik doe de zomerdeken gewoon hele dagen op.. het wordt nu stukker kouder, vooral met die wind en regen... vanavond begin ik er mee!
bedankt nog allemaal!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:52

Ik vind het vandaag ook een stuk kouder. Mijn rijpaard had 's nachts een zomerdeken op, maar die laat ik er nu de hele dag op liggen.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:53

hier hetzelfde. Paardje had s'nachts al een deken op en laat ik er nu ook overdag opliggen. vond t net frisjes toen k buiten kwam en dr haren stonde al zowat rechtovereind! dus voordat er een heel pak bij komt gooi ik er gauw t deken 24/7 op

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:56

en hoe zit het dan als je paard overdag buiten loopt en snachts gewoon in een binnenstal staat..ik heb namelijk geen deken op nu alhoewel het vandaag best fris is..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 12:57

ja nou zo denk ik er dus ook over Pannie... hij wordt wel geschoren, maar dat is eind van de maand begin volgende maand.. maar vind het net koud genoeg en om geen super dikke vacht te krijgen doe ik er maar gewoon de zomerdeken op..