Jullie eerste wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Jullie eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:40

omdat ik zaterdag mijn eerste wedstrijd heb vroeg ik me een paar dingen af, hoe ging jullie eerste wedstrijd er aan toe? Was je zenuwachtig/gestresst of juist heel erg relaxt? Lachen
Ik ben natuurlijk wel heel erg benieuwd hoe het er aan toe gaat zaterdag maar zenuwachtig ben ik niet. Ik vertrouw en maar gewoon op dat het goed komt, scoren is uiteindelijk toch niet mijn doel Lachen Het is leuk als het gebeurd maar doe het meer voor de lol Lachen

Zijn er nog dingen die ik mee moet nemen buiten wedstrijd tenue en entingsboekje + paspoort? Lachen

Elliebelle

Re: Jullie eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:44

zijn er bij jullie nog buitenwedstrijden ?
bij ons is het alweer binnen,
ik was mijn eerste wedstrijd helemaal niet zenuwachtig,ik liet het allemaal maar gewoon op mij afkomen, en ik zie wel waar het schip strand dacht ik.
maar nu heb ik wel meer het gevoel val ik moet presteren.(nou ja moeten, gewoon leuk vinden).
Als je gewoon relaxt en met een bigsmile je proef rijd komt alles goed, succes !

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:50

Kion99 schreef:
zijn er bij jullie nog buitenwedstrijden ?
bij ons is het alweer binnen,
ik was mijn eerste wedstrijd helemaal niet zenuwachtig,ik liet het allemaal maar gewoon op mij afkomen, en ik zie wel waar het schip strand dacht ik.
maar nu heb ik wel meer het gevoel val ik moet presteren.(nou ja moeten, gewoon leuk vinden).
Als je gewoon relaxt en met een bigsmile je proef rijd komt alles goed, succes !

Nee, is indoor Lachen
Bedankt!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:40

kinuh schreef:
Zijn er nog dingen die ik mee moet nemen buiten wedstrijd tenue en entingsboekje + paspoort? Lachen

* je paard Tong uitsteken
* zadel hoofdstel borstels
* dekens
* startkaart
* extra coupons
* hooi en water voor je paard
* beenbeschermers om mee in te rijden en voor op de trailer
* longeerlijn altijd handig!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 06:02

dankje Perla Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:05

Gaat vast helemaal goed komen met je wedstrijd!

Die van mij ging.. gewoon Haha!
Had 1 winstpunt Lachen
Veel succes!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:07

Ik was een jaar of 6, onderlinge wedstrijd op een hele stoute haflinger, kan me dr weinig van herinneren, maar een winstpunt was t niet Tong uitsteken

Dat lijstje met spullen is erg handig om mee te nemen, verder gewoon rustig blijven en meedoen voor de fun, ieder punt wat je haalt is mooi meegenomen toch Haha!
Heel veel succes Haha!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:32

Succes met je eerste wedstrijd.
Buiten de tips hierboven is het ook handig om inschrijfgeld bij je te hebben, je proevenboekje, ehbo kist voor jezelf en je paard (voor het geval dat, in ieder geval betadine als je paard zich op de trailer verwond heeft).
En maak er een gezellige dag van!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 06:34

allemaal bedankt! Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:16

Mijn eerst officiele wedstrijd was vorig jaar 2 oktober (vandaag dus een jaar geleden *LOL*. Ik was heel erg zenuwachtig (mijn pony is nogal heet, dus ik wist niet wat ik ervan moest verwachten) maar had toen 172 punten (2 winstpunten, oude puntentelling)

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:27

Is het ook voor je paard de eerste keer dat ie op wedstrijd gaat?

Vertrek ruim op tijd van huis, dan kan je iig lekker rustig aan doen en alles relaxt bekijken.
Anders wordt het zo'n gestress en dat is niet echt bevordelijk...

Mijn allereerste wedstrijd was in 2002 met Odin. Het was buiten, het regende keihard en ik had geen kalkoenen Schijnheilig Dus erg goed ging het niet haha.
Maar ik was best wel zenuwachtig, als klein meisje wil je natuurlijk dat alles goed gaat Haha!

Dit jaar ging ik ook voor het eerst starten met Vickey, maar doordat ik zelf al veel ervaring had bleef ik lekker kalm en dat was te zien in het resultaat (201 en 199 punten)

Blijf gewoon lekker ontspannen rijden, maar wel actief! En blijf lachen, dat is het belangrijkst!
Geniet van je eerste wedstrijd!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 17:12

Evy schreef:
Is het ook voor je paard de eerste keer dat ie op wedstrijd gaat?

Vertrek ruim op tijd van huis, dan kan je iig lekker rustig aan doen en alles relaxt bekijken.
Anders wordt het zo'n gestress en dat is niet echt bevordelijk...

Mijn allereerste wedstrijd was in 2002 met Odin. Het was buiten, het regende keihard en ik had geen kalkoenen Schijnheilig Dus erg goed ging het niet haha.
Maar ik was best wel zenuwachtig, als klein meisje wil je natuurlijk dat alles goed gaat Haha!

Dit jaar ging ik ook voor het eerst starten met Vickey, maar doordat ik zelf al veel ervaring had bleef ik lekker kalm en dat was te zien in het resultaat (201 en 199 punten)

Blijf gewoon lekker ontspannen rijden, maar wel actief! En blijf lachen, dat is het belangrijkst!
Geniet van je eerste wedstrijd!

Nee, mijn pony is al Z2 + 20 geweest dus heeft héél veel ervaring Tong uitsteken

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:02

Allereerst veel succes zaterdag Haha!
Mijn eerste officiele wedstrijd was 5 augustus dit jaar. Ik was echt helemaal niet zenuwachtig en me paard was ook lekker relaxt. Ik had 174 en 176 punten, had er ook niet teveel van verwacht.
Heb gister me 2e wedstrijd gehad en deze ging minder Clown

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:57

Nou het begon al goed we konden de hele manege niet vinden. Het was ergens op een nogal afgelegen landweggetje in the middle of nowhere Haha! Als gevolg we waren dus veeeel te laat. Maar dat was niet erg er waren enorm veel uitvallers i.v.m. harde storm die dag. Dus ik kon 6 plaatsen later starten. Ik was zo zenuwachtig als wat en al met al nog veel te lang ingereden. Maar raar ging het niet ik had 154 punten (oude puntentelling). En zowel ik als het paard waren nog nooit eerder gestart (paard was toen 4 en ik 15)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:01

Mijn eerste wedstrijd was een manegeproefje. Ik reed net een paar maanden en ik zat op een van de braafste pony's van manege Waarland. En het ging echt heel slecht, maja iedereen kreeg een diploma dat ze hun proefje gehaald hadden.
M'n eerste wedstrijd met Romeo ging trouwens ook erg slecht, we reden ons F8 en we hadden 190 punten. Bij 210 haal je een promotiepunt ( iets van de FNRS ) dus ik denk dat dat genoeg zegt Tong uitsteken
En per 1 januarie hopen Romeo en ik officieel te starten Haha!
Veel succes trouwens met je wedstrijd

Tjitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:37

Ik heb komende zaterdag mijn eerste officiele wedstrijd met mijn paardje.
Heb er heel veel zin in, maar denk toch dat ik een beetje zenuwachtig zal zijn Sigaar .Maar als ik erop zit is dat wel weer over.
Heel veel suc6 en laat je even weten hoe het is gegaan? Knipoog

juut83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:34

Ik had in April mijn eerste wedstrijd. Ik was best wel zenuwachtig omdat het bij onze eigen club was. Maar verder zou ik wel zien. Het inrijden vond ik spannend, want ik had het gevoel dat ik iedereen in de weg reed. Dus IK ging steeds aan de kant. Nu gaat dat al veel beter en volgende maand ga ik voor het eerst L1 starten! O ja je moet wel ff geld meenemen om je startgeld te betalen he Knipoog En om wat lekkers te kopen voor als je klaar bent. Voor mij hoort dat er ook altijd bij haha. Heel veel suc6!!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:39

Mijn eerste wedstrijd... Ik was 8 jaar, had een onderlinge dressuur wedstrijd, ik vond het hartstikke gaaf. Tot de uitslag kwam, ik had op 1 punt na geen winstpunt en dat vond mijn vader niet zo leuk... Sterker nog, hij vond het verschrikkelijk en begon echt te preken, dus dat was minder... Sowieso vervelend, zo'n overfanatieke vader...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:10

kinuh schreef:
omdat ik zaterdag mijn eerste wedstrijd heb vroeg ik me een paar dingen af, hoe ging jullie eerste wedstrijd er aan toe? Was je zenuwachtig/gestresst of juist heel erg relaxt? Lachen
Ik ben natuurlijk wel heel erg benieuwd hoe het er aan toe gaat zaterdag maar zenuwachtig ben ik niet. Ik vertrouw en maar gewoon op dat het goed komt, scoren is uiteindelijk toch niet mijn doel Lachen Het is leuk als het gebeurd maar doe het meer voor de lol Lachen

je startkaart Knipoog haha

is hartstikke leuk toch, wedstrijd! Vooral als het goed gaat Haha! gewoon je proefje uit je hoofd leren en rijden maar!

edit: oja, mijn eerste wedstrijd ging niet zo goed ahah was wel 1x 1e, maar hij ging meer rennen dan draven en bleef aan 1 stuk door hinniken. Ineens moest ze naar een andere bak, en al die andere paarden bleven ergens anders, aaaahh wat eng!
Haha en nu, na een paar wedstrijden, gaat ze SUPER, schrikt nergens meer van, en is niet meer over de zeik. Zo zie je maar, het komt altijd goed Knipoog

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 07:44

Mijn eerste wedstrijd zou alsvolgt gaan: Neem een goed gezond paard mee, een die de week ervoor gewoon lekker rustig in het land heeft gelopen ipv. een trauma mee gemaakt.....je snapt vast wel wat ik bedoel of niet kinuh?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:41

mijn eerste wedstrijd was in 1993 of 1994 ik weet het niet precies meer welk jaar.
Maar ik was onbewust erg zenuwachtig. Tot overgeven toe. Het was ook geen makkelijke pony die ik had en was ook bang voor haar op dat moment.
Nu gaat het beter.
Nog wel wat zenuwachtig (onbewust) maar goed stukken minder

love_falko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:49

Mijn eerste wedstrijd was toen ik (ehm) iets van 9 was. Dat was op de manege Het ging niet echt fantastisch want m'n paard sloeg op hol... Ik ben ook eenalaatste geworden. De tweede wedstrijd ging een stuk beter, toen werd ik tweede.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:21

Mijn eerste wedstrijd ging super ! Lachen
Ik was 3e en 4e met dressuur ( 2 wp)
En 3e met springen
Dus met mij ging het gelijk heel goed.
Maar ik had al vaker wedstrijden gereden op een andere pony

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:22

mijn eerste wedstrijd met me verzorg fjord ging meer dan super!
Was onwijs gestresst, en zei ook echt onwijs druk! Kwam op dat moment alleen maar ten goede, want ze was zeer actief! De eerste wedstrijd op gras van ons samen ging echter verselijk, echt als een ramp! Maar niet alles kan altijd geod gaan!

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:23

Ik had mijn eerste wedstrijd toen ik een jaar of 10 was.
IK was vreselijk zenuwachtig. Het begin van mijn proef ging echt goed.
Maar die pony begon bij het galop gedeelte te bokken dus toen lag ik eraf.
Ik ben toen laatste geworden.