locatie gezocht voor weekend weg met rijvereniging

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KatrienVB

locatie gezocht voor weekend weg met rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 16:54

Laatst kwamen wij met de rijvereniging op het idee om een weekendje weg te gaan. Ik heb toen gezegd dat ik dit wel wilde regelen. Ik heb ondertussen al wel op internet was rondgekeken en wel enkele dingen gevonden, maar ik hoopte hier nog wat goede tips te vinden. Het gaat er vooral om een locatie te vinden die groot genoeg is, het aantal deelnemers is nog niet bekend, maar ik ben nu vooral aan het kijken naar locaties vanaf 20 personen. Waar in Nederland is niet zo belangrijk, wij komen zelf uit Brabant.

Verder zoeken we iets waar we naast 20 personen ook paarden kunnen stallen, het is nog niet zeker of dit er ook zo veel gaan worden. Het zou ook heel leuk zijn als het mogelijk is om paarden te huren voor degenen die hun paard liever niet meenemen. Natuurlijk is het dan ook leuk om goede uitrijmogelijkheden te hebben.

Mocht je iets weten wat (ongeveer) aan deze eisen voldoet, of iets heel anders wat misschien ook interessant is, laat het weten, ik ben heel benieuwd wat de mogelijkheden zijn!

Alvast bedankt!

ElCamino

Re: locatie gezocht voor weekend weg met rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 10:09

Op de Paalhoeve in Kootwijk.
Het is een camping met een aantal stallen. Er zit ook een hotelletje bij.

We gaan al 12 jaar met een grote groep 10 dagen erheen.
Je kunt van daaruit elke dag een andere lange rit maken.
We doen meestal de ene dag een dagtocht, de volgende dag wat rustiger of korter rijden.
We gaan veel naar plaatsen waar we kunnen lunchen, drinken of zo of regelen zelf een lunchplek.

Paarden worden dagelijks gemest en opgestrooid, 2x daags hooi en hardvoer. Eigen voer mee kan ook. Box kost €17 p.n.
Het hotel kost je €50 inclusief ontbijt en 3-gangen diner.
Je kunt ook een caravan huren of op de camping gaan staan.
Mogelijkheden genoeg.
Een grote legertent gebruiken ze ook wel eens voor kampen en zo.
Ze verhuren geen losse paarden maar hebben er 5 staan voor buitenritten onder begeleiding.
Wij doen als we mensen hebben zonder paard:
* om de dag rijden ( ruilen)
* op lange ritten onderweg wisselen bij de lunchplek
* 2x per dag een kortere rit maken.
Zo komt iedereen aan de beurt.

Ik organiseer het al 12 jaar.
Als je vragen hebt over iets pb maar , ik kijk nl niet zo vaak terug als ik gereageerd heb op iets.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:55

www.fjordenpaard.com of hun andere accomodatie www.rancho-de-verano.nl
*edit* Ze hebben 2 groepsaccomodaties, ééntje voor maximaal 52 personen en de ranch heeft 40 slaapplaatsen en is luxer (en duurder).
Het stallen van paarden (evt. met weidegang) is mogelijk en huren van paarden ook (zonder begeleiding). Het is in de kop van drenthe en een mooie omgeving.
Voor meer info en prijs kan je het beste even bellen.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:01

http://www.leschevaux.nl

Stalling 20 paarden is mogelijk (weidegang ook) en er zijn twee groepsaccomodaties, een voor ca. 22 mensen en een grote voor 40 oid. Goede uitrijmogelijkheden zonder drukke wegen te passeren. En een leuke sfeer.