Slome pony??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sorla

Slome pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 10:21

Mijn pony is best dik en loopt heel sloom, hoe zorg ik ervoor dat ze lekker actief gaat lopen? Ze heeft ook niet echt een conditie van je-van-het.. en reageert ook niet echt super op mijn hulpen, ik moet hele harde beenhulpen geven, maar dat komt eigenlijk omdat ze zo dik is...

Jamyloveu

Re: Slome pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:20

Je pony aflaten valen lijkt me eerst erg handig, doordat ze als ze te dik is meer gewicht mee moet sjouwen word ze eerder moe..

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:55

zo te zien heeft je paard er niet echt veel zin meer in.
Ga eens wat vaker wandelen (ook goed voor conditie!) grondwerk doen, oefenene met schrikparcours enz enz. !
Oft, meer afwisseling zodat het ook wat boeiender wordt voor je paard

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:25

Rijd je vaak in de bak? Dat vinden de meeste paarden *saai* dus iets meer buiten rijden.. En idd meer afwisselen met wat je doet.. Niet elke dag gaan rijden maar wel beweging geven op andere manieren Knipoog

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 18:02

nee.. ik rijd niet in een bak.. ik heb geen bak. .ik rijd gewoon in het weiland.. en meestal daarna ga ik even naar 'buiten'.. en wat wordt er verstaan onder grondwerk??

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:43

Grondwerk is oefeningen doen met je paard aan een lang touw zeg maar (je loopt er dus zelf naast)

Wat ook kan is dat je paard gewend is om op jouw beenhulpen te lopen en niet meer op zijn eigen benen loopt. Ik heb dit ook gehad met mijn paard, ik was eigenlijk constant aan het drijven waardoor het voor mij niet meer mogelijk was om haar harder te laten gaan (of tenminste veel moeite koste) Nu probeer ik haar zoveel mogelijk op haar eigen benen te laten lopen door niet meer te drijven, alleen als ze langzamer gaat. Wat ook goed helpt om haar voorwaartser te krijgen is veel overgangen rijden en versnellen of vertragen binnen de verschillende gangen. Mijn paard werd er iig een heel stuk actiever door Ja

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:59

afwisselingen een beetje haver kan ook helpen

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:34

als je pony te dik is dan laat je hem eerst afvallen en dan ga je consequent met hem aan het werk. Dat betekent dat je reactie vraagt wanneer je een hulp geeft. Rij desnoods (als hij niet op je been reageert) even met zweep.
Longeren helpt ook goed om beweging te geven en dan hoef je er niet zelf op te kruipen.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:31

Ik had precies wat jij nu hebt met mijn pony. Probeer teneerste vaak te rijden door haar slanker te laten worden. Ten tweede zet er op genoeg krachtvoer voor energie. En neem goed les bij iemand en ga eventueel nog met sporen rijden. En het is been..geen reactie zweep er bij.

Nynke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:10

Heel veel overgangen rijden. Pony op dieet zetten en zorgen dat hij het werk leuk gaat vinden

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:30

ja die overgangen zijn erg goed voor hem en ga is een keer springen als hij dat kan en leuk vind. ook ben ik het er mee eens dat hij af moet vallen. En misschien kan je een spelletje bedenken, zodat hij het rijden weer wat leuker gaat vinden.

Nynke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:16

nikita_moi schreef:
ja die overgangen zijn erg goed voor hem en ga is een keer springen als hij dat kan en leuk vind. ook ben ik het er mee eens dat hij af moet vallen. En misschien kan je een spelletje bedenken, zodat hij het rijden weer wat leuker gaat vinden.

Precies!!!
Daar ben ik het ook helemaal mee eens Haha!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:09

Ja, inderdaad veel overgangen gaan rijden.
Misschien stukjes met hem langs de weg gaan lopen. Daar worden
paardjes altijd wat actiever van. En dan steeds een langer rondje...

Als je in een bak rijdt, kun je voor de verandering een x in de wei
of iets dergelijks rijden. In een bak lopen is voor een paard met
geen of heel errug weinig conditie echt heel zwaar.
Je zou hem ook kunnen longeren. En steeds meer. Eerst begin je
rustig aan en gaat steeds meer dingetjes doen! En probeer de oefeningen
af te wisselen. Ga niet alleen maar dressuren ofzo. Doe ook ns iets anders.
Dat geeft iets meer afleiding en wordt je paardje veel actiever!

Kijk maar wat je met mn tips doet! In ieder geval super veel succes!

Groetjes!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:18

Af laten vallen en meer conditie erbij trainen. Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:13

Afvallen en conditie kweken, verder konsekwent zijn met je beenhulpen. Been, geen reactie? Tikje erbij met de zweep. En dat iedere keer. Maakt de reactie voor het been veel beter.
En heb je ooit met spoor gereden?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:47

Idd, af laten vallen.
En meer variatie int werk.

haola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:56

MIjn pony heeft dit ook, alleen is zij wel in conditie. Ik heb idd geleerd dat als er geen reactie komt op je been je de zweep moet gebruiken, helpt wel, ze is nu veel alerter voor mijn been Haha! !!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:08

Wiesje schreef:
als je pony te dik is dan laat je hem eerst afvallen en dan ga je consequent met hem aan het werk. Dat betekent dat je reactie vraagt wanneer je een hulp geeft. Rij desnoods (als hij niet op je been reageert) even met zweep.
Longeren helpt ook goed om beweging te geven en dan hoef je er niet zelf op te kruipen.

Op dieet zetten, en consequent zijn! Ik rijd ook zo'n lui *maar wel heel lief* geval, en door consequent hulpen te geven zodat je pony door krijgt dat ie echt niet onder het werk uit komt gaat het vanzelf beter. Longeren doe ik ook regelmatig, is voor je zelf minder inspannend Knipoog