Zadelvraagje..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyRemi

Zadelvraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 09:02

Ik weet niet of het hier goed staat, maar dacht wel dat het hier moest staan..

Ik krijg maandag mijn 3jarige weer thuis staan,maar ik moet dus nog een zadel voor haar hebben! Ze is een smal/iel paardje met niet zo veel schoft. Ik zoek echt een fijn zadeltje en had wel een mooie op internet gevonden, maar daar staat allemaal met 18 inch. Wat is 18 inch? Is dat groot of klein..? Hoe gaat dat met die inches, kan iemand me dat vertellen? Lachen alvast bedankt!

Anoniem

Re: Zadelvraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:22

Staat idd niet goed, hoort bij harnachement.

Maar, om je vraag te beantwoorden;
De inchmaat is de maat van je zit, dus je kont en je bovenbenen.
De inchmaat meet je, door vanaf de zadelnagel, meestal waar de naam van de fabrikant op staat, een lijn te trekken naar het midden van de lepel ( dus de achterkant van het zadel)
die uitkomst deel je door 2.54 , en dan heb je inchmaat, 18"is dus zo'n 45 a 46 cm.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:47

als je een goed passend zadeltje wil en je twijfelt, neem het zekere voor het onzekere en laat dan een winkel komen met pas service. krijg je hulp en kun je het zien ipv gokken. (kan bij sommige ook met tweede hands trouwens)

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:53

ik ben het met lejo eens....een zadel op de gok kopen is niet zo verstandig....je hebt zoveel om op te letten en de kans dat hij niet goed ligt is groot...

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:51

je kan er 1 op maat laten maken..