welke rijlaarzen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

welke rijlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 21:38

Heey medebokkers,

ik ga binnenkort voor nieuwe rijlaarzen kijken omdat degene die ik nu heb niet echt waterdicht meer zijn (onderkant versleten Clown ) en ik wedstrijden ga rijden, ook is mijn kuitmaat eigenlijk te groot bij deze laarzen dus ze zitten gewoon te los met rijden, en de voering begint stuk te gaan. verder kan ik ze nog wel gebruiken hoor maar vind het toch wel prettig als ze lekkerder zitten! Knipoog ik heb nu rubberen rijlaarzen van Aigle,
ik vind het laarzen die lekker zitten maar toch zit ik te twijfelen wat voor rijlaarzen ik wil kopen.. heb ongeveer 160 euro voor mijn verjaardag gekregen eigenlijk voor wedstrijdkleding Tong uitsteken maar dat heb ik ook allemaal gekregen met mijn verjaardag Haha! ik heb verzorgpony's waar ik elke week wel ben, ze staan het hele jaar door in een weiland, ook rijd ik op een manege Knipoog

weet iemand misschien wat voor laarzen ik kan gebruiken, welke goed lang mee gaan en goed tegen regen, modder enz. kunnen?!

alvast bedankt! ik hoop dat iemand me kan helpen de keuze makkelijker te maken Ach gut

ik weet echt niet welke ik moet nemen en welke niet te moeilijk in onderhoud zijn Nagelbijten / Gniffelen (heb niet veel verstand van rijlaarzen)

verder wil ik wel graag voering i.v.m. de winter en ik snel dode voeten heb Verdrietig

mvg BianCatjee

l_cindy

Re: welke rijlaarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:42

meet eerst je kuit maat enzo op en dan kun je gaan kijken op marktplaats er staan hele mooie petrie laarzen op die niet veel kosten en ook wel wedstrijdkleding

gr.lisa

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:54

Leren laarzen van Montain horse; wel wat duurder, maar ze zitten HEERLIJK en gaan lang mee. Ik heb nooit meer koude tenen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 22:28

Yvonnelind: wow dat is een goede oplossing voor geen koude tenen meer Haha! maar een vriendin van mij heeft ook montain horse laarzen met zo'n rits aan de achterkant maar die waren nog geen jaar oud en de rits ging kapot.. welke heb jij dan als ik vragen mag Bloos

Lisa96: mijn kuitmaat heb ik ook al opgemeten, ik ga binnenkort (misschien morgen al) naar Horse Plaza voor nieuwe paardrijlaarzen, maar daar zal ik ook nog even kijken dankje! Knipoog

xxthesjj__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:51

De rij laarzen van Kiefer zijn ook niet goedkoop, maar zitten perfect

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:59

Mountain High Horse laarzen zijn heerlijk! Ik heb toevallig gisteren een paar nieuwe voor mijn verjaardag gekregen Haha! Deze zijn wel boven jouw budget maar bij divoza hebben ze ook nog het 'eerste model' in de winkel staan voor 120 euro. Dus dat is misschien wel wat? Ze zitten in de winter heerlijk warm, je kunt er ook een paar dikke sokken in aan doen en in de zomer heb je er geen zweetvoeten in! Verder kun je er ook goed op lopen door het goede voetbed.
Als je er mee in de modder moet lopen gaan ze natuurlijk minder lang mee. Waarom koop je daar geen paar klompen of regenlaarzen voor en trek je de rijlaarzen alleen aan als je gaat rijden?!
@ BianCatjee; ik heb m'n laarzen al 3 jaar en geen probleem gehad met de rits. Ze zijn alleen gigantisch uitgelopen en half vergaan door de blubber daarom was ik toe aan een paar nieuwe.

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:25

die van Ankie ztten lekker:)

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:28

ik heb petri laarzen duur maar een zeer goede kwaliteit

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:51

Ik heb ook de mountain horse high rider laarzen en ze zitten heerlijk~!!
Je hebt ze bij piaffe al voor 175 euro!!!
Misschien een tip
Wel heb ik voor de winter de thermo boots van mountian horse
maar ja ik ben dan ook een echt kou kleum Knipoog

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:55

heb lipica laarzen zijn ok hele fijne 190 euro maar nu rij ik altijd met schagten en jophers

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:57

ik heb mountain horse high calibers...hele fijne laars! en elegant! ook met rits, niks geen problemen mee. Zool is erg comfortabel (veel beter dan bij de petries vind IK) en ergonomisch. En je loopt er zo op weg, niks geen zere voeten ofzo...prijs ongeveer 230-260. Succes met je keuze!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:22

ik heb petries, zijn erg fijn.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:23

ik heb ook mountain horse. dat 'eerste model' is echt niet duur. en ze zitten gelijk als gegoten.

zoek je nog een witte rijbroek? Haha!
ik heb er een liggen in maat 38 geloof ik! Knipoog

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:03

ik heb de petrie freerider. dit is een robuuste laars, maar mag wel met wedstrijden

stuiterteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:12

Ik zou voor de bagger goedkope laarzen halen. Het is nml zonden om met lederen laarzen door de blub heen te moeten. Qua rubberen laarzen zijn de aigle laarzen het beste.

Ikzelf heb gewoon een paar stalschoenen en lederen rijlaarzen. Maar die waren vrij prijzig. Heb Cavallo, met zachtvoetbed en dressuurboog.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:34

Ik zou voor rubberen laarzen gaan! Dan kan je ook lekker door de modder banjeren bij je verzorgpony's. En met een wedstrijd poets je ze even op, en zien ze er weer super uit!
Ik zelf vind de Aigle Ecuyer een erg fijne rubberen laars!

Femke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:40

ik zweer nogal bij Petrie, maar kosten idd natuurlijk wel behoorlijk veel dus als je zoveel met modder en blubber te maken krijgt zou ik misschien voorlopig voor rubberen kiezen.
succes!!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:54

jamaiiky schreef:
die van Ankie ztten lekker:)

Die heb ik besteld! Ik kan ze pas over 7 weken verwachten omdat ze voor me op maat gemaakt moesten worden Bloos Maar ben super benieuwd hoe ze gaan zitten!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:08

danie_horse schreef:
ik heb petri laarzen duur maar een zeer goede kwaliteit

Ik zou maar geen petrie perfect kopen. Ik zal niet zeggen dat het allemaal slechte laarzen zijn, maar de mijne zijn na 0.5 jaar kapot. de coating gaat er gewoon af, ik zou zorgen dat je geen laarzen met coating koopt. spaar dan liever wat langer door!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:12

als je geen leren wilt, dan zou ik voor de aigle gaan! ik heb die extra lange (lange benen) en die zijn ook super! alleen krijg ik altijd van die zweetvoeten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:17

Zelf heb ik leren mountain horse laarzen met rits.
Ik heb toevallig vorige week (na 3 jaar intensief gebruik) mijn ritsen laten vervangen. Dit kostte € 40, in totaal bij de schoenmaker.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn laarzen echt om te rijden zijn. Voor op stal rondbanjeren heb ik stalschoenen.