Stalling omhoog gegaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal78

Stalling omhoog gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 14:12

Ik sta bij een hele leuke stal en we hebben het er echt naar ons zin nu komt de boer naar ons toe en zegt de prijs gaat omhoog met 20 euro.Dus ik vraag waarom gaat het omhoog? zegt ie nou alles word duurder.Nou ik vind het dus niet helemaal eerlijk want wij hebben haast niks verbruikt.De paarden gaan s'ochtends het land in en s'avonds rond een uur of 22:00 zet ik ze weer op stal en dan krijgen ze 1 kilo biks en een handje hooi zodat ze nog wat te doen hebben.Stro gebruiken we ook bijna niet omdat we er niet veel uit hoeven te halen.Dus snap zijn verhaal niet helemaal.Nu heb ik gehoord dat hij ons kwijt wil omdat hij de stallen eruit wil hebben om z'n tractors erin te zetten.wat vinden jullie daar nou van.Nu moet ik nieuwe stalling zoeken voor me paardje.vind het echt heel jammer. Ik betaalde eerst 140 en nu dus 160 euro want het gaat gelijk in zegt ie.

Destiny22

Re: Stalling omhoog gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:16

Vind ik wel raar hoor dat het in 1 keer zoveel omhoog gaat terwijl jullie zo weinig verbruiken en dat jullie zelf nog de paarden binnen halen begrijp ik uit je verhaal!

Als ik jou was zou ik vragen wat de precieze reden is en of hij jullie er echt uit wilt hebben dat weten jullie ook waar jullie aan toe zijn! want straks moet je met spoed opzoek naar een andere stal.

Succes ermee!!

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 14:23

ja hij doet verder niks hij zet ze alleen s'ochtends buiten.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:24

ik vind het niet zoveel...bij de vorige stal ging het ineens met 50 euro omhoog....ik gebruik ook erg weinig stro, paard staat dag en nacht buiten. Hooi en stro wordt gebracht. we zijn vaak rond de 150 euro kwijt, in de winter ongeveer 200. ik verwacht ook dat de prijs binnekort wat omhoog gaat.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:25

Mest je ook zelf uit? (ik wel...voer moet ik zelf ergens ander kopen, hooi en stro legt hij in het gebouw waar m'n paard staat)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:29

Ik stond vroeger op een kleine manege met mijn pony en daar ging (helaas) ook de prijs elk jaar weer omhoog. Scheve mond

Idd jammer. Succes met het zoeken naar een nieuwe stal. Lachen

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 14:31

elmiran schreef:
Mest je ook zelf uit? (ik wel...voer moet ik zelf ergens ander kopen, hooi en stro legt hij in het gebouw waar m'n paard staat)

ja wij mesten zelf uit en alles zit er verder bij in ook het biks.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:37

dan vind ik de prijs wel mee vallen. Met voer erbij in de winter zit ik echt wel rond de 200 euro. Maarja misschien kun je het even vragen of de staleigenaar je eruit wil hebben en e.v.t naar een andere stal gaan zoeken voor de zekerheid zodat je altijd iets hebt als ie je eruit gooit.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:43

Nor schreef:
Dus ik vraag waarom gaat het omhoog? zegt ie nou alles word duurder.

Haha dat is echt zo boeren opmering! (geloof me ik kan het weten)

Persoonlijk zou ik het niet accepteren als het stalgeld in eens met 20 euro omhoog gaat en je afgescheept wordt met zo'n belabberd excuus. De kosten van je hooi/stro/biks bedragen zo'n 75 euro in de maand (en dat is echt heel ruim berekend). Ik heb geen idee hoeveel gas/water/licht kost maar dat zal ongetwijfeld ook niet zo'n hoog bedrag zijn.
In principe kan de boer ten alle tijden zijn stalgeld verhogen. Maar als het daar niet mee eens bent, zou ik op zoek gaan naar een ander stalletje met dezelfde faciliteiten. Ik weet niet in welke regio jij woont, maar zulke stallen zijn best te vinden tegen een soortgelijke prijs (en misschien nog wel betere faciliteiten)

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 14:50

ik ben het er dus echt niet mee eens en dat heb ik hem ook gezegt maar hij zegt dan moet je op zoek naar een andere stalling.Vanavond ga ik met nog een meisje van dezelfde stal ergens anders kijken en vragen hoe duur het daar is en of die nog van plan is om te verhogen Haha! ben benieuwd.
vind het wel heel jammer voor me paard hij heeft het zo naar z'n zin daar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:24

Verplaatst naar TAO