voor het eerst leren laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KimH

voor het eerst leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:22

Ik heb een paar weken geleden voor het eerst leren laarzen gekocht. Perti's model Perfect (geloof ik). Mij werd geadviseerd om ze eerst in te lopen dus ik heb ze veel in huis gedragen en gister heb ik ze aan gehad toen ik een stukje ging lopen met mijn paardje. Vanavond trek ik ze voor het eerst aan met paardrijden. Hoe lang heeft het bij jullie geduurt voordat jullie voor het eerst de laarzen aan hebben gehad met rijden?

Groetjes Kim

zazu

Re: voor het eerst leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:25

Bij mij zaten ze onmiddellijk goed, had gaan problemen. Nu, na een jaar zijn ze zelfs iets te groot, maar ze zitten nog steeds lekker.

aliceO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:47

Je moet ze gaan beetje inlopen en dan ga je er gewoon meerijden ze gaan vanzelf steeds beter zitten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:47

Heb ze na een klein weekje aangedaan met rijden. Even wennen was het maar verder nergens last van gehad met rijden. Het van en naar de bak lopen in die laarzen was pijnlijker Knipoog

Maar na regelmatig rijden en lopen is dat vanzelf over gegaan..

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:51

Mijn eerste paar rijlaarzen heb ik wel moeite mee gehad. Eerst gewoon lopen en daarna traplopen en fietsen. Op een gegeven moment moet je ze gewoon aandoen. Ze moeten goed inzakken en dat gaat tijdens het rijden volgens mij toch het makkelijkst. Met mijn tweede paar laarzen heb ik nooit problemen gehad. Een week gelopen, gelijk gaan rijden en geen centje pijn!! Haha!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:02

Het viel me allemaal mee gisteravond, Ik had wel een krukje nodig met opstappen Haha!, ze buigen nog niet erg mee. En als je de gewone rubber laarzen gewend bent, is het heel raar om Leren aan te hebben... Ik had in het begin het gevoel of beter niet echt het gevoel wanneer ik mijn been er nou aan had. Ik heb geen pijn gehad met het rijden, alleen het lopen vind ik niet echt relaxed Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:18

hoezo inlopen Tong uitsteken
Ik ben een paar keer de trap mee op en af gegaan (en nee dat gaat niet Knipoog). Toen ben ik op de fiets gestapt en gelijk gaan paardrijden! had er meer last van bij fietsen etc dan bij paardrijden..

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:23

even een dagje in huis aandoen en dan....gewoon mee gaan rijden. Ze zetten zich dan toch heel snel naar je benen/voeten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:32

Mijn eerste laarzen waren ook best stug. Ben er wel meteen mee begonnen te rijden. Had alleen beetje weinig gevoel wat ik precies deed, prikte hem een keer per ongeluk met de spoor wat niet de bedoeling was. Toen heb ik maar even een tijdje zonder spoor gereden, totdat ik het gevoel weer terug had, is anders natuurlijk een beetje zielig he.
Mijn tweede paar was veel soepeler (ander merk, ander soort leer). Die heb ik ook meteen aangedaan en mee gereden. Daar had ik geen problemen met het gevoel, alleen deden mijn voeten na afloop beetje pijn omdat de laarzen nog niet naar mijn voeten gevormd waren. Maar die zitten inmiddels ook al gegoten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:55

ik heb er helemaal niet op ingelopen.
Ben gelijk begonnen met rijden, heb helemaal geen last gehad ofzo! Lachen

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:06

Oeh, ik had in het begin verschrikkelijk veel pijn aan mijn kuiten en kreeg van die wondjes in mn knieholtes (dressuurboog) maar toen ze eenmaal waren ingelopen (maand ofzo), wou ik ze niet meer uit! Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:21

Ik heb dezelfde. Heb ze ruim half jaar, en ze beginnen nu pas echt lekker te zitten.
Alleen bij mij laat onder mijn voet het leer los en krult het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:36

Ik heb laarzen van de cavallo kinderlijn, met rits.
Inlopen was niet nodig, omdat het ontzettend soepel (dun) leer is.
Inrijden was wel wennen, want ik had net een nieuw zadel en ik had afgelopen 4 jaar met chaps gereden Clown

Komt wel goed!
Het is even wennen, maar als dat eenmaal voor elkaar is.. Lovers

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:51

Gewoon meteen. Tong uitsteken
Had wel een weekje voetkramp zeg. Scheve mond

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:58

Mijn eerste leren rijlaarzen waren vrij soepel en hoefde niet echt ingelopen te worden. Na 1 keer rijden al ingezakt, verder niks aan het handje. Ze hadden ook een rits aan de achterkant. Nu heb ik zeer nieuwe Clown 2de handse anky petries, dus die goefde ik gelukkig niet in te lopen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:07

Het rijden valt vaak mee, het is meer het lopen wat erg pijnlijk is Haha!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:10

Ik wil ook leren laarzen! Huilen Zijn zo duur!
Ik zou graag de Pretrie Anky Elegance willen, met rits Vork

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:15

Ow ik heb de littekens nog op m'n voeten staan van m'n leren laarzen inlopen.Ik moest ze ook gelijk een hele dag aan..:-S En dat is geen aanrader haha