(niet) Progressieve overgangen M2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spijkerbroek

(niet) Progressieve overgangen M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 22:30

Worden de overgangen in M2 nog progressief gereden
of is dit verandert sinds de nieuwe proeven ?

De overgangen van stap-galop en galop-stap zijn bij mijn paardje nog niet volledig bevestigd en durft hier dan ook al wel eens een drafpasje ( soms 2 - 3 ) doen.
Wordt dit hard afgestraft ? Wat voor punt krijg je er dan nog voor ?

Sinds ik M1 gestart ben, heb ik altijd 1 of 2 winst gereden, daarom zou ik toch graag de overstap naar M2 maken.
Wat denken jullie ?

Anoniem

Re: (niet) Progressieve overgangen M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:30

De overgangen galop-stap en stap-galop moeten idd zonder drafpassen worden uitgevoerd. Denk dat je met draf niet meer dan een 4 of 5 overhoud. Als de rest van je onderdelen genoeg bevestigd zijn, kan je natuurlijk altijd de overstap maken. Wel moet je dan in je achterhoofd houden dat nog niet alles zo gaat als het zou moeten.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:55

Net wat heike al zegt, je zult er geen 7 voor rijden maar als de rest goed is kun je een keer een 5 ofzo wel hebben natuurlijk

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 10:02

Bedankt voor de antwoorden.

Ondertussen gaan de overgangen van stap naar galop al vrij goed, ze springt al aan zonder een drafpasje !
Voor de overgang van galop naar stap moeten we nog wat oefenen, deze vinden we allebei wat moeilijker,
maar ze leert wel heel snel dus binnen een weekje zal ze dit ook wel doorhebben denk ( hoop ) ik.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:03

Dit is niet alleen een kwestie van 'doorhebben', ze moeten ook de kracht hebben om de overgang goed te kunnen maken. Op het moment dat jij dan de juiste hulp op het juiste moment (ook erg belangrijk) geeft zou het geen problemen meer moeten geven.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:56

Het is ook nog eens jury-afhankelijk. Ik heb weleens gezien dat iemand in de L1 een onvoldoende kreeg omdat er 2 stap-passen voor het halthouden zaten!!!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:03

Ik reed 3 weken geleden nog een M2 wedstrijd en toen had ik als commentaar bij het aanspringen in galop vanuit stap, TE progressief.
Ik snapte het toen even niet meer maar ik rij ze dus altijd progressief en ben nu 6 keer gestart en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Dus het hoort wel zo in de M2.