Ik heb zelf bijna 4 jaar een Jazz gehad en in die tijd is het nooit gelukt om zijn achterbenen op te tillen. (Hij was een krampentrekker) De hoefsmid (5 in totaal!) idem maar zelfs de voorbenen waren drama en dan echt
.
Toen hij ijzers voor had moest ik altijd de DA erbij halen om ´m plat te spuiten en dan kon de DA na 15 min. weer terug komen om ´m weer in te spuiten want hij ging er altijd doorheen. Hij was zo panisch dat hij gevaarlijk was.
Ik heb hem toen ik hem 2 jaar had en hij in Utrecht in de kliniek stond voor iets anders, onder narcose achter laten bekappen in Utrecht. Zeer prijzig maar ja, ik vond 1 x in de 2 jaar geen overbodige luxe waarre het niet dat hij van die narcose veel had geleden qua vertrouwen. Niet voor herhaling vatbaar dus.
Later zonders ijzers hoefde ik de DA er niet meer bij te halen maar leuk was anders...
Op het laatst was ik na heel veel geduld en oefenen zover dat als hij op rust ging staan en ik zo zijn achterhoeven uit kon doen maar dat bleef altijd een zeer spannende gebeurtenis.
Maarre oppakken? Nooit...
Ik wens je dan ook veel succes toe want uit ervaring weet ik dat het niet gemakkelijk is om bij zo´n paard op dat punt door te dringen want of zij zich ooit voor 100% zal geven gezien de achterbenen optillen?
Bij mij is het nooit gelukt en dat lukt me ook niet meer want helaas leeft hij niet meer maarre ik hoop van ganze harte dat het je wel gaat lukken! Enne aangezien die van mij 1 x in 4 jaar tijd is bekapt, heeft hij er nooit kreupel of iets dergelijks van gelopen