naam veranderen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

naam veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 14:36

Ik heb een vraag. Ik rijdt met mijn paard nu L2 dressuur. Haar stamboeknaam is Sjannet! Maar ik vind deze naam voor een paard echt niet leuk!!! Ik noem haar eigenlijk altijd Sjannel. Maar haar wedstrijdnaam is nu dus ook Sjannet en die wil ik eigenlijk veranderen nu. Weet iemand of dit überhaubt kan?? en moet ik daar dan geld voor betalen?? Haar stamboeknaam blijft dan wel gewoon Sjannet alleen haar wedstrijdnaam wil ik dan veranderen in Sjannel.

Marije_jiplover

Re: naam veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:39

Het kan wel, maar kost wel geld, aangezien je al een startkaart met dit paard hebt. Wat het precies kost weet ik niet, dat is misschien wel te vinden in de tarievenlijst van de KNHS.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 14:42

Ja ik had wel iets gehoord over dat het 70 euro koste!! Maar dat was ik niet echt van plan... Maar van iemand anders hoorde ik weer dat de wedstrijdnaam veranderen niks koste.. maar de stamboeknaam veranderen wel wat koste.. Dus weet iemand hoe het precies zit?? haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:41

Het knhs bellen wellicht Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:19

Marije_jiplover schreef:
Het kan wel, maar kost wel geld, aangezien je al een startkaart met dit paard hebt. Wat het precies kost weet ik niet, dat is misschien wel te vinden in de tarievenlijst van de KNHS.

Ja Klopt helemaal.

Op de Tarievenlijst 2006 van de KNHS staat dat de naamswijzinging van het paard van een bestaande combinatie € 74,50 bedraagt.
Wel een verschil met een pony, daar kost het maar € 29,15.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:20

pfff, 1 letter veranderen kost 74,50...?? pffff :|

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:32

Carly22 schreef:
pfff, 1 letter veranderen kost 74,50...?? pffff :|

Is idd behoorlijk veel, ligt eraan wat je ervoor over hebt.
Moet je wel erg schamen voor zn naam wil je het laten veranderen op je startkaart

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:39

Ik snap best dat de KNHS de drempel wat hoger maakt door een een bepaald bedrag voor naamswijziging te vragen. Dat leert mensen ook na te denken of ze het echt wel waard vinden om de naam van hun paard te veranderen. 'Zomaar voor de leuk' een andere naam aanvragen zal dan niet zo snel gebeuren.

Anyway, naamswijziging van een paard bij een nieuwe combinatie kost niets. Naamswijziging van een paard bij een bestaande combinatie kost idd het bedrag dat in de tarievenlijst staat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:43

Karin schreef:
Anyway, naamswijziging van een paard bij een nieuwe combinatie kost niets. Naamswijziging van een paard bij een bestaande combinatie kost idd het bedrag dat in de tarievenlijst staat.

Kleine toevoeging: Als het paard al een bestaande combinatie is met iemand anders en er dus een tweede startkaart wordt aangevraagd, moet het paard wel dezelfde naam hebben als bij de andere combinatie, anders kost dat alsnog een naamswijziging (ik geloof voor degene die de startkaart al heeft). Dit hebben wij nl een aantal jaar geleden gehad, toen er bij het aanvragen van een tweede startkaart (de mijne) om wat voor vage reden dan ook, een spelfout is gemaakt in de naam van het paard. (bij mijn weten stond het op de aanvraagformulieren wel goed gespeld). In elk geval kwam mijn startkaart met de verkeerde naam binnen en de andere ruiter kreeg een nieuwe startkaart met een rekening voor de naamsverandering.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:44

Dat klopt idd, het paard mag niet op meerdere startkaarten onder meerdere namen worden uitgebracht. Het mag geen verwarring opleveren.

Maar als jouw paard op dat moment geen geldige combinatie vormt met een andere ruiter, dan mag je de naam zonder kosten veranderen als je zelf een startkaart aanvraagt.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:42

Ja, dat dat van 2 startkaarten met 1 paard heb ik ervaring mee! Maar ik ben niet van plan om er 75 euro aan uit te geven!! Dan laat het maar lekker een T haha.

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:56

vind het anders best leuke naam

blackrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:03

@ carly22, bij welke stal en/of club rijd je precies? dat kan is niet uit de topics te halen Haha! Haha!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:32

uhm, hoezo wil je dat weten? Ik rijdt bij de club Haps (pc de verzameling) maar ik woon in gennep

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:44

en dat is ook off topic

lavite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:07

mijn paard heet ook anders. Ik heb de L aangehouden, maar bij de stamboek naam haar naam ingevuld en bij sportnaam de naam die ik nu heb. Dat kostte me verder ook geen geld. Dat ze zo heet als veulen zijnde hoef ik niet te veranderen. Maar ik noe m haar gewoon anders