Weer zo'n vraagje: Scheren? Of winterdekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Weer zo'n vraagje: Scheren? Of winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 07:59

Ik ben nu echt aan het twijfelen. Ik ga waarschijnlijk over 1 á 2 maanden wedstrijden met mijn paard rijden, en vind het niet zo mooi als ik daar met een teddybeer in de ring verschijn Tong uitsteken

Mijn paard mag nog 24-uur per dag in het weiland lopen, maar ik doe hem 's nachts al binnen omdat het 's nachts al best wat afkoelt.
Maarja, wat nou het probleem is: Hij staat op een pensionstal, en de eigenaar van deze stal heeft liever niet dat ik mijn paard een deken omdoe in het weiland. Dit omdat hij nare ervaringen heeft gehad (Ene paard kwam vast te zitten in deken van ander paard Verdrietig)

Wat kan ik nou het beste doen? Ik heb hem afgelopen nacht met een zomerdeken in de stal laten staan.

Scheren is natuurlijk ook een optie, maar ik beperk het liever met dekens. Dit lijkt me wat fijner voor hem Bloos

Mijn dekencollectie:
-Een wollen deken
-Een zweetdeken met hals
-Een zomerdeken
-Een winterdeken 330 gram (Waar waarschijnlijk nog een hals bij komt)

Iemand ideeën? Bloos Ik weet het namelijk écht niet meer Tong uitsteken

Cassidy

Re: Weer zo'n vraagje: Scheren? Of winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:30

Scheren en dekens? En dan pas scheren als ze hele dagen naar binnen moeten Zie het probleem eigenlijk niet zo...

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:19

Cassidy schreef:
Scheren en dekens? En dan pas scheren als ze hele dagen naar binnen moeten Zie het probleem eigenlijk niet zo...

Heb geen ervaring met scheren, vandaar dat ik dit even vraag.. Knipoog Mag toch?! Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:22

Dat mag, maar dat kwam zo niet over. Je klinkt eerder als dat je anti scheren bent. Als je geen ervaring hebt met zelf scheren zijn er altijd wel mensen die het voor je willen doen, al dan niet tegen betaling.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:27

Cassidy schreef:
Dat mag, maar dat kwam zo niet over. Je klinkt eerder als dat je anti scheren bent. Als je geen ervaring hebt met zelf scheren zijn er altijd wel mensen die het voor je willen doen, al dan niet tegen betaling.

0kay, bedankt Knipoog Ik ben niet anti-scheren ofzo, en wou dat ook niet zo over laten komen. Ik wil alleen even op een rijtje zetten wat het beste is dat ik kan doen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:16

_SteR_ schreef:
Ik ben nu echt aan het twijfelen. Ik ga waarschijnlijk over 1 á 2 maanden wedstrijden met mijn paard rijden, en vind het niet zo mooi als ik daar met een teddybeer in de ring verschijn Tong uitsteken

Mijn paard mag nog 24-uur per dag in het weiland lopen, maar ik doe hem 's nachts al binnen omdat het 's nachts al best wat afkoelt.
Maarja, wat nou het probleem is: Hij staat op een pensionstal, en de eigenaar van deze stal heeft liever niet dat ik mijn paard een deken omdoe in het weiland. Dit omdat hij nare ervaringen heeft gehad (Ene paard kwam vast te zitten in deken van ander paard Verdrietig)

Iemand ideeën? Bloos Ik weet het namelijk écht niet meer Tong uitsteken

Tja ik zal hem ZEKER scheren,,alleen heb jij dan het probleem dat hij WEL een deken opmoet,,maar dan mag hij niet naar buiten van de pensioneigenaar!!

Dus er zijn voor jouw 2 optie's :Laten zoals het is! of scheren en binnen laten(als hij niet met deken op buiten mag)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:50

Bedankt voor je reactie! Pling

Dan is scheren misschien de beste optie ja,..
Ze komen in de winter gewoon op stal te staan. Misschien eens een paar uurtjes naar buiten, maarja dan zoek ik daar wel een andere oplossing voor..

joedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:59

ik vind wel dat je paardje overdag lekker naar buiten moet kunnen.. uren in zo'n stal is ook niks Verdrietig Kan je de eigenaar echt niet overtuigen met deken weiland in?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:57

je kan toch eerst een half model doen,dan kannie gewoon zonder deken naar buiten.En als hij dan op stal blijft ,kan je alles eraf scheren.Heel simpel.