Ik ben zelf een keer als paard gegaan en Jip als mens (was weliswaar bij dressuur). Met een zwart laken als wedstrijdjasje, een in elkaar geflansde plastron om zijn hals, een cappie op zijn kop. En ik een heel groot masker over me heen met een paardenneus waardoor de kijkgaten zaten. Heb me doodgelachen, kon nl niet zo heel veel zien (lijkt me dan ook niet zo heel geschikt voor springen, of je moet een masker hebben waarbij je wel gewoon goed kunt zien).
Ik ben ook weleens als rolletje Rolo gegaan en heb van Jip een olifant gemaakt (thema was toen reclame). Van schuimrubber grote oren gemaakt en die aan de bakstukken van het hoofdstel genaaid en boven en onder de hals door aan elkaar vast. Van pvc-pijp slagtanden gemaakt en bevestigd aan onderkant van de bakstukken. En van een stofzuigerslang een slurf, onder aan de neusriem vast, dan om zijn neus/mond, dan aan de bovenkant van de neusriem vast en het uiteinde in het midden van de frontriem vast (zelf bruine kleren en met rood papier de letters ROLO op de voor en achterkant gemaakt) en een rolletje met twee rolo's er nog in, die bij het aanmelden aan de jury gegegeven (Ik riep door de bak "ik weet heel goed wat ik met mijn laatste Rolo's moet" en toen ik foutloos rond was: Nènènènènèèè!).
En met het thema "Carribean" ben ik als horserescueteam gegaan (soort baywatch, maar dan voor paarden, was nl iemand met Jip maand of wat daarvoor in de sloot koppie onder gegaan). Duikbril met snorkel aan het hoofdstel (duikbril aan de frontriem, snorkel langs het bakstuk). Van die opblaasarmzwembandjes om Jip zijn benen (alleen voor het voorstellen en de foto, tijdens het springen heb ik ze om mijn eigen benen gedaan, ze waren nl een beetje te breed, was bang dat hij er last van zou hebben met springen). Zelf een snorkel en duikbril aan mijn cap en een zwemvest aan. En met grote letters op het dekje en op mijn rug "Horse rescueteam".
Ik geloof dat dit mijn meest creatieve uitspattingen wel waren.
Ik heb er alleen geen digitale foto's van en heb hier ook geen scanner, dus kan je niks laten zien.