Nu de winter er weer aankomt ga ik weer met laarzen beginnen rijden (in de zomer met chaps, maar die zijn niet waterdicht en de paddock is nogal modderig
).Mijn oude (rubberen) laarzen zijn versleten en ik moet echt een nieuw paar hebben. Mijn moeder vindt dat ik leren laarzen moet kopen omdat mijn voeten niet meer groeien (hoop ik toch, vind ze al groot genoeg
) en omdat die langer meegaan dan rubberen (ik moet nu bijna elk jaar een nieuw paar halen omdat ze zo snel verslijten...).Maar ik twijfel toch, ik rijd namelijk alleen in de winter met laarzen. Ook rijd ik altijd buiten (misschien komt er deze winter een binnenpiste maar dan nog gaan we vaak wandelen) dus veel modder, water,... En de paddock en piste zijn altijd tot-in-je-enkels-inzakken-modderig.
Ik vind het dus zonde om duren leren laarzen te kopen, terwijl ik ze toch maar gebruik om stallen te mesten, in de modder te lopen en buiten te rijden. Ik rijd ook geen wedstrijden ofzo...
Wat vinden jullie? Heeft mn moeder gelijk dat ik eens wat geld moet investeren in een goed paar laarzen (ik koop meestal de basis rubberen laars)? Of is het inderdaad stom om leren laarzen te gebruiken voor wat buitenritjes en wat modder-ploeteren?
Graag jullie mening !!