leren laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pomelo

leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:17

Hallo

Nu de winter er weer aankomt ga ik weer met laarzen beginnen rijden (in de zomer met chaps, maar die zijn niet waterdicht en de paddock is nogal modderig Tong uitsteken ).
Mijn oude (rubberen) laarzen zijn versleten en ik moet echt een nieuw paar hebben. Mijn moeder vindt dat ik leren laarzen moet kopen omdat mijn voeten niet meer groeien (hoop ik toch, vind ze al groot genoeg Tong uitsteken ) en omdat die langer meegaan dan rubberen (ik moet nu bijna elk jaar een nieuw paar halen omdat ze zo snel verslijten...).
Maar ik twijfel toch, ik rijd namelijk alleen in de winter met laarzen. Ook rijd ik altijd buiten (misschien komt er deze winter een binnenpiste maar dan nog gaan we vaak wandelen) dus veel modder, water,... En de paddock en piste zijn altijd tot-in-je-enkels-inzakken-modderig.
Ik vind het dus zonde om duren leren laarzen te kopen, terwijl ik ze toch maar gebruik om stallen te mesten, in de modder te lopen en buiten te rijden. Ik rijd ook geen wedstrijden ofzo...

Wat vinden jullie? Heeft mn moeder gelijk dat ik eens wat geld moet investeren in een goed paar laarzen (ik koop meestal de basis rubberen laars)? Of is het inderdaad stom om leren laarzen te gebruiken voor wat buitenritjes en wat modder-ploeteren?

Graag jullie mening !!

Daisies

Re: leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:21

Ik zou van die thermo laarzen aanschaffen als ik jou was.
Leer is niet echt bedoeld voor dat soort zaken waarvoor jij ze gebruiken wil.
En lederen laarzen houden je voeten neit super warm. Thermo laarzen wél! Lachen

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:25

Thermo laarzen, dat klinkt alleszinds al goed Lachen kan je die gewoon in elke ruitersportzaak krijgen?

zie je wel dat ik gelijk had mama Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:51

Ik heb laatst dus ook leren laarzen aangeschaft als recreatieruiter. En achteraf echt zonde dat ik die niet eerder heb aangeschaft! Ze hebben inderdaad iets meer onderhoud nodig dan rubberen laarzen, maar het is echt 10x beter voor je houding en zit Lachen

Maar het is persoonlijk natuurlijk, leren laarzen zijn inderdaad niet geheel geschikt voor jouw toepassing. Dus zullen niet eeuwig meegaan. Rubberen laarzen ook niet, maar misschien kun je inschatten of de extra kosten en levensduur gunstig voor je zijn vergeleken met goedkopere laarzen die je wat vaker moet aanschaffen..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:51

Ik zou voor dat modder ploeteren toch echt even andere, oude schoenen/laarzen aandoen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik rijd ondertussen ook al 4 jaar met leren laarzen en ik wil echt niks anders meer, mijn beenhouding is veel stiller. Heb laatst een weekje zonder laarzen gezeten en tijdens een buitenrit merkte ik het al gewoon, m'n benen vlogen overal heen. Voordat ik opstap trek ik ze aan en na het afstappen trek ik ze weer uit om ze lang mooi te houden. Lachen Thermolaarzen is op zich ook een goed oplossing idd, al vind ik ze niet zo fijn met rijden. Nagelbijten / Gniffelen

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:22

ik draag mijn leren laarsen ook zo veel mogelijk alleen met rijden en ben het eens met roelke dat het echt veel lekkerder rijd. overigens zijn de leren laarsen van mountain horse best stoer en kunnen wel tegen een stootje. ik vergeet ze vaak uit te doen na het rijden en loop er dus ook mee door de prut en mest, maar even schoonmaken met zadelzeep en ze zijn weer schoon. ik heb ze nu 2 jaar en draag ze bijna dagelijks het hele jaar door en ze zijn nog lang niet versleten. Knipoog

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:24

hmmmm, ik ga eens even googlen op die mountain horse denk ik... klinkt wel goed ook

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:29

natuur5D schreef:
ik draag mijn leren laarsen ook zo veel mogelijk alleen met rijden en ben het eens met roelke dat het echt veel lekkerder rijd. overigens zijn de leren laarsen van mountain horse best stoer en kunnen wel tegen een stootje. ik vergeet ze vaak uit te doen na het rijden en loop er dus ook mee door de prut en mest, maar even schoonmaken met zadelzeep en ze zijn weer schoon. ik heb ze nu 2 jaar en draag ze bijna dagelijks het hele jaar door en ze zijn nog lang niet versleten. Knipoog

Idd, die mountain horse zijn superfijn! Ik heb ze ook sinds zaterdag. Ze zitten véél lekkerder dan de laarzen die ik had.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 15:33

Ik heb eens gekeken, die mountain high rider II ziet er wel stevig uit idd.
Ik hoop maar dat hij van prijs een beetje meevalt...

lindaranea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:38

Om door de modder te lopen en door water enzo, zou ik toch mijn leren rijdlaarzen niet gebruiken, maar rubberen. je moet ze echt goed onderhouden, as je wil dat ze mooi en waterdicht blijven, dus op tijd poetsen, goed vettig houden e.d. wat dat betreft zijn rubberen makkelijker. Als je ze dus niet goed onderhoudt, zijn ze niet waterdicht meer, das niet echt wat je hebben wil in de winter!
En in de winter heb ik het stervenskoud met mijn leren laarzen, ondanks mijn dikke sokken. Ik ga juist van die thermolaarzen kopen voor de echte koude dagen, omdat anders mijn voeten eraf vriezen!