Hoe combineren jullie paard en kind?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Hoe combineren jullie paard en kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:57

Ik ben 30 mei moeder geworden van Merle, uiteraard het leukste meisje van de wereld. Maar nou vraag ik me af hoe andere moeders dat doen als ze gaan rijden. Ik nam haar eerst mee en dan sliep ze in de wandelwagen (al dan niet op stal, haha), maar tegenwoordig slaapt ze wat minder en dan is het moeilijk om het zo uit te mikken dat ze een uurtje slaapt als ik rijd. Ook wil ik haar niet te vaak meeslepen naar stal. Mijn man is vaak weg voor zijn werk dus die kan niet altijd oppassen. Op zich kan ik best oppas krijgen hoor (opa en oma staan eigenlijk wel te springen...), maar ik voel me dan weer een beetje schuldig omdat ik dan mijn kindje weer bij iemand breng omdat ik zelf zonodig moet paardrijden. Ach ja, komt best goed, maar ik was even benieuwd hoe jullie dat oplosten! (Dus meenemen en waar laat je ze dan of bij de oppas of....)

Kartouche

Re: Hoe combineren jullie paard en kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:22

Ik ga sávonds als mijn man thuis is

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:31

Ja, ik ga ook 's avonds als mijn vriend thuis komt.
Op de avonden dat hij weg gaat blijf ik gewoon thuis en doet m'n bijrijdster m'n paard.
Heel af en toe breng ik hem naar opa en oma, maar daar daar ga ik echt geen gewoonte van maken !
Maar goed, het is dus geen antwoord op je vraag ! Ik heb geen idee hoe je dat moet gaan doen ... lastig hoor

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:43

Ik hoef ook geen oplossing hoor! Ik was benieuwd hoe jullie dat deden. En dat heb je dus verteld!
Zou ik ook kunnen doen ja, als mijn man thuis is. Maar ik heb het idee dat we elkaar dan weinig zien. Alhoewel ik er nog veel vaker niet was toen we nog geen kindje haden Knipoog. Hmmm best een optie ja. Ik ga mijn paard ook dichterbij huis zetten (staat nu op 20 km) dus dan kan ik er ook sneller even heen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:02

Ik ga ook meestal op de avond, of we nemen haar mee. Ze vermaakt zich altijd prima daar, heeft genoeg te zien.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:12

ik nam max meestal mee, zat ie in de buggy in de hoek van de bak, een beetje te friemelen,
nam altijd een speeltje mee.
maar toen meneer het lopen meer, en meer leuker vond, ging die vlieger niet meer op.
gelukkig had ik een paar fijne meiden op stal,
die het geen probleem vonden ff max in de peling te houden
ik zadelde de merrie op en ging rijden,
ook was max van kleins af aan al dikke vrienden met de eigenaar van de stoeterij hier waar ik voor rijd, en die nam max regelmatig mee voor een ritje op de tracktor( waar zou max toch die liefde voor tracktors van hebben)
verder ging ik vaker s'avonds rijden,
en had ik een toffe buurvrouw waar ik max ook nog wel eens even kon brengen.
toen ie naar de peuterspeelzaal ging waren dat ook echt even mijn uurtjes, als ik hem mee naar stal had, ben je toch anders aan het rijden.
toen ie 4 jaar werd , werd het natuurlijker nog makkelijker, en nu ga ik dus vanuit school gelijk door naar stal.
tis best ff een hoop gepuzzel geweest,
en zeker met kouder weer nam ik hem niet mee naar stal , en ben je toch meer op de avonden aan gewezen.
nu wil je natuurlijk ook niet iedere avond weg zijn das ook weer niet goed voor de relatie.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:34

wij hebben nog geen kids maar hebben wel alvast bedacht hoe we dat zouden doen... We zoeken een leuk meisje dat graag wil komen paardrijden en gek is op kids, en gaan dan met zn 3en erheen. Gewoon om de beurt rijden en oppassen Lachen

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:45

Gefeliciteerd met je dochter! Het is inderdaad best moeilijk combineren, he?

Mijn pony staat op het land het hele jaar door. Dus ik neem mijn dochter gezellig mee als ik alleen even bij hem ga kijken of ga voeren. En als ik echt wat met hem ga doen, ga ik alleen. Of mijn vriend en dochter gaan mee (in het weekend). Mijn dochter loopt alle kanten op, is echt de wereld aan het ontdekken, dus dat schiet niet op als ik met een jong paard bezig ben. En er zijn geen meiden die op haar letten en bovendien wil ik die verantwoording niet bij anderen leggen. Op ons terrein staan ook veel tractoren enzo, er lopen een paar grote honden, en er zal maar iets gebeuren en iemand let niet goed op ofzo.

Mijn vriend werkt op woensdag thuis en ze gaat nog 1 dagje in de week naar oma. Geeft mij weer wat meer vrijheid. In de zomer ging ik vaak 's avonds, maar nu het al zo vroeg donker wordt niet meer. Ik ben blij dat mijn paardje buiten staat, want ik zou anders nooit genoeg tijd hebben voor hem. Hij staat trouwens nog geen 2 km van huis...... Dat scheelt ook al heel veel tijd!

Succes ermee, want ik snap dat het niet altijd even makkelijk is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:12

Wat ben ik dan in de luxe positie dat ik de paarden bij mijn moeder thuis heb staan en dus oma op de kleine gaat passen als ik ga rijden....

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:19

mijn zoon is 14 maanden nu maar heb er altijd voor gepast om hem als klein kind mee te nemen naar stal en bv in de wandelwagen neer te zetten als ik moest rijden.
vind niet dat het echt veilig is en zelf zit ik dan niet relaxed op mijn paard.
daarbij vind ik het tegenover de staleigenaar en medemensen op stal ook niet kunnen.

mijn man of moeder of schoonmoeder passen op of hij is op het kinderdagverblijf.

het is schipperen maar uiteindelijk lukt het wel

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:24

ik heb een zonntje van zes jaar en een zoontje van bijna tien maanden...
Mijn zoontje van zes gaat altijd mee(rijdt zelf tegenwoordig ook) en mijn zoontje van tien maanden blijft bij papa of soms bij de buurvrouw
Meestal rij ik 's avonds en dat liggen de kids al op bed..
en als mijn man dan niet thuis is dat staat de babyfoon aan bij de buren..erg makkelijk... vooral dat de buurvrouw het geen probleem vind...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 12:43

Iranda schreef:
wij hebben nog geen kids maar hebben wel alvast bedacht hoe we dat zouden doen... We zoeken een leuk meisje dat graag wil komen paardrijden en gek is op kids, en gaan dan met zn 3en erheen. Gewoon om de beurt rijden en oppassen Lachen

Daar zat ik ook al stiekem aan te denken. Ik ga nu verhuizen naar een grote pensionstal dus dat zal wel geen probleem zijn! En inderdaad, je kindje in de buggy parkeren en zelf lekker rijden lijkt me ok niet wat. Tot nu toe ging het in de wandelwagen omdat ze dan sliep, maar dat is nu ook wel zo'n beetje afgelopen! Ik ga denk ik nu vaker 's avonds als ze slaapt en als ik overdag ga, gewoon beetje tutten met mijn paard ipv rijden. Komt vast goed!