Vraagje over Horseware (Rhino) dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Galupy

Vraagje over Horseware (Rhino) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:22

Ik ben van plan om voor mijn paard een winterdeken van Horseware (Rhino Wug Turnout) te gaan kopen uit het buitenland via internet maar nu zit ik heel erg te twijfelen over welke maat ik moet nemen. Omdat het via internet is, is passen en eventueel ruilen dus wat ingewikkeld en ik heb liever gelijk de juiste maat in huis.

Mijn paard zit namelijk net altijd zo'n beetje tussen 205 en 215 in. Van Harry's Horse bijvoorbeeld past hij de meeste 205 dekens (Highliner) maar van andere dekens heeft hij bijvoorbeeld weer 215.

Nu vroeg ik me af hoe vallen de dekens van Horseware, als ze namelijk ruim vallen kan ik gerust een 205 (=6,9") nemen, maar zo niet dan is een 215 (=7,0") misschien beter.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Volgens de maattabel op www.horseware.com zou hij gewoon een 205 moeten passen, maar daar durf ik niet helemaal vanuit te gaan, vandaar dat ik het hier even vraag.

Kiara

Re: Vraagje over Horseware (Rhino) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:58

Mijn vorige paard had 175 van dekenmaat, en ik had de horsewarevariant 5,9" (dus die volgens de site bij 175/125 hoort)
Deze viel ruier dan de 175 van HH en paste prima.
Misschien heb je hier iets aan?

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 09:14

Ja bedankt dus dat betekent dat de dekens van Horseware iets ruimer vallen, dan zou mijn paard dus gewoon 205 moeten passen omdat hij van HH ook 205 past.

Iemand anders misschien nog ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:17

Ze vallen idd vrij ruim.
Mijn ruin van 1,70 en breed gebouwd heeft ook de 6.9 en die zit hem als gegoten.
Ik heb mijn dekens trouwens hier besteld:
www.theequestrianstore.com
Snelle levering (binnen een week) en erg goedkoop.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:37

Ja Ilindra ik ben ook van plan om ze daar te gaan bestellen inderdaad heel goedkoop.

Maar jouw paardje van 1.70m heeft dus een 6,9", mijn paard is namelijk wel een stukje groter namelijk zo'n 1.75m en ook redelijk fors gebouwd en daarom twijfel ik of voor hem de 6,9" niet aan de krappe kant zal zijn, misschien dan toch maar beter net een maatje groter... Maar te groot dan gaat de deken weer naar achter schuiven.

Maar volgens de maattabel is 6,9" voor paarden van 1.73-1.78m dus dan heb jij ook een maatje groter dan je eigenlijk zou moeten nemen? Er staat op die site dat je je paard moet meten van borst tot staart als ik dat doe zit hij precies tussen de maat 6,9" en 7" in, lastig dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:32

Ik zat te twijfelen tussen de 6.6 en de 6.9 heb ze beiden besteld met het idee dat ik de 6.9 altijd wel weer zou kwijtraken voor dat geld Haha!
De 6.6 ligt op m'n merrie van 1.65.
Beiden paarden zijn Gelders en behoorlijk massaal, vooral in de borst/boeg zijn ze vrij breed.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:52

Mijn nrps-pony van 1.47 heeft bij de HH dekens een 125/175 en van die Engelse maten (van Weatherbeeta) een 5,6". Had eerst de 5,9" genomen (zou dus overeenstemmen met de 175) maar die was echt veels en veels te lang Haha! .
Geld overigens ook voor Bucas, heb ik ook een 5,6" van en die valt prima.

Onze kwpn-er van 1.62 (vrij rond en stevig) heeft van die Engelse maten (Bucas) een 6,3". Zelfde verhaal hij heeft eigenlijk maat 195, maar de 6,6" (zou 195 zijn) valt hem veels te lang Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:43

Mijn paardjes hebben van HH 185 en van Horseware 190, dat is iets ruim, maar niet te...
(anders is het 180 en dat is te klein)

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:44

Waarom haal je m niet gewoon in Nederland? Alle Hypowinkels hebben ze en er zijn nog veel meer winkels die ze hebben. De Hypo winkels kunnen ze ook bestellen voor je. Is wel zo makkelijk als je nog zou moeten ruilen

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:53

Ik koop ze liever in het buitenland omdat het veel geld scheelt, de dekens zijn via de eerder genoemde internetsite ruim 25% goedkoper dan in Nederland en bovendien betaal je geen verzendkosten boven een bepaald bedrag dus het scheelt enorm.

Over het algemeen vallen de dekens dus ruim van Horseware, dan zou je dus als je precies tussen 2 maten in zit voor de kleinste moeten gaan.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:49

Mijn paard heeft meestal 205, soms 215.
Zn horseware van 205 is zelfs aan de grote kant.

Dus ja, voor de kleinste gaan!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:44

MIjn ervaring met de Rambo dekens is dat het niet uitmaakt als ze een beetje te groot zijn. Ze blijven altijd liggen en geven absoluut geen schuurplekken. Ik heb ze in alle maten in gebruik, van ponydekens van 4,8" tot een 6,9"op mijn merrie van 1.63m. Deze deken is heel groot, maar het is een ongevoerde turnout met hals en die ligt altijd over een andere deken heen. Ze past ook de 6.3"en de 6.6" Ik koop ze nog wel eens 2e hands op marktplaats en kijk niet meer zo naar de maat. Het zijn gewoon super dekens.