[PG] Twee grote shetlanders gezocht (vos+zwarte)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

[PG] Twee grote shetlanders gezocht (vos+zwarte)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 14:16

Ik ben op zoek naar twee Shetlanders. Ik heb jaren voor ze gezorgd. Ze hebben in De Weere gestaan. Afgelopen December zijn ze verkocht naar Heerhugowaard. Ik heb nooit afscheid van ze kunnen nemen. Ik heb ze sinds de dag waarop ze verkocht zijn nooit meer kunnen zien.

Ik ben op zoek geweest naar het adres in Heerhugowaard waar ze stonden, maar kreeg te horen dat ze nu verkocht zijn. Ze staan in of vlakbij Schoorl.

Beschrijving:
*Lydia v.d. Olde Maten
Zwarte Shetlander merrie, grote maat, net iets te groot om in het stamboek te mogen. Heel stevig gebouwd, kan doorgaan voor IJslander. Dikke bos manen en lange staart, we moesten hem vaak knippen. Onder in de manen en staart was het roodachtig. Ze heeft een groot hoofd voor een Shetlander: maat pony/cob. Ze heeft vroeger wedstrijdjes gelopen. Springen kan ze ook. Ze liep bij mij zonder bit. Ze moet nu ongeveer 9 jaar zijn. Ze had een paspoort, maar was niet goedgekeurd voor het stamboek omdat ze net ietsje te groot was. Ik weet niet of de papieren meegegeven zijn. Haar vader heette geloof ik Charlie Ze werd verkocht met een bordeauxkleurig halster om met cremekleurige streep in het midden.

*Hannes
Voskleurige ruin. Iets minder lange manen als Lydia, ze waren ooit heel dun omdat ze te veel geborsteld werden. Kol en sneb en 4 sokken. Zijn neus was een beetje goudkleurig, de sneb en sokken zilverachtig, heel apart. Zijn manen waren lichter dan de vacht: zonnebloempit achtig, wit met grijs er doorheen, niet allemaal dezelfde kleur. Zijn precieze maat weet ik niet, maar hij was meer dan een meter. Ik en een vriendin reden er soms op, maar hij werd verkocht omdat hij niet goed handelbaar was. Hij had een bordeaux halster om toen hij verkocht werd met een zwarte streep in het midden. Hij had een nummer in zijn onderlip, ik heb het nummer nooit opgeschreven, maar het kan wel eens 3794 zijn, of die nummers in een andere volgorde. Papieren van hem heb ik nooit gehad. De pony's zijn samen verkocht, ze konden niet zonder elkaar. Hij moet nu ongeveer 7 jaar zijn.

Ik hoop dat iemand iets weet van deze pony's. We zouden ze graag nog een keer zien. Alvast bedankt. Reacties mag via pb of hier in dit topic.

Cindy en Eva

Nerwen

Re: Twee grote shetlanders gezocht (vos+zwarte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:57

-> OV

_Cindy

Re: [PG] Twee shetlanders gezocht (Heerhugowaard/Schoorl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 16:04

Kent niemand ze?
Ik weet nu wel dat ze aan de Middenweg in HHW gestaan hebben, bij een man die nog een stuk of 6 kleine pony's had lopen. Hij woont dicht bij de A.C. de graafweg, maar ik weet zijn achternaam en huisnummer niet.

Ook heb ik gehoord dat een jonge vrouw ze weer van die man gekocht heeft. Ze wilde een manege stichten, in Schoorl. Ze staat niet op manege Poelenburgh en een andere manege heb ik niet kunnen vinden in Schoorl..

Wie helpt me?