paard slaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

paard slaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 20:40

Ik ben nog helemaal flabbergasted. Mijn paard staat momenteel te herstellen van een zware peesblessure en hij doet dit lekker op de wei. Hij doet dit overigens al meer dan vier maanden, en als hij niet zo vreselijk uit z'n stekker was gegaan waren we inmiddels alweer aan het opbouwen geweest maar goed - we moeten weer overnieuw beginnen dus: rust....Maar met dit weer de hele dag op stal en twee keer 20 minuten stappen vind ik zielig dus meneer mag nog lekker op de wei totdat het weer slechter wordt (dit in overleg met de DA). Wat gebeurt er: ik kom gisteren even kijken, even poetsen, appeltje brengen, enfin, je kent het wel.....hij kijkt me aan....draait zich om...en...knal...had ik een trap te pakken op m'n arm! Dit heb ik nog nooit meegemaakt! Ik heb een borstel naar z'n kont gegooid en ik ben weggegaan. Zo zijn we natuurlijk niet getrouwd...

Iemand enig inzicht in de psyche van een paard? Ik ben er behoorlijk ondersteboven van.....

En nog even ter aanvulling: normaal sjokt-ie als een hondje achter me aan door de wei, gezellig samen een beetje wandelen...wel heeft ie in de maanden ervoor samen met een maat gestaan, nu staat-ie alleen, maar wel met andere paarden eromheen....
Laatst bijgewerkt door dorothea op 21-09-06 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabian_Girl

Re: paard slaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:47

ik volg dit even.die van mij doet het ook.maar die dreigt tot nu toe nog en is super chago terwijl hij gewoon lekker op de wei kan staan.ook is hij zo naar andere paarden ..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:16

Het feit dat hij alleen staat is al niet goed....klinkt alsof hij niet echt lekker in zijn vel zit. Maar daarom hoeft hij nog niet te trappen. Ik zou de verhoudingen even rechtzetten, en niet alleen een appeltje en een knuffel gaan brengen. Ook met een peesblessure kun je je paard aan het werk zetten, zijn hersens activeren, hem een opgave geven. Grondwerk is daar een optie voor, ook als je niet zoveel mag doen. Kijk even hier:

viewtopic.php?f=125&t=625206

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 18:25

Hij heeft het vandaag goed gemaakt Haha!
Ik heb hem liever ook met meerdere op de wei, maar het is kiezen uit het minst kwade. Hij moet zich rustig houden, en als hij met meerdere staat, gaat het fout, dat hebben we al geprobeerd (hij werd ook door die twee zo'n beetje lens geslagen)...Af en toe wandelt er een shetlander door de wei, dus de contacten zijn er wel. 's Avonds gaan ze naar binnen en overdag heeft hij het te druk met gras eten.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:43

@Cassidy: waarom praat je iedereen eigenlijk grondwerk aan..?
ik weet dat het goed is maar bij elk topic heb je het wel over grondwerk... Verward

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:46

even of topic, lijkt me dat cassidy dat doet omdat het ook heel goed werkt! ik heb met mijn pony heel veel grondwerk gedaan omdat ze sloeg en beet naar alles wat langkwam, het is nu een van de liefste dieren van stal

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:53

blowdiene schreef:
@Cassidy: waarom praat je iedereen eigenlijk grondwerk aan..?
ik weet dat het goed is maar bij elk topic heb je het wel over grondwerk... Verward

omdat mensen duidelijkheid nodig hebben Knipoog

haha neehoor, grondwerk is idd de basis voor het rijden en om de verhoudingen recht te zetten.
Helaas vergeten mensen grondwerk vaak en gaat het om het rijden

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:35

maar om er dan ieder topic over te beginnen..? Verward