HC ZZ-licht met je pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

HC ZZ-licht met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 08:03

Hey, ik weet niet of deze vraag al in een ander topic is gesteld en ik kon mijn vraag ook niet zo gauw vinden bij de reglementen, dus vandaar dat ik hem hier drop Haha!

Gister had ik het er met iemand over dat het best wel jammer is dat als je een pony kleiner dan 1.47 m hebt dat je dan geen ZZ-licht ermee mag starten terwijl die pony er misschien wel potentie voor heeft.
Wat wij ons nou afvroegen...mag je met een pony kleiner dan 1.47m wel HC ZZ-licht starten om te proberen? Dan kan je toch een klasse hoger starten alleen dan niet voor je punten dachten wij even zo leuk te bedenken Tong uitsteken Maar of dat mag.....?

Wie weet dan toevallig? Ben heel benieuwd....

VValar

Re: HC ZZ-licht met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:04

Ik denk niet dat dat is toegestaan. Die regel hebben ze immers niet voor niets.

Jarin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:55

Met je pony mag je alleen in de ZZ licht bij de paarden starten, dus vanaf je 18de..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:58

Jarin_lover schreef:
Met je pony mag je alleen in de ZZ licht bij de paarden starten, dus vanaf je 18de..

Het gaat niet om de leeftijd, maar om de stokmaat van de pony voor tarja. Ik denk ook niet dat het mag, die regels zijn er idd niet voor niks, die zullen ze wel toepassen.
Waarom wil je dat doen ?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 09:22

erleyne schreef:
Jarin_lover schreef:

Het gaat niet om de leeftijd, maar om de stokmaat van de pony voor tarja. Ik denk ook niet dat het mag, die regels zijn er idd niet voor niks, die zullen ze wel toepassen.
Waarom wil je dat doen ?

ow haha...het gaat niet zo zeer om Tarja hoor Vork Maar we hadden er in het algemeen over...met tarja moet ik eerst maar eens Z proberen te rijden Knipoog

Maar het ging ons erom dat er een hele hoop pony's zijn die best verder dan Z2 zouden kunnen, en dat dat eigenlijk jammer is dat die mogelijk niet bestaat. dus vroegen we ons af of het wel HC mag.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:13

Vanuit de Z2 ponies lijkt de overstap me toch behóórlijk groot, ga dan als je meer uitdaging wilt tussen de paarden starten. Als je makkelijk je punten haalt in de Z2 paarden is het een ander verhaal, maar dan zit je idd aan de stokmaat vast!

Maar de grens zou toch naar beneden gaan? Of zie ik nu spoken Clown ?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:15

De grens is al naar benenden gegaan in Nederland, toch. Nu mag het vanaf 1,47, vroeger pas vanaf 1,56.9 dacht ik. Dat is verandert met de invoering van de nieuwe proeven dit jaar volgens mij.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:18

de grens is 1.48,1

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:37

Ok, zat ik dus toch in de buurt met dat die grens omlaag zou gaan!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:39

Maakt de knhs écht geen uitzonderingen?
Stel dat ik met een pony van 1.32 tussen de paarden start
en door de Z2 heen vlieg en op een gegeven moment 75 winstpunten heb (om even te overdrijven) zou er dan echt geen
uitzonderingen worden gemaakt?

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:42

en hoe kan het dat dan dat Jana Freund grand prix rijdt met een ponyhengst, zijn de regels dan anders in duitsland??? en dat doet ze zeker niet onverdienstelijk, pffff................ wat kan die meid een potje sturen zeg!!!!!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:44

Volgens mij is het idd in Duitsland anders.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:44

Regels zijn idd anders in Duitsland, volgens mij is de KNHS zowiezo afwijkend qua maten!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:54

In Nederland hebben we de categorie E-pony, vanwege de grote kinderen. In andere landen bestaat die categorie niet, een E-pony is gewoon een paard daar!
Vandaar de afwijking...maar inmiddels is het dus mogelijk om wel met een E-pony door te starten op nationaal niveau.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:23

Chocotof schreef:
Maakt de knhs écht geen uitzonderingen?

Heb je het verhaal van "het stempeltje" meegekregen?
Dan heb je gelijk je antwoord.....

NEE !!!!

Haha! Haha! Haha!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:28

Remember schreef:
Vanuit de Z2 ponies lijkt de overstap me toch behóórlijk groot, ga dan als je meer uitdaging wilt tussen de paarden starten. Als je makkelijk je punten haalt in de Z2 paarden is het een ander verhaal, maar dan zit je idd aan de stokmaat vast!

Maar de grens zou toch naar beneden gaan? Of zie ik nu spoken Clown ?

Ik bedoel ook als je met je pony tussen de paarden rijdt en dan de overstap naar het ZZ-licht Knipoog en nogmaals...ik had het er gewoon over met iemand gister en ik was gewoon benieuwd....het is niet zo dat ik zelf wil starten ofzow Knipoog Ik vroeg het me gewoon af, omdat ik ook weet dat in duitsland wel pony's op hoger niveau lopen Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:31

nee maar ze wouden wel invoeren dat er bij de pony's ook zz-licht enal waren..dat woude ze een paar jaar gelede..maar of het gebeurt Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:45

milou123 schreef:
nee maar ze wouden wel invoeren dat er bij de pony's ook zz-licht enal waren..dat woude ze een paar jaar gelede..maar of het gebeurt Verward

Quatch......

Dat gebeurt NOOIT.
Bij de herziening van de proeven dit voorjaar durfden ze in het Z1 al geen changementen te plaatsen, omdat die er bij de pony's ABSOLUUT NIET inmochten.........
Dus als dat uit den boze is bij de pony's (met het oog op de EK-pony's) kan je het ZZL wel helemáál op je buik schrijven.... Ja

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:48

CGJ12 schreef:
milou123 schreef:

Quatch......

Dat gebeurt NOOIT.
Bij de herziening van de proeven dit voorjaar durfden ze in het Z1 al geen changementen te plaatsen, omdat die er bij de pony's ABSOLUUT NIET inmochten.........
Dus als dat uit den boze is bij de pony's (met het oog op de EK-pony's) kan je het ZZL wel helemáál op je buik schrijven.... Ja

Waarom zijn ze bij moeilijkere oefeningen zo 'voorzichtig' omdat in de ponyproeven te doen? Waarom krijgen pony's minder zware oefeningens als een paard bijv?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:11

ik zei dat ze dat wouden..maar niet dat het gebeurde Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:31

ik wil
jij wilt
hij wil
wij wouden
zij wouden
wij hebben gewoud........ Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:40

tzou wel eerlijker zijn, je hebt best goede d ponys

zou het in belgie wel mogen? (ok mssn niet helemaal t onderwerp) maar anders kun je daar starte (als je er in de buurt woont tenminste)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:48

Logisch. Als je wissels in ponyproeven krijgt, krijg je ponies die wissels springen. Aangezien veel ponyruiters (no offence) niet zoveel ervaring hebben en vaak niet zo goed kunnen rijden, moeten die pony's vooral niets beheersen dat ze niet hoeven. Ze moeten hetgeen ze moeten tonen uit den treure kennen en verder niks, zodat ze de niet zo precieze hulpen van de ruiter niet door elkaar halen.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:23

Venetia schreef:
Logisch. Als je wissels in ponyproeven krijgt, krijg je ponies die wissels springen. Aangezien veel ponyruiters (no offence) niet zoveel ervaring hebben en vaak niet zo goed kunnen rijden

Sorry maar ik weet toch zat ponyruiters die beter kunnen sturen dan menigeen 18+ ruiter en dus zeker wel een wissel kunnen maken.
Trouwens belachelijk dat er geen vliegende wissels bij de pony's gesprongen worden. Hyper!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:32

augurk schreef:
Venetia schreef:
Logisch. Als je wissels in ponyproeven krijgt, krijg je ponies die wissels springen. Aangezien veel ponyruiters (no offence) niet zoveel ervaring hebben en vaak niet zo goed kunnen rijden

Sorry maar ik weet toch zat ponyruiters die beter kunnen sturen dan menigeen 18+ ruiter en dus zeker wel een wissel kunnen maken.
Trouwens belachelijk dat er geen vliegende wissels bij de pony's gesprongen worden. Hyper!

Het is toch logisch dat jongere (ponieruiters dus) kinderen minder moeilijkere oefeningen hoeven te rijden? Wissels zijn nou eenmaal niet eenvoudig en dan zou een 15 jarig bijvoorbeeld niet eens Z2 kunnen starten bij de ponies.