Moeilijke vraag over trailerkenteken.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Moeilijke vraag over trailerkenteken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:03

Ik ben dus geinteresseerd in een trailer die te koop staat op mp.

Deze mensen hebben de trailer gekocht om op te knappen maar hebben er geen zin/tijd meer in. Nu vertelden ze mij dat er geen kenteken bij zit omdat de vorige eigenaar die op zou sturen en dat nooit gedaan heeft.

Hoe gaat dat nou als ik de trailer over zal nemen?

wenenzetor

Re: Moeilijke vraag over trailerkenteken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:12

Hoi Yvonniej

Voor wat ik een keer gehoord heb is dat je je trailer dan moeten laten keuren door het RDW en als hij goedgekeurd word een kenteken aanvragen ze kunnen dit door middel van het identieficatienummer op je trailer!!
Anders het RDW zelf bellen dan weet je het zeker!! Het nummer van hun staat op de site.

Heel veel sucses!!

Gr wen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:13

Oke zoiets dacht ik ook. Maar als er een kenteken bij zit of heeft gezeten. kun je dan zomaar een nieuwe krijgen?

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:26

Als er een kenteken bij heb gezeten dan kun je bij het postkantoor de kentekenpapieren op jou naam laten zetten en als het goed is kun je dan je kenteken ophalen.
Een vriendin van mij die heeft toen der tijd ook een trailer gekocht van iemand zonder kenteken, nu wilde zij een kenteken aanvragen en toen bleek dat er nog iemand was met een trailer en hetzelfde indentificatienummer, nu moet zij haar trailer opnieuw laten keuren bij het RDW om na te gaan of die papieren wel bij deze trailer horen...

Dus alsjeblieft let wel op...

Gr wen

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:29

Ten eerste moet de trailer bij de RDW worden gekeurd (alles moet dus ook technisch in orde zijn).

Daarna kan het kenteken worden verstrekt (kijk wel uit voordat je je geld kwijt bent en wellicht in het ergste geval een gestolen trailer hebt gekocht). Verder kost het extra geld.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:31

Ja ik weet dat de trailer bij de Rdw gekeurd moet worden. Alleen mijn vraag is meer. Kun je een trailer overschrijven zonder papieren alleen met het idnummer? Bij auto's kan het niet, alleen bij trailers heb ik geen idee van..

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 00:05

Ik heb effies iets van het RDW gekopieerd zo is het wel duidelijk voor je.

Kentekenbewijs kwijt

Bent u uw kentekenbewijs geheel of gedeeltelijk kwijt, dan moet u bij de RDW een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Alleen de eigenaar die bij de RDW geregistreerd staat, kan dit doen. Als de eigenaar is overleden, wordt hierop een uitzondering gemaakt.
Over andere uitzonderingssituaties kunt u contact opnemen met de Klantenservice van de RDW.

Het aanvraagformulier voor een vervangend kentekenbewijs kunt u halen bij de grotere postkantoren en bij de kantoren van de RDW in Veendam, Zoetermeer of Den Bosch (keuringsstation).

Nieuw kentekenbewijs? Dan ook nieuwe platen

Met het nieuwe kentekenbewijs moet u ook nieuwe kentekenplaten aanschaffen. Op het kentekenbewijs staat aangegeven welke zogenoemde duplicaatcode op de plaat moet staan. Deze code geeft aan, hoeveel vervangende kentekendocumenten er bij het kenteken in totaal zijn afgegeven. Op de plaat staat de code boven het eerste liggende streepje in het kenteken.

De RDW adviseert u om na plaatsing van de nieuwe platen de oude onmiddellijk te vernietigen. Sommige kentekenplaathandelaren nemen de oude platen in en vernietigen ze voor u.

Duplicaatcode

Door de gelijktijdige vervanging van de kentekenplaten en het kentekenbewijs voorkomt u eventuele fraude met uw kenteken. U zorgt immers dat de duplicaatcode op het kentekenbewijs en de plaat gelijk is. Als iemand anders met uw oude kentekenplaten overtredingen maakt, dan is de zichtbare (verkeerde) duplicaatcode het bewijs dat u daarvoor niet aansprakelijk bent. De duplicaatcode is zichtbaar bij fotocontroles langs de weg.

Kentekenplaten én kentekenbewijs kwijt

Als u de platen en het kentekenbewijs allebei kwijt bent, doet u aangifte van vermissing bij de politie. Met het proces verbaal kunt u tijdelijke kentekenplaten ophalen. U kunt dan met uw voertuig in Nederland en daarbuiten blijven rijden.

APK keuringsrapport kwijt

Als u naast uw kentekenbewijs ook uw APK-keuringsrapport mist, kunt u dat meteen op het aanvraagformulier voor het vervangende kentekenbewijs aangeven. Na afhandeling van de aanvraag stuurt de RDW u het kentekenbewijs en het keuringsrapport apart van elkaar toe.

U hoeft alleen bij een APK-plichtig voertuig een keuringsrapport te hebben.

2006
Vervangend kentekenbewijs verloren/versleten € 29,50
Zoek

Contact opnemen met de RDW?

Tarieven

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:21

Ja dat had ik gelezen. maar het probleem is dus.. Die mensen die het kentekenbewijs nog hebben (en hem misschien nog op naam hebben) zijn niet de mensen waar ik hem van koop. Want die hebben het nooit opgestuurd gekregen van de vorige eigenaar.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:04

Hm, als ik eerlijk ben vind ik het maar een raar verhaal van die mensen. Ik zou de RDW bellen of je hier iets mee kunt (maar dat denk ik niet), en hoe dat in zijn werk gaat. Toen ik op zoek was naar een trailer werd me in ieder geval afgeraden om uberhaupt te reageren op een trailer die aangeboden werd zonder papieren. Veel succes!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 16:28

ja dat klopt zonder papieren is een hele toestand.

Wij vinden het ook raar. En als we de mensen vragen om een chassisnr worden ze kwaad en zeggen ze dat ze hem zo gekocht hebben en dat de vorige eigenaar ze niet heeft verzonden. Een beetje een apart verhaal .

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:30

Het is niet verplicht om een trailer te laten keuren. Toen ik de trailer kocht is het kenteken overgeschreven en klaar.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 16:31

ja maar als er geen kentekenbewijs bij is gaat dat nogal lastig Knipoog

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:34

Yvonniej schreef:

Wij vinden het ook raar. En als we de mensen vragen om een chassisnr worden ze kwaad en zeggen ze dat ze hem zo gekocht hebben en dat de vorige eigenaar ze niet heeft verzonden. Een beetje een apart verhaal .

Als ze kwaad worden, lekker laten zitten, trailers genoeg. Wat mij betreft zegt het genoeg dat je het chassisnummer niet mag weten. Ik denk dat je je een hoop ellende op je hals haalt met het kopen van deze trailer. Kan weinig anders bedenken dan dat de trailer gestolen is (wellicht zijn die mensen zelf zo slim geweest om een gestolen trailer te kopen).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:38

Yvonniej schreef:

Laten gaan, er zijn meer trailers te koop, MET correcte papieren, ook opknappers voor heel weinig geld.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 19:30

ja precies, als ze met chassis nr op de proppen komen kunnen we het zo na checken. We gaan niet eerst een uur rijden om dat nr op die trailer te zoeken..

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:34

Ik zou maar op zoek gaan naar een andere trailer met papieren!
Niet vertrouwen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:20

Ee4n hele hoop ellende haal je je op je hals dan.

Wij hebben toen een oude schapentraielr gekocht ook zonder kenteken.

We hebben hem helemaal verbouwd tot een tweepaards voor mini's.

De trailer is bij de RDW gekeurd dus voor een kenteken, omdat dit jaar nog een overgangsjaar was kon dat nmog voor niet al te veel geld en tegen milderen regels. Maar reken er maar op dat je een paar honderd euro kwijt bent voordat je een kenteken er bij hebt, dat gaat niet zo makkelijk meer

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:28

De des betreffende mensen reageren ook opeens niet meer...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:30

Heel vreemd zeg, dan klopt er vast iets niet

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:36

karoliena schreef:
Heel vreemd zeg, dan klopt er vast iets niet

nee inderdaad.

En die vrouw deed zo kattig.

Ging heel dom doen als ik vroeg naar het chassis nummer. ze had er ook duidelijk geen kaas van gegeten.

Ze zei:

" wij hebben die trailer zo gekocht en jij kan hem zo kopen voor dit bedrag en geen gezeur" En echt heel belachelijk staan doen. Bij interesse plaats ik het hele verhaal.. het is namelijk vrij lang.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:38

Echt heel vreemd bij osn was het juist andersom, hihi wij hadden er heel neit over nagedach thoe we dat gingen doen met het kenteken. We zagen er eentje op internet staan de dag nadat we besloten hadden om er zelf een om te bouwen en drie dagen later stond hij ind e wei, hihi echt een implusaankoop dus. Gelukkig is het nog goed gekomen.

Zouden die mensen er nou niks van snappen dan of zoudne ze eht neit willen snappen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:56

Yvonniej schreef:
Bij interesse plaats ik het hele verhaal.. het is namelijk vrij lang.

Moderatoropmerking:
Dat zou ik dus maar niet doen. Wie weet wie er mee leest, voor je het weet kom je bij ons met: mag het topic weg, ik word bedreigd etc.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 16:19

Nee hoor, volgens mij hebben de mensen geen internet want er kon alleen via telefoon contact opgenomen worden. En daar komt bij, ze weten niet hoe ik heet en waar ik woon dus dat lijkt me vrij sterk.. En echte namen van hun gebruiken doe ik ook niet..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:56

We hebben ook een probleem gehad met onze oude trailer. Gekocht met het originele papier erbij, ook de oude ronde platen aan de zijkant kwamen overeen met het kenteken. Jaren mee gereden en wij hebben hem ook gewoon met de papieren verkocht. Na een jaar kwam de nieuwe eigenaar. Hij wilde er een kenteken op aanvragen en nu bleek de trailer gestolen te zijn.
Achteraf melde het RDW dat waarschijnlijk een eerdere eigenaar de papieren als vermist heeft opgegeven en duplikaten heeft gekregen. Daarbij hebben ze een identieke trailer gestolen. De gestolen trailer is met het origineel verkocht. Hierdoor ga je er eigenlijk van uit dat het klopt. Wel heel vervelend dat nu goedwillende mensen de dupe worden terwijl het RDW niet wil doorgeven wie duplikaten heeft aangevraagd want dan weet je ook de fraudeur.
Daarbij moet ik vermelden dat het trailers zijn uit 1978, toeval eigenlijk dat beide nog op de weg zijn. Gelukkig gaat het niet over een groot bedrag maar als je in vertrouwen een trailer verkoopt aan een dorpsgenoot kan het toch grote problemen geven. Gelukkig is dat bij ons niet gebeurt.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 22:26

Nou inderdaad. wat een vervelende kwestie. Helaas gebeurd dit nog te veel. Mede doordat RDW geen gegevens wil afgeven van de fraudeur.