[EG]Wendy, Hannoveraanse merrie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sparretje

[EG]Wendy, Hannoveraanse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:10

Hallo allemaal,
ik ben sinds januari in het bezit van Wendy, een Hannoveraanse merrie.
Ik weet dat ze in ieder geval tot 2004 in Duitsland moet hebben gestaan, daarna is het spoor zoek. Misschien is er hier iemand die haar kent?

Gegevens:
geboren: 30-03-1994
vader: Wertschatz (Hannoveraan)
moeder: Akari (Trakener)
V.M. : Agatho xx (Volbloed)
Kleur: bruin
aftekening: geen
Hannoveraans brandmerk op de linkerbil
Nr 104 brandmerk links in de hals

In Duitsland zijn er 3 nakomelingen van haar bekend.
Ik ben er nog niet achter hoe ik foto's moet plaatsen, dus foto's lukt me helaas nog niet. Wie weet er meer over dit paard?
Alvast bedankt!

Adri

Re: [EG]Wendy, Hannoveraanse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:00

Je kan een schrijven richten aan
Verband der Zuchter des Oldenburger Pferdes E.V.
Frau Fischer
Grafenhorststr. 5
49377 Vechta

met een foto en een volledige beschrijving van de stamboek, wat je weet, ook een duidelijke foto van haar brandmerk en eventueel het geboortejaar.
Ik denk dat je dan al veel te weten komt, het is een geweldig stamboek dat zeker openstaat voor het verleden van de paardjes, dit heb ik kunnen ervaren met het opzoeken van andere Oldenburgers.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:52

Dank je wel! Qua tijd in Duitsland weet ik al een heleboel, wie haar eigenaren zijn geweest, de namen en afstamming van haar veulens, enz. Alleen qua sportprestaties kom ik niet verder, de FN is niet erg snel in het beantwoorden van e-mail Slapen

Ik ben nu zo benieuwd waar ze hier in NL heeft gestaan en wat de reden was dat ze in de handel terecht is gekomen. Het is een superpaardje wat wel duidelijk een 'verleden' heeft, vandaar Knipoog

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:29

Ik ga op zoek naar jouw voor kontaktadressen, misschien kan Nederland wel voor jouw de prestaties in Duitsland aanvragen, een neen heb je altijd een ja kan je krijgen.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 12:47

Alvast bedankt OK dan!

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:26

Ik 'schop' m'n topic toch weer even omhoog.
Is er echt niemand die Wendy kent?

Extra info: na het scheren kwam er een litteken op het rechter heupbot tevoorschijn, of beter gezegd, 4 redelijk evenwijdig aan elkaar lopende littekens. Ook heeft ze een litteken op de linker voorknie, groeit geen haar op dus die valt wel op.
De rechter voorhoef is duidelijk vlakker dan de linker, die staat te steil.

Ben inmiddels in Duitsland geen steek wijzer geworden, behalve dan dat er zo te horen niet helemaal netjes is omgegeaan met inschrijvingen in het stamboek, om het maar even netjes uit te drukken Cool

(M'n fototoestel is helaas kaduuk, maar ik zal binnenkort de camera van m'n vriendin eens meenemen om goede foto's te maken.)

edit: typfouten Bloos