aantal keren rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chiquitatje

aantal keren rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 13:44

als je niet elke dag rijd en soms een hele week niet, zal het paard je dan niet meer herkennen?
ik rijd namelijk op een paard van een vriendin en ik vroeg me af of het erg is als ik bijvoorbeeld 2 weken niet ga, of het paard me wel nog zou herkennen na die twee weken, of moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen?

Tijgertje86

Re: aantal keren rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:52

Als ik in de zomervakantie twee weken op vakantie ga en weer thuis kom, dan herkent mijn paard me wel. Ik denk dat het er erg aan ligt hoevaak je bij je verzorgpony komt. Ik kom normaal gesproken een x-aantal keren per week bij mijn paard. Verder ben ik naast het rijden, heel druk met wandelen, poetsen en grondwerk.
Maar als je eens in de week of eens in de twee weken komt, dan is dat natuurlijk veel minder.
Ik denk dat herkennen overigens weinig met rijden te maken heeft. Als jij naast het rijden ook bij je verzorgpony komt om te poetsen, te knuffelen, te mesten, te wandelen etc. etc. dan zal de pony jou ook wel herkennen. Dat heeft denk ik niet zoveel met rijden te maken.

chiquitatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 14:07

ja, dat lijkt me waar.
men zegt ook altijd tegen mij dat het belangrijk is om het paard zelf te verzorgen, te borstelen enzo.
dankje wel voor je reactie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:37

heeft niet zozeer met rijden te maken maar met de band die jij en je paard hebben. Dus hoelang je er al komt, wat samen gedaan/meegemaakt hebt, karakter paard, enz enz

chiquitatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 20:18

dus ook al rijd je er nie op, toch kan je er een band mee hebben doordat je er bijvoorbeeld veel naar toe gaat enzo?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:14

Ik heb mijn paardje weggebracht om ingereden te worden. Ze heeft daar ongeveer 8 weken gestaan. Zelfs na die 8 weken, kende ze me nog (ze was zelfs beledigd Knipoog) dus het heeft inderdaad niks met rijden te maken, maar met de band die je hebt met het paard. Zelfs niet met poetsen of iets dergelijks, want dat doe ik bijna nooit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:04

Ik kom om de paar maanden nog wel eens op mijn oude pensionstal kijken en de paarden kennen me daar nog steeds Lachen Paarden hebben een goed geheugen!
Inderdaad met rijden heeft dat weinig te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:37

Het heeft niets met rijden te maken, wel hoe vaak je er bent en hoe intensief je met ze omgaat.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:40

of een paard je herkent heeft niks met rijden te maken, je kan wel een jaar niet rijden maar wel elke dag komen dan is een paard je echt niet vergeten hoor.
Als jij veel bij het paard komt en vervolgens 2 weken niet ( ivm vakantie ofzo), dan zallie als je terug komt je heus nog wel herkennen, dat is bij mij iig wel alyijd het geval Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:42

Mijn zusje heeft ruim een half jaar in het buitenland gezeten. Ik heb in die tijd ons paard in mijn uppie verzorgd en gereden. En reken maar dat hij haar herkende op de dag dat ze terugkwam, hij werd er helemaal zenuwachtig van en ze werd begroet met een diep gehinnik. Zo reageert hij ook als ik een weekje op vakantie ben geweest. Denk dat dat wel voor meer paarden geldt. Knipoog

En zoals de meesten hier al zeggen: rijden is maar een klein onderdeel van de band tussen jou en een paard. Het verzorgen, het bezig zijn in het algemeen, heeft een veel grotere invloed op die band dan het rijden alleen.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:06

Als jij heel vaak komt.. (En dan hoef je nieteens te rijden)
dan herkent een paard je al snel genoeg

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:21

Ik heb ook gehoord dat paarden geen besef van tijd hebben dus of dat je nou 1 dag of 1 week niet komt, zij merken het verschil niet ( mits ze wel gewoon verzorgt worden natuurlijk!).

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:57

Ik lease een paard voor maar twee dagen in de week, maar ze herkende me na een paar maanden al steeds als ik weer kwam na drie of vier dagen. Het paard herkent je dus nog wel na die paar dagen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:31

Een van onze veulens (uit 2003) zoek ik zo af en toe nog op. 1 x in het halve jaar/jaar. Ik roep hem en vervolgens hoor je een hoop herrie uit het stalletje komen en komt er een flits op me afstuiven met een grote hinnik.

Zo goed is het paarden geheugen dus. Haha!

chiquitatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 12:36

Haha! ok, gelukkig dat die me dan nog zal herkennen,

dankje voor al de reacties!

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:25

Debbel schreef:
Ik heb ook gehoord dat paarden geen besef van tijd hebben dus of dat je nou 1 dag of 1 week niet komt, zij merken het verschil niet ( mits ze wel gewoon verzorgt worden natuurlijk!).

Volgens mij is daar niks van waar.. Ik denk dat paarden wel degelijk besef hebben van tijd.

babychicah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:03

rijden heeft niks met de band kwijt raken te maken.
Mijn pony was kreupel en kon ik ook een weekje niet rijden.
Iedere dag wel gewoon gevoerd en gepoetst en hij blijft hinnikend naar me toe komen in de weide!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:57

Ronnie26 schreef:
Debbel schreef:

Volgens mij is daar niks van waar.. Ik denk dat paarden wel degelijk besef hebben van tijd.

Volgens mij ook. Toen ik 1.5 week niet bij de paarden geweest was kwam Milo al hinnekend aan rennen toen ik het pad op kwam fietsen, zijn wei is achter.
Als ik er al een tijdje ben of een de volgende dag weer kom is hij minder enthousiast, maar begroet me alsnog wel.

De eigenaar heeft nog nooit op hem gereden. Maar als hij met de auto het pad op komt rijden, hinnikt Milo alsnog.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:02

chiquitatje schreef:
dus ook al rijd je er nie op, toch kan je er een band mee hebben doordat je er bijvoorbeeld veel naar toe gaat enzo?

zeker weten!
En dat is nou wat veel mensen vergeten..

Ik heb m'n verzorgpony 1.5 alleen maar verzorgd (eten gegeven, gepoetst en grondwerk gedaan)
Reken maar dat we al een band hadden! Lachen
Nu, na die 1,5 jaar heb ik les en kan ik gaan rijden.
Ik snap eigenlijk niet waarom rijden altijd de hoofdzaak moet zijn, en ik vind het jammer dat grondwerk door ongeveer 95% van alle paardenmensen wordt vergeten.

even ontopic: ik denk dat hij je zeker zal herkennen hoor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:37

Mijn knol hinnikt trouwens vaker naar degenen die hem voeren dan naar mij. Tong uitsteken

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:13

Paarden vergeten niet snel hoor!
Als ik 3 weken op vakantie ben geweest in de zomer dan moet je ze horen hinniken als ik weer terug ben, niet normaal. Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:06

Lijkt me niet. Mn pony's worden als ze ingereden zijn maar 1 x per week gereden, als het ruitertje een paar keer geweest is herkennen ze de auto al en weten al dat het werk tijd is.

stuiterteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:04

Volgens mij herkennen ze je nog wel. Ligt denk ik ook een beetje aan de situatie.