Ik wil weer wat nieuwe rijbroeken erbij gaan kopen. Maar ik heb geen idee welke maat ik heb. Mijn pikeur rijbroeken zijn allemaal mt 36 en nog een 72 (lengte maat), en een Cavallo mt 38. Hoe vallen deze broeken ( die met bandplooi en insteekzakken)?
Ik heb ook altijd Pikeur rijbroeken gehad, nu heb ik laatst een Anky bijgekocht, en die zit echt super, heel leuke stof en je zweet veel minder in die broeken van Anky.
De volgende die ik koop is weer een Anky, maar dan met kunstlederen zitvlak. Hier iemand ervaringen mee ?
Ik heb inmiddels zelf al een kentucky broek gekocht, gewoon gegokt maar kentucky valt dus kleiner dan pikeur weet niet of dat bij die anky rijbroeken ook zo is? normaal heb ik mt 36 bij pikeur. Denk dat maat 38 van Kentucky mij wel gaat passen.
kentuky bandplooi en steekzakken (maimmi) valt niet klein hoor. eerder wat groot. heb van kentucky mt 38 (vallen vrijkort) en van cavallo toch wel mt 40/42. anky valt ook vrij normaal.
ik heb meerdere anky rijbroeken met steekzakken, hoge band en suede (xr646 als ik het goed heb) maar vind ze zelf wel wat kleiner vallen dan pikeur en kentucky. ze zitten wel heerlijk
Anky valt iets kleiner vind ik maar dat scheelt niet een hele maat. Kentucky (miami) vind ik persoonlijk weer iets groter vallen dan de Pikeur (montana) Maar misschien hangt het ook wel van je lichaamsbouw af?!
heb zelf pikeur, en sinds kort een anky, alle alleen met kunstleren kont. vind ze anders zitten, maar wel allebei fijn. de anky-stof is even wennen, maar wel prettig. vind pikeur alleen veel kleiner vallen; die zitten een maat groter nog krapper dan de anky. maar kan ze je beide aanraden; fijne, goede, sltijtvaste broeken die mooi zitten en goed blijven in de was. nadeel: de prijs