shet en groot paard samen op een wei?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

shet en groot paard samen op een wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 20:21

omdat ik momenteel door hoge kosten van stalling+nieuw paard geen tweede paard kan kopen overweeg ik een shet te kopen,als gezelschap,en ook omdat ik een klein nichtje heb die wil leren rijden.

maar nu waarschuwen mensen me dat het gevaarlijk is om en shet samen met een groot paard te zetten,omdat de shet niet bestend zou zijn tegen een shot van een groot paard.

hebben jullie een shet samen met een groot paard staan ?Hoe is dit al verlopen?incidenten?

Mijn ruin is heel sosiaal en shot niet naar andere paarden,zelf waneer zijn huidig weidegenootje van zijn oude stal haar hoofd tussen zijn benen schuurt reageerd hij daar niet op.

Maar ik zit zo te denken aan de veiligheid van zo een beestje,ze kunnen wel tegen een duwtje,maar ...

wat vinden jullie hiervan ?

Vajramani

Re: shet en groot paard samen op een wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:19

Ik heb ook een shetlander tussen de paarden lopen.
Een merrie die is echt niet altijd braaf tegen andere paarden. Maar met de shetlander kan ze super overweg. Bovendien slaat het kleine ding wel van zich af als het haar niet bevalt.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:53

Mijn paard van 1.80 staat ook tussen de pony's. Dat zijn dan weliswaar geen shetlanders, maar daar zitten wel hele kleine pony's bij. Dat levert bij ons helemaal geen problemen op.

Het zou trouwens best eens zo kunnen zijn dat jouw paard degene is die moet oppassen! Die kleintjes kunnen best bazig zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:58

Ik heb mijn shet van amper 2 turven hoog tussen een fjord van 1,41m lopen, een appaloosa van 1.57m en een kwepn van 1.80m

Nooit problemen gehad.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:59

Mijn shetje was vroeger al grote paarden de baas... Haha! Ze waren eerder bang voor hem dan andersom. Bloos Ik had hem ook altijd tussen de grote kwpn-ers lopen en er zijn nooit problemen geweest, als ik jouw verhaal zo lees, denk ik niet dat je grote problemen hoeft te verwachten en zou ik er gewoon voor gaan!!!

Mahara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:10

bij mijn ex verzorgpaarden stond ook vaak zat hun shet bij echt GROTE paarden en bij gewoon wat kleinere paarden,
van de meeste paarden was die shet de baas, hij beet gewoon in de knieen van de paarden en dan zakken ze door hun benen heen

hoezo gemeen

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:04

Ik heb een kleine shet tussen 4 paarden lopen van rond de 1.67m, 1.70m, 1.79m en 1.65m er is nog nooit wat gebeurd. De shet heeft het nu zover dat ze als eerste eet, als eerste drinkt en als eerste uit de wei gehaald wordt. Ze komt voor zichzelf op. Let wel even op of de shet ook bij de waterbak kan en niet onder de heining door!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:09

Ik heb 2 shetlanders tussen 1 paard lopen, en dat paard is de baas, dat weten ze dus is niks aan de hand..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:09

Ik heb een grote KWPNer van 1,76 een die loopt bij 3 andere pony´s en een shet in. En dat gaat heel best. De shet is ook de baas over mijn grote trouwens Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:12

Kijk eens in mijn profiel, en dat was zelfs op dag 1 dat ze bij elkaar stonden.
Nu zijn het 2 handen op 1 buik, waarbij het paard wel echt de baas is. Maar de Shet is handig genoeg om hem te ontlopen Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:30

Bij mijn vroegere verzorgpaard van +/- 1m70 stond een shet van bijna een meter kleiner Haha!
Het was helemaal geen probleem... die kleine was zelfs nog de baas ook Clown

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 19:36

Ok beslist kleine shetter komt erbij!

Ik ben zo iemand die eerst hard nadenkt, over wat ik beslis enzo,en ik wou zeker zijn dat zer genoeg positieve ervaringen waren,ik wou geen klein pony'tje kopen als het geen goed idee zou zijn om het bij een groot paard te zetten.

bedankt allemaal!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:52

mooi dat je er een shet bij neemt Lachen
Mijn kwpner staat samen met 4 shetjes en een haf. Nog nooit problemen mee gehad.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:55

kan makkelijk hoor kijk maar Tong uitsteken

Afbeelding

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:14

Pas maar op dat die shet jou paard niet te grazen neemt Tong uitsteken

haha nee maar dat moet kunnen hoor.. mijn kleine uk
kan zelfs samen met mijn grotert in een stal staan de hele
nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:19

Ja idd kan prima wat betreft met elkaar opschieten.

Afbeelding

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat een shet ongeveer een tiende kan eten van een groot paard en je dus wel kans hebt op een te dikke shet of zelfs een hoefbevangen shet.
En je paard kan wel eens gaan 'hangen' aan de shet omdat het z'n maatje is, dat kleven kan ook vervelend zijn.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:42

Ik heb ook een paard en een shet samen lopen. Soms zelfs 2 grote paarden. Mijn mini mannetje is ze beide de baas.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:43

het kan best hoor!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 07:32

Kan hartstikke goed. Mijn tweejarige loopt ook met een jaarlingshet. Het zijn de beste maatjes, de shet gaat altijd onder hem staan als het regent!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:10

Mijn ontzettend bazige merrie loopt in een groep met vanalles en nog wat erbij, waaronder ook een paar Shetten. Juist met de Shetten kan ze erg goed opschieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:14

Ik heb een kleine welsh bij m'n paarden lopen en dat gaat prima zelfs met de meest bazige merrie. Die kleine heeft ooit een flinke lel tegen z'n mond gehad en dat was van een pony 10cm groter dan hij maar van de paarden echt nog nooit. En hij loopt er al 11 jr tussen.

Slijkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:09

Mijn vroegere verzorgpaard liep tussen 7 shetlanders. Ze heeft alleen één keer uitgehaald naar het hengstje, maar die kon echt behoorlijk irritant zijn en trok zich van waarschuwingen niet zo heel veel aan. Hij heeft een paar meter gevlogen, is weer heelhuids opgestaan, en heeft zich nooit meer met haar bemoeid Knipoog

Ze kunnen wel een stootje hebben hoor Knipoog

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:34

Ik heb een minishet van 80 cm lopen bij mijn paard van 1m80. Gaat heel goed! Ze staan ook samen in een grote stal met ieder een voerbak op de juiste hoogte. Mijn paard is uiteindelijk wel de baas, maar pikt wel veel van de shet. Als hij het dan een keer genoeg vindt, jaagt hij de shet de wei door. Die rent zich dan helemaal de blub en dan is het weer een tijd over. Ze slaan of bijten elkaar nooit.