Wanneer terug rijden na gebroken teen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

Wanneer terug rijden na gebroken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:13

Eerst en vooral : geen idee of dit topic hier goed staat hoor Bloos
Gisteren een ongelukje gehad : Ignis is op mn voet gaan staan en gevolg een uiterst pijnlijke en bloedende kleine teen. Wij direct naar de spoedgevallen en nu blijkt mn klein teentje gebroken te zijn Verdrietig ..;Echt belachelijk!
Het deed wel erg pijn en kon er niet op steunen, nu begint het n beetje te lukken.

Heeft iemand dit nog al voorgehad? En de aller belangrijkste vraag : hoe lang duurde het voor jullie terug konden rijden?? Knipoog

groetjes!
Laatst bijgewerkt door anneke536 op 19-09-06 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

moniquebosch

Re: Wanneer terug rijden na gebroken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:19

ik zit sinds vandaag al 2 weken ingetapt door een gebroken kleine teen.
had fotos laten maken in t ziekenhuis en werd dus ingetapt.
moet maandag weer terug naar t ziekenhuis en gaan ze opnieuw fotos maken.
ik heb echt een goeie week niet kunnen lopen,
en nu sinds 1 week gaat t steeds beter.
nou veel sterkte ermee.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:20

hebben ze het ingetaped of niet...
ik heb ooit mijn middenvoetsbeentjes gebroken (kleine botjes in je teen) en ik kreeg gewoon 6 weken gips..... Na die 6 weken kon ik weer gewoon rijden maar je teen blijft nog lange tijd gevoelig...
Rijlaarzen aan en uit doen was ook niet prettig...

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:28

We waren er wel heel erg vlug bij : een half uur na het voorval zat ik al op de spoedgevallen met een "ingetapete" kleine teen..
Het is ook maar een lichte breuk ( helemaal vanboven in de teen) zeiden ze daar : maar ja gebroken is toch gebroken?

Ik kan wel al terug lopen maar wel aan een slakkentempo.
En echt pijn heb ik nu ook niet meer, behalve als ik er echt veel mee zit te bewegen.

Goh als ik jullie hoor 2 weken, 6 weken, ...pfff ik had niet gedacht dat het zo lang zou zijn, maar ja ik heb dan ook nog nooit iets gebroken, dus heb er geen verstand van.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:11

Ik heb het 2x voor elkaar gekregen mijn tenen te breken. Eerste keer rechts mijn kleine teen en de teen daarnaast, de volgende keer rechts precies dezelfde tenen....
De eerste keer toen ik ze brak was op wedstrijd en had ik mijn rijlaarzen aan. Deed verdomd zeer maar ik wilde mijn laarzen niet uit doen, en ben daarna gewoon op gestapt, later bleken mijn tenen dus gebroken.
2e keer was door een houten balk die op mijn tenen viel, ben er wel mee naar de huisarts geweest, maar het is niet ingetaped o.i.d. Eerste dagen deed het erg zeer met lopen, met rijden ook wel wat, maar was uit te houden.
Beide keren heb ik dus gewoon doorgereden, ik heb echt geen 6 weken niet gereden Je middenvoetsbeentjes breken is echt wel wat anders dan je kleine teen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:13

Mijn grote teen is gebroken geweest, heeft ca. 4 weken geduurd.

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:14

Ik ben net weer een week begonnen te rijden ik heb mijn grote teen gebroken..(gehad dus) ik had er 2 scheuren in en er hoefde geen verband om (vet raar) maar eigelijk moest ik 3 weken niet rijden maar met twee weken ben ik weer begonnen!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:29

Heb half juni me kleine teen gebroken, is ingeteept, maar heb ik maar 3 dagen laten zitten omdat ik er eczeem van kreeg. Tape er dus afgehaald en een zalfje gekregen, ben eigenlijk daarna al snel gaan rijden, het deed wel pijn, maar niet te veel aan denken. Achteraf gezien was het waarschijnlijk niet echt verstandig, doet nu soms nog pijn en is nog steeds dik.

Maar ach, je moet er wat voor over hebben.
Succes!

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:34

ik heb twee keer mijn grote teen gebroken zowel links als rechts en beide keren 5 weken gips gehad! Ik denk dat je het zelf het beste aanvoelt wat wel en niet gaat maar zou zeker even een week of twee rustig aan doen!

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:08

als je er geen last van heb gewoon proberen te rijden deed ik ook Tong uitsteken kon niet zonder (A) me oudres wel boos enzo mja het genas nog goed dus

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:13

Kleine teen ben ik destijds drie weken zoet mee geweest. Toen was het ook niet meer pijnlijk, dus kon ik ook weer pijnloos rijden.

Sterkte!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:52

Ik breek regelmatig mijn grote teen (lees ; 2x per jaar ofzo, ook omdat hij nu gewoon heel snel breekt) Gestoord Bloos en dan duurt het zowiezo 2/3 weken voor ik weer een knappe rijschoen/laars aankan. En dan is rijden nog behoorlijk pijnlijk! Ik heb nog geen gips gehoeven want het breekt steeds gunstig...

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:59

Ik heb mijn middenvoetsbeentje gebroken gehad. Daardoor moest ik 6 weken in het gips. Ik reed echter een week nadat het gebroken was alweer Bloos . Mijn voet paste alleen niet in de stijgbeugel. En het was wel een beetje vreemd gezicht zo'n ingegipste voet Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:31

meestal paar dagen rustig aan en dan met fijne schoenen/laarzen toch weer even op paardje stappen. Wel ingetaped dan

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:45

Ik heb een tijdje terug mijn grote teen gebroken, kon bijna niet lopen maar ben wel blijven paardrijden. Met rijden had ik haast geen last.