Je hoort meer over dressuur dan springen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Je hoort meer over dressuur dan springen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:41

Hallo,

Dat valt mij echt op, als ik rond kijk bij wedstrijden zie ik heel veel topic's wat te maken heeft met de dressuurwedstrijden. Over de punten, de jury, verzorging etc. Maar over het springen zie/lees ik niks terwijl mensen over het algemeen springen toch "mooier" vinden vanwege die actie! Clown

Hoe komt het nou dat je nooit topic's ziet over: **voor het springen dan**
- Hoe wordt dit beordeelt?
- Hoe zit dat nou met die punten?
- Hoe kan ik meer stijlpunten krijgen?
Tja, de meeste weten het zelf ook wel, dat is ook zo bij de dressuur. Als het goed is weet je hoe je jezelf kan verbeteren en dus hogere punten kunt halen Lachen

Vind het wel héél opvallend.. *LOL*

Groetjes
Marinke

Lielle

Re: Je hoort meer over dressuur dan springen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:35

wsl omdat er veel meer dressuurruiters zijn dan springers Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:46

Nou, dan heb ik gelijk een vraag Haha! Haha!.

Hoe zit het met de kledingeisen voor springen? Volledig tenue? Dus inclusief jasje en plastron?
En zo ja, en je wilt ook een bodyprotector aan, hoe ga je dat met je jasje vrotten? Jasje over BP? (zit nogal strak volgens mij), jasje onder BP? (uhm... echt netjes toont het niet meer).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:47

zie de FAQ en de reglementen Apple Knipoog

Jasje etc is verplicht, plastron niet. BP mag over en onder jasje, ik zou hemn erover dragen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:50

Zag mezelf al met een flapperend plastron door het parcours gaan Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:22

Omdat het merendeel van de ruiters springen "eng "vindt waarschijnlijk.. Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:51

Meerendeel beweert dan 'er niks aan te vinden' Nagelbijten / Gniffelen
Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:53

Denk dat je er minder over hoort omdat een balk een balk is, klaar uit.
Bij dressuur kun je oneindig veel discusie's maken over of iets een 6 of 7 had moeten zijn. Bij springen is het heel duidelijk hoeveel strafpunten je krijgt, de enige mogelijke discusie kan dus over stijlpunten gaan, maar ik heb daarover nog nooit een discusie gezien eerlijk gezegd Knipoog

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:13

Is me op ook opgevallen dat veel topics gaan over dressuur,en ik ga mee met veraA dat er bij springen weinig over te discusieren valt een balk is een balk.
Zelf doe ik beiden,en ik vind springen leuker dan dressuur,in november start ik mijn indoorspring seizoen met mijn paard.
Ook denk ik dat in nederland meer aan dressuur gedaan word dan in belgië,maar misschien is dat dan meer omdat ik bij HAW meer dressuurtopics dan springtopics zie.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 18:36

@ cha_mira: van springen is moeilijker foto's te maken *LOL* **zal wel een reden kunnen zijn toch?**

Maar goed, er zullen vast wel vragen van mensen zijn hoelang een springzweep mag zijn, of zoals die vraag van Apple in dit topic, waarom zie je die dan ook neit bij WD-V, terwijl je wel vragen ziet als: Mag je met een singelbontje starten? of Mag je zonder sper-riempje starten? of Wanneer in zomertenu? etc. waarom komen die vragen niet voor over het springen? Verward

Kijk als het op tijd gaat valt er inderdaad weinig over te discusiëren, kom ik met een vraag: Wanneer vind een Jury dat jij netjes een parcour rond rijdt? En hoeveel stijlpunten krijg je daar voor? Zo'n vraag kan makkelijk gesteld worden over het springen toch? Over dressuur komen dit soort vragen vaak voor hier op bokt!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:39

idd foto's van springen zijn moeilijk te maken Ja

Maar je hebt gelijk,je ziet inderdaad niet veel of geen over wanneer je een parcoer netjes springt.Volgende week begin ik lessen te volgen,bij iemand die vaak in de jury zit bij stijlspringen.Zal eens nagaan waar zij allemaal extra op let enzo.Want ik heb binnenkort ook een springwedstrijd op stijlpunten is wel onderling,maar wel met een profecionele jury.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:41

die vraag is wel eens langs gekomen, net als de klassieker "hoe is het B (LMZ)?"

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:48

Apple schreef:
Zag mezelf al met een flapperend plastron door het parcours gaan Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Ik doe de plastron altijd met een veiligheidsspeld aan mijn blouse vast, dan heb je nergens last van.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:50

Gewoon geen plastron om, gewoon een net wit boordje van je rijblouse!! Zo doe ik het altijd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:52

Kijk eens aan, daar heb ik toch al zomaar twee tips te pakken Haha!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:56

Ik doe ook altijd een boordje om met een speldje. Vind t geen goed idee m'n plastron door m'n blouse heen te prikken. Dadelijk zit de blouse vol met gaatjes Vingers aflikken .
Er zijn ook een hoop mannen die springen, maar hier zijn de mannelijke springruiters ver te zoeken. Misschien wel omdat er zogezegd teveel 'meiden' topics worden geopent?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 06:55

ik draag gewoon helemaal geen plastron, alleen een nette blouse. Meer dan zat Knipoog

joriien_foxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:42

Er word in algemeen veel minder gesprongen, iedergeval bij ons in de Regio wel. Hoe hoger je komt, hoe minder ruiters, en hoe minder meiden/vrouwen die je ziet springen. Meestal zijn ze bang, en durfen ze de hoogte niet aan.

Ik rij ook altijd gewoon met een boordje, en geen plastron, dat gaat wapperen, en is heel irritand. Ik zou zeggen, gewoon een net blousje met een goede boord/kraag!

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:13

In belgie is het al springen wat de klok slaat , ook in de Pers enzo , valt het in NL niet beter mee? zou ik toch denken Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:55

Voor alle mensen die niet durven springen: het is maar goed dat jullie niet in Duitsland wonen, want daar heb je namelijk het 'kleines Reitabzeichen' en dan moet je ook springen. Zonder dit papiertje mag je alleen aan 'spielerischen wettbewerben und prufungen der Klasse E (einsteiger) teilnehmen'.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:59

haha, echt?? Moeten ze hier ook invoeren!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:54

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:11

Apple schreef:
Nou, dan heb ik gelijk een vraag Haha! Haha!.

Hoe zit het met de kledingeisen voor springen? Volledig tenue? Dus inclusief jasje en plastron?
En zo ja, en je wilt ook een bodyprotector aan, hoe ga je dat met je jasje vrotten? Jasje over BP? (zit nogal strak volgens mij), jasje onder BP? (uhm... echt netjes toont het niet meer).

je bodyprotector moet je gewoon over je jasje doen... dat zie je overal Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:57

vind ik zelf ook mooier staan dat ze bij het springen de bp er gewoon over hebben Knipoog anders lijken ze zo dik Clown

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:46

Ik denk ook dat dat komt omdat het type mensen wat hier op bokt zit meer dressuurgericht is dan springen gericht. Daarbij is het ook nog eens zo dat je om goed te kunnen springen dressuurmatig meer traind. Veel springruiters zijn echt niet elke dag aan het springen. Vaak spring je als springruiter hooguit een of twee keer naast je wedstrijden en ben je dus voor de rest bezig met de dressuur. Wat dus in trainingen meer foto's op zal leveren van de dressuur. ook moet bij het springen altijd iemand helpen de balken te verplaatsen en is er minder tijd om te fotograveren.
Reden genoeg dus om te kunnen voorspellen dat je meer vragen krijgt over de africhting/dressuur dan over het springen opzich