Discussie terecht of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Discussie terecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:02

Wij hadden vrijdagavond wedstrijd in Kampen.
Nou super proef gereden, voor m'n gevoel in ieder geval, toen ik de coupons kreeg, zag ik dat de jury er héél anders overdacht, dus ben ook naar de jury toegestapt en gevraagd om uitleg. Dus uitleg gehad, waarbij ik nog veel meer vraagtekens in mijn hoofd kreeg, dus daar schoot ik niet echt veel mee op, mijn paard staakte volgens haar, wat dus absoluut niet zo was.
Ik was het ook behoorlijk zat, en ben toen de prijs uitreiking begon naar huis gegaan. Wij zaten in de auto met nog steeds al die vraagtekens, en bleven het maar raar vinden. Tot ik een telefoontje kreeg van een club genootje, die vertelde dat ik 2e was met 182, er was iets verkeerd gegaan.
Achteraf klopt het allemaal precies, ik had gewisseld met een meisje voor me, zij zat er net op, en ik was eigenlijk al klaar, dus met de ringmeester overlegd, en de ringmeester heeft het keurig doorgegeven aan de jury, alleen is het blijkbaar niet aangekomen bij de jury.
Maar nu kwam de jury er met de prijs uitreiking achter dat het toch niet klopte, en dat ze de verkeerde ruiter voor zich had die 2e was, en dus de verkeerde coupons in heeft gevuld. Dus toen heeft de jury het ook eerlijk gezegd, maar ja en dan.. Ze had de prijs wel of nog net niet uitgereikt, maar wat moet je dan? De ruiter het toch geven of niet?
Maar daar had een andere ruiter (die tevens ook zelf jury is) gelijk al een eigen mening over, en vond dat het meisje het geld mocht houden, gegeven is gegeven. Mijn mening is daar toch wel anders over, ben het eens met gegeven is gegeven, maar het is niet verdiend, en ik had het zelf ook niet aangenomen.
Wat zouden jullie in dit geval gedaan hebben? Zouden jullie het hebben aangenomen? Of zouden jullie het zelf ook niet aangenomen hebben?

Het is nu wel allemaal opgelost, de coupons zijn overgeschreven, heb geen idee of het meisje nu wel een winstpunt krijgt, of dat d'r echte punten naar het knhs gaan, maar dat maakt me dan ook vrij weinig uit.

Omdat ik toch wel een beetje een discussie had met die jury, en ook zoiets had van die jury hoef ik noooit meer, omdat het commentaar wat zei gaf gewoon niet klopte, en ik het er absoluut niet mee eens was, en dan later hoor dat het ook verkeerd was gegaan, had ik zelf al zoiets van misschien toch even een briefje schrijven of even bellen, alleen was zij me voor, want zaterdag om 9 uur ging de telefoon en was het de jury, en gaf nog even het goede commentaar bij het goede paard. Dus achteraf, was de jury toch niet zo erg! Lachen

_Marinke_

Re: Discussie terecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:46

Ik zou het niet hebben aangenomen Knipoog *als ik die ruiter was die dan niet die winst had hoor!*
Maar heb jou nou je prijs alsnog gekregen of? Daar wordt ik niet helemaal wijs in.!

Wel netjes van de Jury dat ze je alsnog even opbelt, om het goede commentaar alsnog te geven Knipoog
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 17-09-06 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:47

Dat vind ik dan toch netjes opgelost van de jury Lachen

Over je prijs, tsja lastig, kwamen ze er tijdens de prijsuitreiking achter, vlak ervoor, vlak erna. Lastig te zeggen zo.

Gelukkig heb jij je punten Lachen. En ik neem aan dat die andere ruiter nu geen onterechte winst heeft.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:38

Ik heb mijn prijs als nog gekregen.
En ik weet niet hoe het is gegaan met haar punten naar het knhs, maar ik neem ook aan dat de échte punten van haar naar het knhs zijn gegaan, maar daar heb ik ook wel wat twijfels bij.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:55

Tsjah dit is toch een beetje een fout van de vereniging en jury. Als ik voorzitter oid van de vereniging was had ik jou én dat meisje dan maar geld gegeven, dan klaagt niemand meer iig Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:17

Lastig hoor! gelukkig is het achteraf toch nog redelijk goed opgelost... vraag me idd wel af of het andere meisje nu onterecht een WP heeft...

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:35

Ik denk het niet, want iedereen kan welleens een fout maken. Wat die prijs betreft, zou ik hem niet willen hebben, uiteindelijk heb ik hem niet verdient, en dan kan je het wel evt krijgen maar dat meisje zal er toch niet een goed gevoel bij hebben, als je weet dat je dit krijgt ondanks er een fout is gemaakt. Wel super netjes van de jury dat ze dit zo heeft opgelost, dat was wel het minste wat ze konden doen!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:54

Netjes van die jury zeg! Zo tref je ze niet allemaal.
Gelukkig dat het allemaal opgelost is.
Ook nog gefeliciteerd met je 2e prijs!! Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:01

Zo, zulke jurys zie je niet vaak! Netjes opgelost hoor!
Vervelend dat er zo'n verwarring was ontstaan door de wisseling....
Ik neem aan dat ze gewoon jouw echte punten en de echte punten van dat andere meisje naar de knhs hebben gedaan hoor!
Ik had als ik dat andere meisje was die hele prijs niet willen hebben!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:32

Dat noem ik nog eens een goede jury, iemand die weet welke combinatie op welke plaats, de prijsuitreiking afwacht maar ook nog even opbelt... toppie.

Tja voor de andere combinatie... kan me zo voorstellen dat je blij bent met je punten en je plaatsing, was mischien wel een goede motivering voor hen geweest, bedoel je kent de situatie niet,.... en als op je eigen coupon de punten staan is het natuurlijk wel erg bitter. Ze kan zich ook afvragen of haar coupon niet ook nog eens met een ander verwisseld is enzo...
erg dubbel en gevoelig.

clavecimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:49

netjes van de jury.

Tip: meld je de volgende keer even bij de jury, of de gene die voorleest geeft even je naam door. Zo weet de jury wie je bent.

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:59

Uitleg vragen is altijd goed , Maar uiteindelijk heef de Jury altijd het laatste woord , hoe onterecht soms ook

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:53

Compliment voor het jurylid. Ik denk dat ze je zonder cap enzo niet heeft herkend toen je om uitleg kwam vragen. Ze heeft wel je punten en opmerkingen herkent en gaf daarom dat commentaar. Ook leuk dat ze je nog even heeft gebeld om je te voorzien van het juiste commentaar.
Ik zou de prijs niet aannemen, maar netjes teruggeven.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:23

Fouten maken is menselijk, het is alleen heel vervelend als het uitgerekend bij jezelf gebeurt. Jij hebt in ieder geval je punten en je winstpunt. De andere ruiter heeft dus pech want die blijkt dus minder punten te hebben dan ze eerst dacht. Jammer, maar wel terecht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:31

veraA schreef:
Tsjah dit is toch een beetje een fout van de vereniging en jury. Als ik voorzitter oid van de vereniging was had ik jou én dat meisje dan maar geld gegeven, dan klaagt niemand meer iig Haha!

en beide die winstpunt. Verdiend of niet, er is een fout gemaakt en dat meisje hoeft hier ook niet de dupe van te worden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:50

wij hadden laatst een jury die haalde me zus gewoon heel erg omlaag en ze had echt topproef gereden dus wij dachten van oek het zou wel volgende keer beter later hadden we weer dii jruy weer geen winstpunten, toen gingen we bij de buren op de koffie die vroeg hoe het ging wij zijden slecht vroegen zij wel jry heb je dan ja die en die jury oh maar dat is ook niet zo gek die heeft in jullie huis gewoont en dat kon ze niet uitstaan omdat hun het huis niet meer konden betalen

janice22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:16

ik zou het ook niet houden als er een fout was gemaakt, je hebt het dan toch niet verdiend???

gelukkig is voor jou alles nog goed gekomen
en heeft de jury zn fout rechtgezet

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:20

Bij is een paar weken geleden ook wat fout gegaan. Op concours stond ik met 196 op de tweede plaats. Deze ook gekregen. Maar onderweg naar huis kwam ik erachter dat ik 190 punten had. Doordat het iets onduidelijk op de ene coupon stond is het fout gegaan. Ik kreeg gelijk de maandag erop een brief dat ik mijn prijs af te geven aan degene die dus wel 2e was. Dit was een clubgenoot. Ik heb haar gebeld en heb de prijs mogen houden. Maar dat is onderling gehouden.

Ik vind wel dat ieder de prijs moet krijgen die hij zij verdient. Maar hun maken de fout. Dus mag ook wat tegenover staan. Bij de paarden denk ik ach. Maar bij de pony's kan dit erg sneu zijn vind ik met kinderen dan.