Roeckl Comfort / Light and Grip / Print ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1989

Roeckl Comfort / Light and Grip / Print ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:08

Hoi!

Omdat mijn BR handschoenen extreem snel slijten ben ik op zoek naar een paar handschoenen die wél langer meegaan. Ik heb een budget van 35 euri's, meer wil ik aan handschoenen toch echt niet uitgeven Bloos . Nu kwam ik op de ooteman site 3 paar roeckl handschoenen tegen die mij wel wat leken

Roeckl Light and Grip http://www.ooteman.nl/images/normaal/ROECKLLI.JPE
Roeckl Comfort http://www.ooteman.nl/images/groot/comfort_cut.jpg
Roeckl Print http://www.ooteman.nl/images/normaal/ROECKLPR.JPE

Nu wou ik graag weten of hier goede of slechte ervaringen mee zijn, of dat jullie nog andere prijsgunstige maar lang meegaande en fijndragende handschoenen weten?

Mariska

Liselot

Re: Roeckl Comfort / Light and Grip / Print ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:10

ik heb de light en grip voor concours en andere voor gewoon (weet zo niet welke, kan ze ook niet vinden op de site)

ze bevallen beide super, degene die ik heb voor in de training zijn nog net wat prettiger. die zijn van van superdun kalfsleer, dus ongelovelijk soepel en niet warm

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:13

Ze zijn inderdaad super fijn!!!
Alleen omdat jij handschoenen zoekt die wat langer meegaan dan zou ik niet voor roeckl kiezen, ze zijn kwalitatief niet goed vind ik maar ze zitten we heerlijk maar slijten dus snel.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:14

De roekle comfort dragen erg fijn maar vind wel dat het stiksel snel los laat.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:15

Mmm, dus Roeckl's slijten ook snel?

Meer mensen die dit ook hebben?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:28

ik vind de light & grip vergelijkbaar met de leatherfeel van IR. ze zijn wel erg fijn!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:54

Ik heb de Roeckl Light&Grip, dat ze snel slijten, heb ik geen last van. Ik doe er alles mee, uitmesten, sneeuwballen gevecht, rijden, lange nagels (wat andere handschoenen bij mij niet overleefd hebben). Modder, vrieskou, hitte, dat hebben ze allemaal overleefd en na anderhalf jaar gebruik zijn ze nog steeds goed!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:59

ik heb de Roekcl light&grip , zowel voor thuis als op wedstrijd. Ze zitten echt heerlijk. Sinds ik deze heb vind ik andere allemaal veel te dik en stug. Maar ze slijten vrij snel. Dat "schublaagje" gaat er snel af. Het echt doorslijten duurt wel langer. Mijn oude handschoentjes zijn nu een maand of 3/4 oud en op de meeste vingers ontbreekt dat schublaagje, maar er zit nog nergens een gat in. Ik heb inmiddels wel nieuwe gekocht omdat ik het geen gezicht vind, maar als het b.v. regent draag ik nog steeds die oude.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 07:32

#Ymke# schreef:
ik heb de Roekcl light&grip , zowel voor thuis als op wedstrijd. Ze zitten echt heerlijk. Sinds ik deze heb vind ik andere allemaal veel te dik en stug. Maar ze slijten vrij snel. Dat "schublaagje" gaat er snel af. Het echt doorslijten duurt wel langer. Mijn oude handschoentjes zijn nu een maand of 3/4 oud en op de meeste vingers ontbreekt dat schublaagje, maar er zit nog nergens een gat in. Ik heb inmiddels wel nieuwe gekocht omdat ik het geen gezicht vind, maar als het b.v. regent draag ik nog steeds die oude.

urselin schreef:
Ik heb de Roeckl Light&Grip, dat ze snel slijten, heb ik geen last van. Ik doe er alles mee, uitmesten, sneeuwballen gevecht, rijden, lange nagels (wat andere handschoenen bij mij niet overleefd hebben). Modder, vrieskou, hitte, dat hebben ze allemaal overleefd en na anderhalf jaar gebruik zijn ze nog steeds goed!

Jeej Haha!

Dan ga ik ze maar eens passen en kijken of er een kleurtje voor mij bij zit Pling

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:27

mariska1989 schreef:
Mmm, dus Roeckl's slijten ook snel?

Meer mensen die dit ook hebben?

daar heb ik dus juist geen last van... mijn Roeckls gaan veel langer mee dan bijv die kunstleren handschoenen van IR

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:41

Ik had de Light&Grip, fijn stel handschoenen maar ben nu (samen met stalgenoot) helemaal verknocht aan de Merydith Michaels, dát is pas een fijne handschoen zeg! Heel apart stofje, zelf midden in de zomer waren mijn handen droog als ik ze uittrok Ja!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:57

wat is snel slijten?

ik rij iedere dag en heb ze al een jaar, ze worden grijs maar heb er nog nooit een paar doorgesleten ik koop meestal nieuwe omdat ik ze niet meer erg mooi vind.

heb ook de IR gehad die vond ik flut, zweeterig en wel snel door.
ik heb nu al jaren de light en grip

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:41

Ik draag bijna 10 uur per dag handschoenen en Roeckl Light en Grip vind ik persoonlijk het fijnste. Ze slijten niet snel, zijn mooi, zitten fijn en lucht en vochtdoorlatend. Ze kosten wat maar zijn van zeer goede kwaliteit!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 18:20

Remember schreef:
Ik had de Light&Grip, fijn stel handschoenen maar ben nu (samen met stalgenoot) helemaal verknocht aan de Merydith Michaels, dát is pas een fijne handschoen zeg! Heel apart stofje, zelf midden in de zomer waren mijn handen droog als ik ze uittrok Ja!

En aan wat voor prijsklasse moet ik dan denken Bloos ?

marloezzke schreef:
wat is snel slijten?

Binnen 8 weken de gaten erin hebben zitten Vork

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:54

even tip, even terug naar de winkel.
ik werk in een ruitersportzaak en ja het komt wel eens voor, het wordt meestal opgelost.

de medrith zit rond de zelfde prijsklasse als de light en grip.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:09

Zelf heb ik de zwarte Light & Grip voor de winter en nog een ander soort Roeckl voor gewoon, die zijn dubbellaags met aan de binnenkant kleine stroeve stukjes tegen het wegslippen van de teugel. Voor de wedstrijden heb ik de witte Roeckl Finesse, zie foto:
Afbeelding

Deze zitten het fijnst, je hebt er het meeste gevoel mee, maar omdat ik ze niet veel gebruik weet ik niet wat de kwaliteit is. Ik denk wel goed, de andere bevallen ook heel goed en ik wil geen ander merk meer Haha!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:00

Zien er erg mooi uit!

Zijn die 'finesse' ook dubbellaags?

WeirdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:38

Ik heb ook de Roeckl Light&Grip. Mja ze verslijten wel en zien er nu wat minder uit. MAAR het zijn zeker en vast het eerste paar handschoenen die ik heb die zo lang heb. In de andere waren vlug gaten (misschien door mijn nagels die soms lang zijn?) en deze zijn nog altijd heel!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:40

Hmm ik heb de merediths en de light&grip. M'n witte L&G zien er nog perfect uit na 4 jaar. Mn nieuwe bruine begonnen na 2 weken al te slijten. Ze lijken wel wat dunner ofzo.
Ik vind die van Meredith Michaels-Beerbaum het fijnste Lachen En ze zijn nog goedkoper ook.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:09

Ik ga waarschijnlijk ook Roeckl handschoenen kopen voor de wedstrijden. Ik zit nog te twijfelen tussen de Meredith's en de Light en Grip.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 06:47

Ik heb de Roekl Martin Schaudt in wit en zwart. Deze zijn pas echt super. Gewoon even passen in de winkel en je bent verkocht.

MLightStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:27

Ik heb light en grip, super handschoenen! Ze doen het heel goed.

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:59

Ik koop altijd Roekl Light en Grip. Bij mij slijten ze echt niet snel door. Ik koop meestal een nieuw paar omdat ze er op een bepaald ogenblik 'te' oud gaan uitzien

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 18:06

Ik heb de meredith micheals aan gehad, die zaten echt goddelijk om het zo maar even te zeggen, en ze zijn het ook geworden Haha!

Ervaringen kunnen natuurlijk altijd nog uitgewisseld worden maar ik heb mijn paar binnen Haha!