Wat moet ik hier nu mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Wat moet ik hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 17:57

Ik wil graag van jullie weten wat jullie in dit geval zouden doen :

Ik heb naast ons huis een stukje land met een containerstal voor mijn shetlander, mijn beste vriendin wilde ook wel een shetje ook voor ons was dat wel leuk als maatje voor onze shet...
Haar shet staat hier gratis, wij geven ze te eten,drinken en ruimen de stront op en zorgen voor eten en andere dingen als hoefbekapper enz... Maar ze doet helemaal niks met het beestje, 1x in de 3 weken komt ze eens langs echt voor haar pony en voor de rest doet ze er ook niks voor.. Hij heeft een afwijking waarvoor hij eigenlijk een beetje getraind moet wroden,
ik zeg wel eens tegen haar, ga nou eens wat met hem doen... of ik vraag wel eens of zij de stront op wil ruimen ofzo, dan krijg ik als reactie:
of ze wordt boos en zegt ik moet weten wat ik ermee wil doen, het is mijn pony,
of ze zegt ja, en doet vervolgens nee...
of ze komt 1 of 2 x en dan is het weer hetzelfde..

Ik wordt er een beetje schijtziek van, ik voel me een zeikstraal tegenover haar, maar ik heb nu zoeits van waarom heb je een pony, het lijkt wel of ie van mij is, maar het is ook wel weer een maatje voor de mijne.. Ik wil best wat voor haar doen, de pony mag hier gratis staan enzo maar vervolgens doet ze er helemaal niks mee...

Wat moet ik doen... het maar negeren en wachten totdat ze weer eens interesse toont... of weer gaan zeuren.. of?

Jol1

Re: Wat moet ik hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:01

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je vriendin helpt met de verzorging van de pony's en daar hoort poep opruimen natuurlijk ook bij. Zelf zou ik ook niet vrolijk worden van zo'n situatie. Ik zou dan nog liever zelf een shetje erbij nemen, dan hoe het nu gaat. Betalen jullie ook het voer, bekappen en de wormenkuren? Als dat zo zou zijn, dan kun je toch beter zelf een shetje erbij nemen. Misschien wil ze die van haar wel aan jullie overdoen. Of anders een veulentje. Voor een paar tientjes heb je al een leuk veulen en dan ben je er helemaal eigen baas over en hoef je je nergens aan te ergeren. De kosten voor het onderhoud en het werk heb je nu toch al. Ik weet niet hoe goed je bevriend met haar bent, maar ik vind dat de liefde wel erg van één kant komt. Ze komt toch wel vaker bij jullie dan 1x per 3 weken als het je beste vriendin is? Dan ga je toch gelijk wat met je shetje doen?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:14

Daar heb ik maar 1 antwoord op: zet die pony eruit.

Klinkt bot, maar je bent geen liefdadigheids instelling. Het feit dat je al zoveel zorg op je neemt incl. de kosten is al van de zotte. Neem van mij aan, jij krijgt altijd de trap na, ook als ze uit zichzelf opstapt. Ik ga met mijn voorganger mee, het hoeft niet voor niets of ze kan mee betalen of mee werken en anders zou ik haar de deur wijzen. Een leuke pret shet erbij kun je overal wel opduiken, dan is deze tenminste wel van jezelf en heb je er geen narigheid van Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:20

Ik zou haar zeggen dat ze Bloosf meer moet gaan doen met de pony,en helpt met de stront op te ruimen,:of dat ze maar een ander onderkomen voor haar shet moet gaan zoeken...
Klinkt hard,maar nu neemt ze jou in de maling...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:39

Sorry ze betaalt zelf bekapper en wormspuiten enz, gelukkig krijgen we gratis hooi van mijn opa&ôma, mijn ouders halen elke week hooi voor de beestjes, maar ik moet opletten wanneer ze iets nodig hebben en zeg dan tegen haar dat ze moet betalen bv... Verder wordt er niet veel met hem gedaan...
Tsja de deur uit, dan moet ze hem verkopen.. want zij is denk ik niet bereid om hem ergens neer te zetten en er veel voor te moeten betalen... Dan voel ik mij ook weer zon poedersuiker...
Maarja, ik wil heel graag 2span rijden met mijn shet ik kan de hare wel gebruiken, maarja dan ben ik haar pony een beetje aan het trainen:S Misschien ga ik even bij de fokkers van mijn pony kijken, ze hebben er nog een te staan, is voor een prikje te koop.. Maar ik mag geen 3 ponys...
Dilemmaa...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:41

ik zou haar gewoon fijn te kennen geven dat ze haar pony maar ergens anders kan gaan stallen Haha! Haha!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:50

Dan heb je gelijk een goede reden om van haar af te komen. Je legt haar gewoon uit dat je graag met een tweespan wilt gaan rijden en dus een tweede pony erbij wilt nemen. Aangezien je niet 3 pony's mag houden, verzoek je haar vriendelijk naar een andere stal uit te kijken. Probeer het wel een beetje tactvol te brengen, want ik vrees dat ze het niet zo'n leuk bericht zal vinden. Ik ben alleen bang dat het met vriendschap wel eens snel over kan zijn.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:57

Misschien dat je er best stalgeld voor kan vragen. Als jij zowat alles voor haar doet en regelt!
En voor de rest ga ik met Jol1 mee.

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:03

Jol1 schreef:
Dan heb je gelijk een goede reden om van haar af te komen. Je legt haar gewoon uit dat je graag met een tweespan wilt gaan rijden en dus een tweede pony erbij wilt nemen. Aangezien je niet 3 pony's mag houden, verzoek je haar vriendelijk naar een andere stal uit te kijken. Probeer het wel een beetje tactvol te brengen, want ik vrees dat ze het niet zo'n leuk bericht zal vinden. Ik ben alleen bang dat het met vriendschap wel eens snel over kan zijn.

Als ze je zó in de maling neemt, noem ik het al geen vriendschap meer....... Ach gut

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:04

Je kunt voorstelllen de pony over te nemen? Jij hebt je tweede pony voor het mennen en zij heeft geen "zorg" meer van de pony. Wie weet lijkt het haar wel wat....

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:26

Ik zou haar gewoon met de neus op de feiten drukken, alles wordt al voor haar betaald en gedaan. Het beestje staat er gratis. Met alles er op en eraan. Ik zou gewoon zeggen, ookal is dat wel moeilijk denk ik,omdat te zeggen. Dat als ze een dier wiltm daar ook de verantwoordelijkheid voor moet dragen. Het is niet een of andere boom, waar je af en toe eens naar moet kijken, maar het gaat hier om een dier. Als je een dier aanschapt moet je gewoon ook verantwoording nemen. Het is tenslotte van jezelf. En als ze dat niet kan zou ik zeggen, verkoop het beestje dan. En anders maatregelen nemen, zoals dat je dan liever hebt dat ze echt aandacht gaat besteden en gaat helpen ook in de kosten. En anders dat ze een andere plaats moet gaan zoeken? Misschien komt dit wat gemeen over,maar ik ben gewoon heel erg voor verantwoordelijkheid nemen voor je eigendommen en vooral als het gaat over dieren. Sorry als het rot overkomt. Dat is niet de bedoeling.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:19

Dit is verre van vriendschap, meid denk eens na... ze gebruikt je alleen maar.. Ga goed met haar praten, desnoods samen met haar ouders (of ouders onderling). Dit kan zo toch niet verder

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 18:10

Eigenlijk ben ik het wel met jullie eens, maar ik wil de vriendschap ook niet kwijt..
Ik heb er wel eens wat van gezegd, vervolgens was ze boos en haar broertje boos:S
Vandaag heb ik weer eens een soort hint gegeven, haar pony moet goed beweging hebben omdat hij losse knieen heeft, dus ik zei dat zijn been weer gestrekt achter hem aan sleept.. zegt ze: oow.. hja Het kan haar dus eigenlijk nix schelen...
Laatst bijgewerkt door rensju op 18-09-06 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 18:10

how foutej

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:04

Dan heb je volgens mij de keuze uit twee opties. Of je zegt haar eerlijk wat je van de situatie vindt en als ze niet verandert, dan vraag je haar uit te zien naar een andere stal. Het gevolg zal, gezien haar eerdere reactie, zeer waarschijnlijk zijn dat de "vriendschap" over is. Tweede optie is dat je niets zegt of af en toe een hint geeft (waar ze dus niets mee doet). Gevolg is dat je je steeds meer gaat ergeren en een tweede pony voor je tweespan komt er niet. Het is nu helemaal aan jou waar je voor kiest.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:33

Op die manier kun je geen paard houden. En goed van je dat je dit doet voor haar. Logisch want je laat een dier niet aan zijn lot over.

wat ik zou doen. Ik zou zeggen dat zij binnen 2 weken weg moet zijn en dat jij anders vanaf die tijd kosten gaat rekenen. In ieder geval dat jij geen onkosten aan haar pony heb en lijkt mij ook redelijk een vergoeding voor je werkzaamheden.
Je kunt haar beter kwijt zijn dat rijk.
succes

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:41

Ik denk niet echt dat je bang moet zijn dat de vriendschap over is.
Hoe je "vriendin" zich gedraagd, vind ik niet echt iets van vriendschap in zich hebben.
Niet naar jou toe en niet naar haar pony toe. Ik vind het enkel misbruik van jou maken.

Ik zou haar gewoon eerlijk zeggen wat je ervan vind en als ze zich niet anders gaat gedragen tegenover de pony en jou, zou ik haar gewoon vertellen dat ze dan mooi een andere stalling moet gaan zoeken.

Je zegt dat ze hem/haar dan moet verkopen. Ik denk niet dat dat haar veel kan schelen, want nu kijkt ze toch ook niet naar het beestje om. Getuigd niet echt van liefde vind ik.

Succes ermee

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 11:36

Oke jullie zijn zeer duidelijk!:)
Ik zal eens even heel goed nadenken... misschien wacht i het nog even af, maar niet lang meer...

Maar haar pony heeft knak-knieen, die moeten getraind worden, andere hoefstand helpt niet... Het karakter gaat wel, niet 100%.. Maar als ik hem zou overnemen, wil ik tweespan rijden.. De ene pony heeft een veel snellere stap, de andere pony veel grotere pas in draf... Dus dat is niet handig, zouden ze zich aan elkaar aanpassen?
En als ik een nieuwe pony erbij doe, moet die weer wennen aan mijn hengst.. Deze kennen elkaar al lang...
In eerste instantie wil ik haar pony niet hebben, maarja dan zit je weer met een nieuwe pony en het gewennen enzo

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:59

Pony's wennen snel aan elkaar hoor. Dat hoeft geen reden te zijn om de pony van je vriendin te laten staan, maar ik snap wel dat je er mee in je maag zit.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 16:11

aargh, ik kan het gewoon niet... Ik weet niet hoe en wat ik moet zeggen.. ik durf het niet...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:44

Ja het is ook erg moeilijk.Dit hoort er allemaal bij als je volwassen wordt.Probeer voor jezelf op te komen.Je kan haar ook eerst een proef periode geven.Je legt uit dat het zo echt niet langer kan dat je of wilt dat ze je vaker komt helpen of dat ze je stalgeld gaat betalen voor het werk dat jij doet.Ik denk niet dat je haar kan verplichten om de pony te trainen het blijft haar pony maar ze kan wel mest opruimen en voer/watergeven.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:31

Ja dat is opzich wel een goed idee! het is zo moeilijk omdat ik weet dat ik haar ergens pijn ga doen... en omdat we echt goede vriendinnen zijn...maarja ik kan er niet tegen als iemand zo afhankelijk van me is..
Ik ben nu eigelijk een beetje aan het bijhouden hoevaak ze komt:$ dan weet ik ook hoeveel weken er tussen zitten.. en ik geef der toch nog even de tijd... maar niet lang meer