Kunstleren zitvlak wordt glad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Orabella

Kunstleren zitvlak wordt glad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 13:01

Ik ben dol op rijbroeken met kunstleren zitvlak Haha!, en heb er ook verschillende.

Maar nu worden er een paar glad van hetzelfde merk Verdrietig , het lijkt op een soort seude. Nu heb ik dat bij de andere rijbroeken helemaal niet, maar moet toegeven dat dat kunstleren zitvlak wel anders is.

Hebben meerdere mensen dit meegemaakt en kun je het weer stroef maken?

SIEMxFUNNY

Re: Kunstleren zitvlak wordt glad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:56

Ik heb hetzelfde probleem ..

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:49

Ja, maar ik denk dat dat komt door het suede. Ik heb heb suede chaps, waarvan de binnenkant nu ook helemaal glad is.
Ik geloof niet dat je dat kan voorkomen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:41

Als het echt suede zou zijn, dan zou ik zeggen dat je het op kan ruwen met zo'n stalen schoenenborsteltje. Maar het is kunstleer. Ik doe na het wassen, als ze droog zijn altijd de leren stukken even tegen elkaar aanwrijven, dat stond bij mij ook in het wasadvies. Tegen elkaar aan weer "opruwen".

Orabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:22

Jah ik weet niet of het dus suede is, lijkt er wel veel op. Misschien kan ik het is proberen met een stalen borsteltje. Niet al te hard want dan denk ik dat ik door m'n broek heen ben Bloos.

Whizzkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:52

ik heb een aantal rijbroeken van Pikeur met een leren zitvalk. die worden inderdaad aardig zacht en soepel, maar de stroefheid in het zadel blijf ik houden, dat wordt niet minder. ik heb ook een ander merk broek, en daar is de leren zit heel stroef, dat zit niet echt prettig. als je je zadel poetst voor het rijden, zit je ook weer wat stroever...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:43

VeertjeV schreef:
Ik ben dol op rijbroeken met kunstleren zitvlak Haha!, en heb er ook verschillende.

Maar nu worden er een paar glad van hetzelfde merk Verdrietig , het lijkt op een soort seude. Nu heb ik dat bij de andere rijbroeken helemaal niet, maar moet toegeven dat dat kunstleren zitvlak wel anders is.

Hebben meerdere mensen dit meegemaakt en kun je het weer stroef maken?

welk merk is het dan?

ik heb het nog nooit meegemaakt... heb broeken van pikeur, cavallo en kentucky

Orabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:50

De broeken waar het om gaat zijn van de lidl, jah ik weet het goedkoop maar ze zitten heerlijk Haha!.

Ik heb ook nog broeken van Horka en Eurostar, daar heb ik het niet bij maar dat is ook een hele andere stof kwa lederen kunstvlak. Dus ik denk dat het daar dan ook aan ligt... Vork

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:43

Zal er zeker iets mee te maken hebben. Ik heb er 1 van Horka en 2 van Cavallo. Geen problemen mee. Met die Horka moet ik overigens altijd vreselijk lachen, ik blijf er namelijk mee in mijn auto plakken! Opzij schuiven kan niet, ik moet echt eruit uhm, scharrelen?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:23

Ik heb die van Mondoni, en die worden na 2 keer rijden al glad. Maar ze blijven wel stroef zitten. Na het wassen inderdaad even tegen elkaar aanwrijven Lachen