Hoe werkt het exporteren van een paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Hoe werkt het exporteren van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 21:01

Kan iemand mij vertellen hoe export naar de Uk/US plaats vind. Hoe het zit met quarentaine en kosten.

RUBYWHITE

Re: Hoe werkt het exporteren van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:07

heb je al een bedrijf op het oog die het voor je gaat regelen? Die kunnen je in iedergeval vertellen wat het gaat kosten. En om wat voor paard gaat het (geslacht)? Dat is weer belangrijk om te weten ivm quarantaine.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:55

Je kunt het ook aan je dierenarts vragen. Die kent meestal wel mensen die paarden exporteren.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:14

Een bedrijf zoeken wat vaker paarden importeerd zoeken is inderdaad handig, scheelt vooral in de vervoerskosten.

Wij hebben een paar jaar geleden twee geexporteerd. Die zijn een week van tevoren naar het bedrijf van iemand anders gegaan (kan je de naam evt wel per pb geven, maar deze zit in Friesland), waar ze gekeurd zijn door de RVV en een loodje in de staart en manen kregen.

Tijdens het googlen vond ik deze: http://www.knhs.nl/objects/00003345.pdf ... 20paard%22

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 09:31

RUBYWHITE schreef:
heb je al een bedrijf op het oog die het voor je gaat regelen? Die kunnen je in iedergeval vertellen wat het gaat kosten. En om wat voor paard gaat het (geslacht)? Dat is weer belangrijk om te weten ivm quarantaine.

Nee. Het gaat om een hengstveulen. Zou ik dan bij een handelstal moeten informeren oid?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:34

uk,veulen. geen quarantine, geen entingen,(mag wel moet niet) geen keuring,
alleen de rvv( plus minus 50 euro), en chip en ingetekend paspoort,

us, (ga ervan uit usa)
veulen 2 dagen qaurentine(in usa zelf), bloedproefen (86 euro) , geen entingen(doen ze daar direct na aankomt zelf toch weer), rvv.(plusminus 50 euro)
ingetekend paspoort, en uiteraard chip.

normalite als je een paard cq veulen gaat exporteren, neemt het transport bedrijf, die jij of je koper heeft uitgezocht nog even contact met je op,
die kan je verder alles vertellen,
sommige transport bedrijfen halen het veuel bij je op, en regelen de rvv zelf.

als je meer wilt weten, kan je me altijd vragen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:48

www.ehs.be voor meer info of een offerte op maat Lachen Verder staat er ook al het een en ander over dit onderwerp op TAO Lachen

Reist het veulen met zijn moeder mee? Of gaat hij alleen? Overigens moet je paard ook nog getest worden op CEM en wat bloedtesten. Waar moet hij naar US toe?

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 08:53

Bedankt voor jullie informatie. Hier kan ik wel wat mee!!!