Ervaringen met verzekeringen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Ervaringen met verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:01

Hoi,

Omdat ik bijna mijn eigen paardje heb ben ik ff alle kosten op een rijtje aan het zetten.
Natuurlijk laat ik der ook verzekeren, maar ik weet niet helemaal hoe dat dat in zen werk gaat..
Ik weet alleen dat je +/- 5 % over de waarde van je paard op dat moment gaat.

Waar hebben jullie je paard bij verzekerd? Zijn er verschillende verzekeringssoorten (net als bij mensen; particulier, plus ed)? Goed en slechte ervaringen?
Laat het me weten Haha!

Tanja_

Waratje

Re: Ervaringen met verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:32

Waarom is het "natuurlijk" dat je je paard ook gaat verzekeren? Daar vind ik namelijk niets "natuurlijk" aan Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:40

Ik vind het ook niet zo natuurlijk om je paard te verzekeren, ik zet liever zelf elke maand wat geld opzij, maar ja dat is ieder zijn eigen keuze.
Er zijn aardig wat verschillende soorten verzekeringen: Voor het geval dat je paard overlijdt, afgekeurd wordt, gestolen of de ziektekostenverzekering. Met name die laatste vind ik aardig prijzig.
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met verzekeringen, ik heb altijd het idee dat ze alles proberen om onder het betalen uit te komen. Maar misschien zijn er andere bokkers die betere ervaringen hebben.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:53

Ik heb mijn paard wel rond om verzekerd. Mijn vorige paard had ik ook rond om verzekerd en ik ben erg tevreden over mijn verzekring bij de EFO (eerste friese onderlinge) ik heb mijn vorige paard uiteindelijk na veel gedokter laten afmaken. Ik ben altijd zeer correct behandeld en heb nooit problemen gehad over de uitkering van gemaakte ziektenkosten. Vorig jaar heb ik met mijn huidige paard een aantal keren een bezoek aan de kliniek gebracht en hier is ook nooit moeilijk over gedaan door de verzekering. Al met al ik vind het een gerustelende gedachten dat mijn paard is verzekerd. En ben zeer tevreden over EFO, ik betaal € 400,= per jaar daarvoor is mijn paard verzekerd voor blijvende ongeschiktheid, diefstal, blikseminslag en uitgebreide ziektenkosten. Mijn paard is bij overlijden of blijvende ongeschiktheid verzekerd voor € 2722.68. Ik hoop da je hier wat aan hebt.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:24

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis. Ik heb de beperkte verzekering, dan ben je verzekerd voor dood, ongeval, diefstal, enz. maar niet voor ziektekosten. Ik betaal ongeveer 80/90 euro per jaar.

edit: koliekoperaties zijn ook meeverzekerd Lachen

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:52

Ik heb hier zeker wat aan Ja

@Waratje & Erleyne; Ik vind het toch belangrijk om te verzekeren in geval van dood, diefstal, ongeval ed.

Meer reactie's zijn welkom Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:28

Als je persé wilt verzekeren, let dan goed op de voorwaarden. Vaak is er een leeftijdsgrens waarboven het paard opeens niet meer verzekerd is of dat de premie fors gaat stijgen.
Persoonlijk heb ik liever m'n eigen spaarpot, daar zitten minder voorwaarden aan vast Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:06

Je kan ook kiezen voor een onderlinge verzekering tegen dood of ongeschiktheid. Mijn paarden waren eerst ook "duur" verzekerd. Later heb ik dit laten omzetten en ik betaal maar 2% van het verzekerde bedrag. Enige nadeel is van deze verzekering dat ze maar taxeren tot 5.000euro en ze doen niet aan ziekte kosten. Als mijn paard dood gaat krijg ik wel uitgekeerd evenals blijvend ongeschiktheid. Ze doen niet aan inname van dieren dus geen louche zaakjes met doorverkopen op markten etc. Ik zie deze verzekering puur als een extraatje mocht er wat gebeuren dat ik in iedergeval IETS heb om opnieuw te investeren. Ziektekosten etc. zet ik zelf elke maand opzij, veel verzekeringen weten met omwegen altijd een weg te vinden om niet uit te keren.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:40

Rubywhite mag ik vragen bij welke verzekering je zit?
Aangezien die vna jou mij wel aanspreekt.

Natuurlijk zet ik elke maand een bepaald bedrag opzij voor-het-geval-dat Lachen.