Paard invoeren in buitenland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Justdoit

Paard invoeren in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 10:18

Wij gaan in Duitsland net over de grens wonen, en nu wil ik mijn paard vanuit Nederland meenemen naar Duitsland. Weet iemand of daar dingen bij komen kijken (keuringsrapporten, papieren e.d.)of dat je je paard gewoon in de trailer kan laden en mee kan nemen?

Ik kan erop internet nl niet veel over vinden

Groetjes

Jobbeltje

Re: Paard invoeren in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:39

In ieder geval een exportverklaring van de RVV à 72 euro per paard.

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 10:48

dank je wel!

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:18

Heb mijn paard uit Dld hiermee naartoe genomen. allereerst moeten al je papieren in orde zijn en je entingen, verder de al genoemde RVV verklaring zoals al genoemd. Is behoorlijk aan de prijs voor wat de DA komt kijken, bij de mijne was dat het controleren van het papier, temperatuur controleren, even in de mond kijken en mijn paard werd gezond verklaard!

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:47

ik lees ook verhalen van mensen die hun paard gewoon ingeladen hebben (wel met paspoort en inentingen) en meegenomen naar duitsland omdat er binnen de EU geen controle is. Ik weet eigenlijk niet hoe groot het risico is als je die gezondheidsverklaring achterwege laat

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:55

Ik heb twee jaar geleden een paard verkocht naar Engeland. Wat schetste mijn verbazing?
Het transportbedrijf nam niet eens het paspoort mee!!! Die nam de vrouw die mijn paard gekocht had zelf mee. dat transportbedrijf deed het altijd zo. Ze reisden apart van elkaar, want het paard vertrok een week later. De VA keek alleen of het paard geen koorts had...dat stelde niets voor. verder hoefde er alleen voor het transport betaald te worden. Het paard ging samen met een stel andere paarden met vrachtwagen en al op de boot. En aangekomen in Engeland werd hij overgenomen door een tranportbedrijf aldaar.... Maar controle van papieren en inenting heeft dus niet plaatsgevonden, want het paspoort was met de nieuwe eigenaresse mee... Ik vond het vreemd...maar het scheen gebruikelijk te zijn!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:19

Ja er gebeurd wel meer "vreemds" in de export. Ben ook wel eens met 5 paarden zonder RVV naar Denemarken gereisd. Grote controle bij de boot naar Denemarken, vrachtwagen kreeg motorpech. Had ook nog een puppie mee (ook geen rvv op). Alle vrachtwagens werden gecontroleerd behalve die van ons. Lekker voel je je op dat moment dus niet! Het kan dus wel, maar voor je eigen gemoedsrust is het verkrijgen van een gezondheidsverklaring van de RVV toch fijner. De controle van de RVV zelf stelt inderdaad niks voor. Bij de friezen heb ik het wel meegemaakt dat de veearts zei: "oh die vijf zwarten daar? Ja die zien er mooi uit, goede reis!"

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:30

ben wel eens naar een NH clinic in duitsland geweest en ben gewoon met paard en trailer over de grens heen en weer gereden, niet aangehouden niks, ook geen gezondheidsverklaring oid mee. Mazzel?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:42

Mijn ervaring met grenscontrole NL-DU grens is eigenlijk dat ze daar bij Nieuweschans je niet aanhouden met trailer of vrachtwagen. Diverse malen langsgereden, nooit een controle gehad, niet op de heenweg, ook niet op de terugweg.