Mijn paard is redelijk smal gebouwd en heeft een hoge schoft. Veel dekens zijn voor hem te wijd aan de voorkant en gaan achter de schoft liggen, waardoor deze openschuurt.
In de winter gebruik ik een deken van Weather Beeta (220-gr.) met halve hals, dat gaat heel prima. Voor de minder koude maar regenachtige dagen heb ik nu een tweedehands 0-grams regendeken die aan de voorkant iets is ingenomen (bij de vorige eigenaar al). Niet heel ideaal, maar het voldoet.
Nu ben ik op zoek naar een 0-grams regendeken met fleece voering, liefst met halve hals, maar iig geschikt voor paarden die smal gebouwd zijn aan de voorkant. Bij WB heb ik niets kunnen vinden, maar misschien heb ik eroverheen gekeken.
Vorige week was de zadelmaker hier, die had HH-dekens met fleece voering bij zich (zwart met gele bies, ca. 90 euro), maar helaas alleen in grote maten. Ik heb de 185 dus niet kunnen proberen op mijn paard, maar ik vermoed dat de pasvorm van HH toch niet bij mijn paard past (al eerder te wijde dekens van dat merk gehad).
Heeft iemand de gouden tip? Welke 0-grams regendeken met fleece voering zou geschikt kunnen zijn voor mijn smal gebouwde paard?