uitrekken van lederen rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

uitrekken van lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:57

Hoi iedereen,
Ik schafte me pas een paar lederen rijlaarzen van Soubirac aan.
Maat 38 en in de laars staat een M ( ik vermoed van medium).

Ze zijn eigenlijk tweedehands maar nog niet vaak gedragen.
Toen ik ze pastte zaten ze wel vrij strak rond mijn been, en gisteren was het zelfs zo erg dat ik ze niet meer uitkreeg Bloos ...

Ik ga naar de schoenmaker gaan om deze te laten rekken.
Maar weten jullie uit ervaring of zulke laarzen nog wat meer uitzetten naarmate je ze gebruikt? Of de vorm van je been aannemen?

Ik heb nog nooit lederen rijlaarzen gehad vandaar deze gekke vraag..

Fredt

Re: uitrekken van lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:59

Het kan er ook aan liggen wanneer je de laarzen aantrok!

Aan het einde van de dag zetten je benen en je voeten iets uit omdat je ze dan al de hele dag gebruikt hebt en ze een beetje vermoeid zijn.
Dat ze in het begin een beetje strak om je been zitten is niet erg, dat geeft nog wel een beetje mee.

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:00

als je klaar ben met rijden van die harde cola flessen er in doen met de dop naar boven!!!dan blijven ze op maat en krimpen ze niet zegmaar Clown
en als je je laars ingaat plasticzakjes op je voet doen Knipoog
wil ook wel helpen met je laars uitrekken Haha!

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:22

Omdat ze nog niet vaak gedragen zijn, zullen ze nog wel een beetje uitlopen.
Dat doen normale schoenen ook.
Mochten ze dan nog te strak zitten kan je misschien naar een schoenmaker gaan om er een rits in te laten zetten. Dit scheelt net een centimeter en dan krijg je ze nog makkelijker uit ook.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:03

Heeey!
Ik zou ze toch een beetje laten rekken Lachen dat kan vaak al schelen! Als ze dan niet passen is een rits wel een ideej, maar persoonlijk vind ik dat zonde van je laarzen ...
Gr.
Naatje

amazonetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:52

Hey,
ik heb ook net nieuwe rijlaarzen en ik heb er gisteren voor de eerste keer met gereden en ik had last om de rechterlaars uit te krijgen. De linker ging eigenlijk vrij goed maar de rechter zat vaster rond mijn kuit. De laars moet niet veel losser maar wel een beetje, zal dit nog gebeuren naarmate ik ze meer gebruik? Want het was echt niet gemakkelijk om ze uit te krijgen. Ik denk dat het grootste probleem was om mijn kuit er bovenaan door te krijgen. Helpt het soms om nylon sokken er in aan te doen? Ik hoorde dit al van anderen maar heeft daar iemand al ervaring mee?

xxxxxx

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:07

Geen plasticzakjes!!!! Hierdoor kan het vocht niet weg. Dat zou normaal ik je laars trekken. Doordat het niet wegkan wordt je huid zacht en krijg je misschien wel exceem of het kriebelt en je gaat krabben. OOk wondjes ten gevolge

Neem pantykousjes. goede stevige. Anders zijn ze zo kapot. Dan kan het vocht wel weg en je hebt geen last van opgehoopt zweet.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 15:56

Oke bedankt iedereen!
Ik heb ze dan toch maar naar de schoenmaker gebracht om deze te laten rekken...binnen een weekje mag ik ze afhalen. Ik hoop dat het helpt!

Alvast bedankt voor de nuttige tips!

amazonetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:58

Vertel je dan binnen een week of het echt geholpen heeft? Moest het bij mij niet beteren kan ik dat ook altijd nog laten doen, als het helpt natuurlijk Haha! Maar vandaag ging het al beter met nylonkousen erin aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:01

FlashyFreddy schreef:
Oke bedankt iedereen!
Ik heb ze dan toch maar naar de schoenmaker gebracht om deze te laten rekken...binnen een weekje mag ik ze afhalen. Ik hoop dat het helpt!

Alvast bedankt voor de nuttige tips!

heb zelf mijn laarzen ook pas laten oprekken, echt zn spijt van gehad! Had laarzen al hele tijd en zaten met rijden goed alleen uittrekken was een ramp.
Uit laten rekken en zaten met rijden voor geen meter, door uitrekken waren ze verder ingezakt. Nu paar weken later zitten ze weer gewoon, en krijg ze nog steeds niet makkelijk uit Knipoog

Als erg warm is, loop soms wel paar uurtjes extra op mn laarzen, omdat gewoon niet uit krijg.